Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ennaltaehkäistä mahataudin saamisen etelässä?

Vierailija
24.03.2011 |

Vinkkejä? Mitä reseptivapaita mahalääkkeitä kannattaa varata mukaan? Oletteko ottaneet hepatiittirokotukset myös europan etelän kohteisiin kuten Kreikka?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitohappobakteereita kannattaa syödä jo vähän etukäteenkin, ja sitten paikan päällä joka päivä. Samoin pestä käsiä tai käyttää sitä käsidesiä usein, vähintään aina ennen ruokailua. Kyllä meillä on koko perheellä twinrix-rokotukset, matkustellaan niin paljon (mutta sehän ei mahatautiin auta).

Vierailija
2/4 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotukset on otettu, niin itselle kuin lapsillekin.

Hyvä käsihygieniä, mistään kojuista ei osteta jätskejä, poppareita tai muutakaan epämääräistä. Juomat otetaan ilman jäitä. Aina tilataan vesi tai limu pullossa pöytään.

Maitohappobakteerit syödään (ihan kotimaassakin kun parantaa vastustuskykyä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Probiootteja syödään matkan aikana joka päivä. Myös noin viikko ennen matkaa. Itse syön niitä jatkuvasti muutenkin.

Alla lista miten me toimimme:

- Käsihygieniasta huolehditaan eli pestään kädet vedellä ja saippualla

- Käsidesiä käytetään jos vesipesumahdollisuutta ei ole (esim rahankäsittelyn jälkeen).

- Ei syödä irtojätskiä

- Ei jäitä juomiin

- Pullotettua vettä juodaan ja sillä pestään jopa hampaat.

- Ei syödä majonnesipohjaisia tuotteita

- Ei käytetä ketsuppia

- Hedelmistä syödään sellaisia joita voi kuoria

- Ei syödä epämääräisissä paikoissa. Vain sellaisissa joissa käy porukkaa

- Kaikki ruoat kunnolla kypsennettynä

- Vältetään salaatteja

Näin siis meillä. Taidan olla ehkä hieman ylihysteerinen, mutta näillä ollaan pärjätty ilman mitään oireita, jopa siis minä itse joka on erittäin herkkävatsainen.

Vierailija
4/4 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taikauskoa, mut kaveri kertoi, että heillä syödään kokonaisia valkopippureita aina kun vatsataudit alkaa jyllätä kouluissa ja päiväkodeissa. Koska hän oli erään matkan aikana ainoa, joka ei saanut vatsatautia, olen minäkin alkanut syödä noita pippureita. Tähän mennessä perheeni on kaveripiirissäni niitä harvinaisuuksia, jotka eivät vielä ole saaneet vatsatautia, mut voihan se tietenkin olla ihan sattumaakin.