Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän mielestä Lego / Duplo -peruspalikoille oikeesti paljon käyttöä?

Vierailija
23.03.2011 |

Meillä lapset yllättävän vähän ikinä rakennelleet mitään niistä ihan peruspalikoista, sama duploissa ja legoissa.



Ne on kaikki ne erikoispalat, ukot, ajoneuvot ym., joilla sitten vähään rakennellaan ja viritellään niitä ja sitten leikitään.



Tajusin just kun lajittelin legoja että meillä on järkyt märäät ja monta settiä sellaisia, joissa on noita peruspaloja tosi paljon.

Sen huomaa kyllä nyt, että ne on ihan uuden oloisia ja jäykkiä, kun taas kaikki ukot ja erikoispalat ym. jo aika kuluneita ja osa väljähtyneitäkin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rakennellaan paljon, mm. isoja taloja jossa nää ukkelit sit asuu:)

Vierailija
2/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vaan on ollut käyttöä. Lapset rakentelee paljonkin. Erikoispalat on kovassa käytössä ja niin on kyllä ne peruspalatkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin onko sillä eroa (että tyttöjä kiinnostaisi enemmän talojen rakentaminen, ja poikai vain ajoneuvot?)



Meillä siis 3 poikaa. Jotka ei paljon ole jaksaneet taloja tms. rakentaa peruspaloilla.





ap

Vierailija
4/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperokin rakentelee peruspalikoilla, mutta eihän kaikki lapset ole samanlaisia! Toiset tykkää rakentelusta ja näpertelystä enemmän, meillä insinööri-isäkin on innostunut rakentelemaan...

Vierailija
5/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x4 tai 2x2 yms. palikoita, joita tulee noissa "Basic" / Creator yms. rasioissa (mikä lie niiden nimi nyt onkaan).



Kyllä meilläkin on sitten enemmän rakennettu niistä 1 nupin levyisistä paloista.





Mutta noita 2levyisiä paloja tosiaan tarttenut yllättävän vähän (suhteeessa miten paljon meillä niitä on...)



ap

Vierailija
6/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v ja 7v ja kyllä, kovassa käytössä myös peruspalikat. Tällä hetkellä isoin rakennelma on valtava pyramidi.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne peruspalathan on koko homman juju! Niistähän voi rakentaa vaikka mitä. Minua oikeastaan ärsyttää nykyiset duplo-pakkaukset kun ne ovat niin "valmiiksi pureskeltuja". Onhan ne erikoispalatkin ihan kivoja mutta esim jostain duplo cars-autoista on lego-ajatus jo aika kaukana...

Vierailija
8/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentaa ihan mitä vain Legoista. Isona hänestä tulee kuulemma Lego-suunnittelija ;-) On syrjäyttänyt urasuunnitelmat arkkitehtinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei pienempänäkään juuri legoilla leikkinyt, ei oikeastaan millään muullakaan. Nyt isompana (12 v) rakentelee mielellään duploillakin pikkuveljelle/veljen kanssa. Sen sijaan pojat 2 v, 7 v ja 9 v rakentavat kaikilla paloilla ahkerasti, edelleen myös duploilla. hden pojista suursuosikkeja ovat ukkelit, mutta muillakin paloilla rakentaa.

Vierailija
10/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää rakennella duploista torneja. Duplot on musta kivoja, itsekin välillä innostun niillä rakentelemaan. Jos pojalta joskus kiinnostus loppuu, jääpähän äidille enemmän paloja rakennella erilaisia virityksiä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hulluina rakentelevat vaikka mitä kaikista paloista, toivovat aina noita peruspaloja vain lisää, jotta saavat uusia rakennuksia yms.

12/12 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v5kk tulee aina sotkemaan pikkulegorakennelmat, joten Duplot kelpaavat yhteiseen koheltamiseen.

Ihan sellaista perustaloa ja -tornia tulee niillä sellaisena "välipalana".

Sälli keskittyy pienempiin Legoihin aina kun pienempi on vaikka päikkäreillä.

Niistä sitten tehdään niitä hienompiä avaruussukellushärpäkkeitä.

Tuossa yksi palikkakasa, jonka he saivat yhdessä aikaiseksi...

http://aijaa.com/v.php?i=009927744795.jpg