Onko teidän mielestä Lego / Duplo -peruspalikoille oikeesti paljon käyttöä?
Meillä lapset yllättävän vähän ikinä rakennelleet mitään niistä ihan peruspalikoista, sama duploissa ja legoissa.
Ne on kaikki ne erikoispalat, ukot, ajoneuvot ym., joilla sitten vähään rakennellaan ja viritellään niitä ja sitten leikitään.
Tajusin just kun lajittelin legoja että meillä on järkyt märäät ja monta settiä sellaisia, joissa on noita peruspaloja tosi paljon.
Sen huomaa kyllä nyt, että ne on ihan uuden oloisia ja jäykkiä, kun taas kaikki ukot ja erikoispalat ym. jo aika kuluneita ja osa väljähtyneitäkin.
Kommentit (12)
Kyllä meillä vaan on ollut käyttöä. Lapset rakentelee paljonkin. Erikoispalat on kovassa käytössä ja niin on kyllä ne peruspalatkin
mietin onko sillä eroa (että tyttöjä kiinnostaisi enemmän talojen rakentaminen, ja poikai vain ajoneuvot?)
Meillä siis 3 poikaa. Jotka ei paljon ole jaksaneet taloja tms. rakentaa peruspaloilla.
ap
taaperokin rakentelee peruspalikoilla, mutta eihän kaikki lapset ole samanlaisia! Toiset tykkää rakentelusta ja näpertelystä enemmän, meillä insinööri-isäkin on innostunut rakentelemaan...
2x4 tai 2x2 yms. palikoita, joita tulee noissa "Basic" / Creator yms. rasioissa (mikä lie niiden nimi nyt onkaan).
Kyllä meilläkin on sitten enemmän rakennettu niistä 1 nupin levyisistä paloista.
Mutta noita 2levyisiä paloja tosiaan tarttenut yllättävän vähän (suhteeessa miten paljon meillä niitä on...)
ap
4v ja 7v ja kyllä, kovassa käytössä myös peruspalikat. Tällä hetkellä isoin rakennelma on valtava pyramidi.
ne peruspalathan on koko homman juju! Niistähän voi rakentaa vaikka mitä. Minua oikeastaan ärsyttää nykyiset duplo-pakkaukset kun ne ovat niin "valmiiksi pureskeltuja". Onhan ne erikoispalatkin ihan kivoja mutta esim jostain duplo cars-autoista on lego-ajatus jo aika kaukana...
Rakentaa ihan mitä vain Legoista. Isona hänestä tulee kuulemma Lego-suunnittelija ;-) On syrjäyttänyt urasuunnitelmat arkkitehtinä.
Tyttö ei pienempänäkään juuri legoilla leikkinyt, ei oikeastaan millään muullakaan. Nyt isompana (12 v) rakentelee mielellään duploillakin pikkuveljelle/veljen kanssa. Sen sijaan pojat 2 v, 7 v ja 9 v rakentavat kaikilla paloilla ahkerasti, edelleen myös duploilla. hden pojista suursuosikkeja ovat ukkelit, mutta muillakin paloilla rakentaa.
tykkää rakennella duploista torneja. Duplot on musta kivoja, itsekin välillä innostun niillä rakentelemaan. Jos pojalta joskus kiinnostus loppuu, jääpähän äidille enemmän paloja rakennella erilaisia virityksiä. :D
ihan hulluina rakentelevat vaikka mitä kaikista paloista, toivovat aina noita peruspaloja vain lisää, jotta saavat uusia rakennuksia yms.
1v5kk tulee aina sotkemaan pikkulegorakennelmat, joten Duplot kelpaavat yhteiseen koheltamiseen.
Ihan sellaista perustaloa ja -tornia tulee niillä sellaisena "välipalana".
Sälli keskittyy pienempiin Legoihin aina kun pienempi on vaikka päikkäreillä.
Niistä sitten tehdään niitä hienompiä avaruussukellushärpäkkeitä.
Tuossa yksi palikkakasa, jonka he saivat yhdessä aikaiseksi...
http://aijaa.com/v.php?i=009927744795.jpg
Meillä rakennellaan paljon, mm. isoja taloja jossa nää ukkelit sit asuu:)