Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimoni ei hyväksynynyt minua koti-isäksi, koska tienasin enemmän.

Vierailija
23.03.2011 |

Keskustelimme asioista riidellen ja tavaroita paiskellen. Sain ruhtinaalliset 8kk koti-isyyttä. Vaadin kaksi vuotta. Nyt neljäkuukautta on jo hoidettu. Ajattelin vaatia vielä 6kk lisää.

En onneksi ollut vielä ottanut lainaa tai harkinnut ostaa mitään pysyvää rakennusta. Muutimme pienempään asuntoon. Sain taistella näistä naurettavista kuukauisista, jotka eivät riitä minulle. Tahdon edelleen kaksi vuotta.

Tulot eivät saa olla tasa-arvon este kasvatustyössä.

Kasasin tuonne oikealle kiviä teille. .....

Voitte kivittää minut.

T: Koti-iskä

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset itse väitämme miehiä materialisteiksi, mutta harva luopuisi miehen tuomasta elintasosta kuten teillä on käynyt.

Olisi hirveää, jos mieheni käyttäisi tuon koti-isäkortin nyt tässä vaiheessa. Joutuisin luopumaan kaikesta kivasta.

Asuntokin vaihtuisi pienempään. Kaupankassan tuloilla ei elettäisi ruhtinaallisesti.

En minä sinua kivitä. Minusta teit silti väärin.

Vierailija
2/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset itse väitämme miehiä materialisteiksi, mutta harva luopuisi miehen tuomasta elintasosta kuten teillä on käynyt.

Olisi hirveää, jos mieheni käyttäisi tuon koti-isäkortin nyt tässä vaiheessa. Joutuisin luopumaan kaikesta kivasta.

Asuntokin vaihtuisi pienempään. Kaupankassan tuloilla ei elettäisi ruhtinaallisesti.

En minä sinua kivitä. Minusta teit silti väärin.

Sossuntuelle vaan. Niin moni tekee. Osoitteet eri ja asutte samassa. Miehiä syrjitään tässä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelimme asioista riidellen ja tavaroita paiskellen. Sain ruhtinaalliset 8kk koti-isyyttä. Vaadin kaksi vuotta. Nyt neljäkuukautta on jo hoidettu. Ajattelin vaatia vielä 6kk lisää.

En onneksi ollut vielä ottanut lainaa tai harkinnut ostaa mitään pysyvää rakennusta. Muutimme pienempään asuntoon. Sain taistella näistä naurettavista kuukauisista, jotka eivät riitä minulle. Tahdon edelleen kaksi vuotta.

Tulot eivät saa olla tasa-arvon este kasvatustyössä.

Kasasin tuonne oikealle kiviä teille. .....

Voitte kivittää minut.

T: Koti-iskä

En tunne yhtäkään miestä, joka tekisi noin raukkamaisesti. Ajattelet vain itseäsi. Et tasa-arvoa. PASKAJÄTKÄ OLET TÄYTYY TODETA. *heittää ensimmäisellä kivellä otsaan*

Vierailija
4/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ihmettelen, miten harva mies haluaa koti-isäksi. Muistathan, että vanhempien parisuhde on kuitenkin lapsen koti. jos kotona on kireä ilmapiiri, niin sinun tehtäväsi on muutta se.

Vierailija
5/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman lapsen tuomaa jatkuvaa stressiä. Töissä on rennompaa ja mukavampaa.

t. av-pappa

Vierailija
6/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kumpikin vanhemmista viis veisaa perheen taloudesta. Kyllä Suomessa on asiat sentään hyvin, kun perhe voi itse päättää, tekeekö töitä elättääkseen itsensä vai onko kivempi olla vaan kotona.

Vierailija
7/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa kotona niin kannattaa jakaa hoitovapaa puoliksi niin että toinen on kotona tammi-kesäkuu ja toinen loppuvuoden niin verotus tasaa palkkahävikkiä :) Meilläkin mies tienaa enemmän mutta en ajatellut sen olevan syy estää häntä ottamasta aikaa lasten kanssa. sitä paitsi oli kiva olla välillä puoli vuotta töissä niin kotona olokin oli taas mukavampaa, ja miten kiva oli lähteä aamulla töihin kun ei tarvinnut huoltaa kuin itsensä lähtökuntoon :) Ja töistä sai tulla suoraan kotiin...

Vierailija
8/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on selviö. Ap teit väärin. Jotenkin tämä koti-isien mellastus on mennyt liialliseksi. Olisitte hankkineet paremmin tienaavan vaimon itsellenne. Turha nyt on mankua.

Aivan älytön tilanne minusta.

Vierailija
9/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatteko esittää kysymyksiä vai kivittää?

Vierailija
10/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen asuntonne on?

Entä se mistä jouduitte muuttamaan?

Paljonko vaimo tienaa?

Vierailija
11/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin kodikastahan täällä on. Menen valmistamaan päivällistä. Tulen kohta takaisin.

- AP -

Vierailija
12/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin päin kuin yleensä. Hyvä vain, että tulee lisää keskustelua siitä, millä oikeudellajuuri miehet useimmiten valjastetaan rahantuojiksi ja naiset jäävät kotiin nauttimaan lasten kanssa miehen raadannasta. Millä ihmeen vuosisadalla nuo kotiäitimallista haaveilevat oikein elävät?

Ei ole mitään perustetta sille, miksi samanlainen kotivanhemmuus ei soveltuisi isälle. Taloudelliset syyt ovat silkkaa mukavuudenhalua ja ahneutta naisilta. Jos äidin tulot ovat pienemmät, niin voi voi. Kannattaa sitten varmaan hankkia parempi työ. Oma moka.

Ei se isäkään saisi niitä lasten lapsuusvuosia koskaan takaisin, jos kotona on vain äiti. Ja ne lapsuusvuodet ovat sitä arvokkainta aikaa. Kuka haluaa ikuisesti puurtaa työssä, jos vaihtoehtona on olla vuorotellen kotona?

Vierailija
13/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään perustetta sille, miksi samanlainen kotivanhemmuus ei soveltuisi isälle. Taloudelliset syyt ovat silkkaa mukavuudenhalua ja ahneutta naisilta. Jos äidin tulot ovat pienemmät, niin voi voi. Kannattaa sitten varmaan hankkia parempi työ. Oma moka.

Ei se isäkään saisi niitä lasten lapsuusvuosia koskaan takaisin, jos kotona on vain äiti. Ja ne lapsuusvuodet ovat sitä arvokkainta aikaa. Kuka haluaa ikuisesti puurtaa työssä, jos vaihtoehtona on olla vuorotellen kotona?

Ollaan hiljaa eikä pidetä ääntä. Onhan se ahdistavaa kuulla totuus.

Vierailija
14/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset! Mä olen se eniten tienaava meidän huushollissa (tienaan puolet enemmän) ja olen nainen. Jään vauvan kanssa kotia, kun syntyy ja miehelleni tämä ei ole ongelma...Pinosin myös kasan niitä kiviä...alkaako heittely??? o_O

Vierailija
15/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän perusteella mun pitää siis mennä töihin ja miehen jäädä kotiin, koska tienaan muutaman satasen enemmän kuin hän kuussa... :/

Eiköhän asia ole jokaisen perheen oma päätös kumpi vanhemmista jää kotiin ja kumpi menee töihin, eikä kaikkea voi rahassa laskea. Jotkut asiat vain ovat paljon arvokkaampia kuin raha.

Kyllä mulle sopii, että mies jäisi kotiin ja mä menisin töihin, koska haluaisin hänen saavan myös kokea kotielämää "työaikana", mutta me olemme tehneet yhdessä sen päätöksen, että minä jään nyt kotia ja hän on töissä. Ehkä sit joskus seuraavan lapsen aikana? Aika näyttää...

Mun mielestä on oikeasti jopa hieno asia, että isät haluaa jäädä kotiin lastensa kanssa. Kaikille ei tietenkään tämä mahdollisuus sovi, mutta jokainen tekee niinkuin itselleen sopii!

Vierailija
16/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kumpikin voi myös jatkaa töissä jos haluaa ja on sitä mieltä että se on perheen kannalta paras vaihtoehto.

Vierailija
17/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä saat 2 vuotta? Eikö molemmille kuulu 1,5 vuotta jos tarkkoja ollaan?

Vierailija
18/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä saat 2 vuotta? Eikö molemmille kuulu 1,5 vuotta jos tarkkoja ollaan?

Tasa-arvolisä. Naiset ovat saaneet kautta aikojen olla lastensa kanssa enemmän, kuin isät.

Nyt pitää mennä hän heräsi päiväunilta :). Hei heii.

Vierailija
19/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt pitäisi paikkansa, niin en ymmärrä, miksei ap voisi jäädä kotiin ja muijansa mennä töihin. Ei se automaattisesti ole niin, että enemmän tienaavan pitäisi olla työelämässä - alentunut verotus kun tasaa tilannetta perheen kohdalla ihan kivasti.

Itse ajattelime, että jäisin kotiin kun vauva syntyy. Mies voi vaan haaveilla ansiotasostani (eroa vajaat pari tonnia nettoa per kuukausi), mutta eiköhän me jotenkin selvitä yhteishengellä. Sitten kun muksu vähän isompi, niin mies saa kyllä puolestani jäädä kotio.

Vierailija
20/20 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ssa on, kun haluaa olla kotona lapsensa kanssa? Naiset ovat niin tehneet aina. Minä itse antaisin mitä vain jos mieheni pystyisi esim. isäkuukauden pitämään, mutta kun talous ei anna periksi. Mikä automaattinen selviö on, että nainen on kotona niin pitkään kuin on, ja sen jälkeen lapsi menee hoitoon? Miksei mies voi välillä olla kotona, ja antaa naisen tienata? En ymmärrä. Ei kuulkaa tasa-arvo toteudu, jos mies ei kotona saa olla oman lapsensa kanssa! Tarvitseehan lapsi kuitenkin aina kahdet sukusolut syntyäkseen. Tällöin koen, että myös miehelä on oikeus mielipiteeseensä.