Muuttaisitteko vuokralle hometaloon?
Väliaikaisesti siis, keräämään rahaa omaa taloa varten?
Aluksi ajattelin, että sellaiset kierretään kaukaa, mutta sitten aloin miettiä asiaa tosissaan. Suomessa on niin tuhoton määrä homeisia taloja, että on todellinen yllätys, jos onnistuu löytämään vuokra-asunnon varmasti homeettomasta talosta... Alkaa olla jo aika epätoivoista tämä asunnonetsintä muutenkin. :(
Minä itse olen tietämättäni asunut pitkään hometalossa. Ja myöhemmin olen usein kyläillyt siellä (ihan yökausia) lasten ja miehen kanssa. Eikä meille mitään oireita ole tullut.
VAikuttaisiko asiaan, jos vain kellari olisi homeessa?
Kommentit (12)
edes hometalossa. Vuokralla asuessa maksat muiden seiniä ja senkin voisit uhrata omaan omakotitaloon.
Nyt mars pankkiin! Omakotitalolainan saa kyllä ilman omaa pääomaakin. Ei kannata asua vuokralla.
Nuorin lapseni altistui vahvasti homeelle päiväkodissaan ja reagoi siihen niin voimakkaasti, että nielu turpoaa, kuumeilee ja oksentelee. Hän sai riesakseen myös astman. Reagoi nykyään jo huonolle sisäilmallekin alle vuorokaudessa lämpöilemällä ja yökkimällä limaa.
En ikinä hankkisi tuollaisia vaivoja tieten tahtoen itselleni tai muille lapsille.
Lisäksi minulla itselläni on niin tarkka hajuaisti, että vtrsinkin haisevat homeet vaivaisivat eloani ihan alati.
edes hometalossa. Vuokralla asuessa maksat muiden seiniä ja senkin voisit uhrata omaan omakotitaloon.
Nyt mars pankkiin! Omakotitalolainan saa kyllä ilman omaa pääomaakin. Ei kannata asua vuokralla.
ennen kuin tämä talo on myyty. :( Vuokralle on pakko mennä... Kaikki järkevimmät talot vaan taitavat olla homeessa. Niissä olisi tosi matala vuokra (ihan muista syistä kuin homeesta) ja saataisiin hyvin säästettyä rahaa. Sitä tässä mietin, että sama kait se on, jos tietää talon olevan homeessa kuin jos asuu talossa, jonka hometta ei vaan vielä ole löydetty. :)
Mutta toki pistetään heti talopaketti tilaukseen, jos tulet ostamaan tämän talon pois. :) Silloin ei tarvisi kovin pitkään vuokralla asua.
ap
Tämä talo pitäisi myydä ja jokin asunto löytää mahdollisimman pian tulevasta kotikunnasta. Alkaa olla jo ajolähtö päällä. :(
ap
Paljon kukaan ei taaskaan viitsi vastata kysymykseen. :(
Mutta kiitos niille harvoille vastanneille!
ap
Sisareni asui hometalossa vuokralla, ja sairastui tosi kurjasti. Jäi pitkäksi aikaa oireet päälle ja nykyään oirehtii tosi herkästi homeeseen. En ottaisi riskiä omalla kohdalla, saati lasten.
Voi aiheuttaa pitkäaikaisia terveyshaittoja!!
Mitä järkeä valita hometalo kun muitakin vaihtoehtoja on???
Voi aiheuttaa pitkäaikaisia terveyshaittoja!!
Mitä järkeä valita hometalo kun muitakin vaihtoehtoja on???
Kaikki liian pieniä tai surkealla sijainnilla. Ja mikä niistäkään tietää, ovatko kuitenkin homeessa? Samanlaisia tupia joka ainut, eli todennäköisesti hometta jossain on...
Vaikka kait sitä voi ihmettä vielä toivoa. Mutta oikeasti minä kyllä jo harkitsen sitä hometaloa. 100 neliön asunto, jonka väestönsuojassa on hometta. Vaihtoehtona 60 neliön asunto, jossa varmaan on hometta ihan yhtä lailla, sitä ei vain meidän oma "homekoira" ole käynyt haistelemassa. Meitä on kuitenkin 5 henkilöä, joten tuo 60 neliöä on pieni.
Mutta ehkä tässä parin viikon sisällä jostain ilmaantuu homeeton asunto, joka ei ylitä budjettia ja johon me mahdutaan. Ehkä. Luultavasti kuitenkaan ei.
ap
Et voi tietää, kuka teistä sairastuu ja kuinka pian. Ja kun joku teistä on sairastunut, koko irtaimistonne on myös pilalla ettekä voi ottaa sitä mukaan.
Olen sairastunut töissä erittäin vakavasti tämän takia, ja vaikken siellä ole enää töissä, on muu elämä erittäin rajoittunutta. Koko loppuelämä siinä mielesessä pilalla, että aina täytyy miettiä mihin menee, missä voi olla, missä saa ehkä oireita ja on lähdettävä pian pois jne. Jos olisin tämän tiennyt, olisin todellakin kieltäytynyt siitä työpaikasta mutta mistäpä sen osasi arvata että minäkin siellä sairastun. En ottanut asiaa siis tosissaan.
Joten ihan oikeasti, ota sinä varoituksen tosissaan ja muutatte vaikka johonkin leirintäalueen mökkiin tai hotelliin jos ei muuta vaihtoehtoa ole, mutta älä lähde ehdoin tahdoin pilaamaan koko perheen terveyttä ja koti-irtaimistoa!
Voit lukea hometaloissa asuvien lasten ja aikuisten ongelmista paljon googlettamalla aiheesta.
homeisessa asunnossa olemisesta. Joudun jo olemaan töissä homeiden seassa ja olen siellä jo sairastunut, mutta sieltä sentään saan rahaa enkä sentään joudu maksamaan siitä.