Mielestänne hyvätuloisen perheen vuositulot ovat vähintään - paljonko ???
Oletetaan, että perheessä on 2 lasta ja he asuvat helsingissä tai pääkaupunkiseudulla.
Eli paljonko ovat mielestäsi hyvätuloisen perheen vuositulot?
Entä "rikkaan" tai "varakkaan"?
Aloitan:
Hyvätuloinen: vähintään 110 000€/vuosi
Varakas: 180 000€/vuosi
Rikas: yli 300 000€ /vuosi
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
45 000e = hyvätuloinen
60 000e = varakas
100 000e+ = rikas
olen ilmeisesti aika köyhä, kun näkökulmani on tälläinen :D
Tienaan vähän vaille 60 k ja olen kaukana varakkaasta. Verojen jälkeen käteen jää sen verran että pärjää juuri ja juuri kun kustantaa lastensa ja oman elämän ilman mitään tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulot 45000-50000e välillä enkä tosiaan tunne itseäni hyvätuloiseksi.
Mun tulot on 50 000 - 55 000€ välillä ja tunnen itseni hyvätuloiseksi. Kyllä näillä tuloilla ihan mukavasti pärjää, etenkin kun on toinenkin tienaaja talossa (hänellä 60 000 - 65 000€ vuositulot).
Meidän taloudessa ihan prikulleen samat tulot. Vain mökkilainaa maksetaan n. 350e/kk. Siltikin koemme olevamme keskituloisia. Pärjätään ok, mutta ajetaan vanhoilla autoilla ja matkustetaan ulkomaille n. joka toinen vuosi. Perheessä kaksi teiniä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yteenlasketut tulot 133ke/vuosi, eipä siitä huimasti jää käteen - 5650e/kk
No nyt kyllä kiinnostaisi tietää miten noin huonosti jää käteen.. osaatko tehdä verokorttia? Meidän perheen bruttotulot, kun teen osa-aikaista, on alle 90 ke/v ja nettona 63 ke vuodessa. Eli per kk n 5250 e.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kotiäti ja mies tienaa himpun vajaat 70 000 vuodessa ja mielestäni ollaan hyvä tuloisia. Meillä on vara hoitaa lapset kotona vaikka nuorin täyttää jo kolme, jään silti vielä vuodeksi kotiin koska 4 lapsen kanssa sitä touhua riittää eikä tätä aikaa enää takaisin saa.
Asumme 150 neliön rivarissa ja kivalla alueella missä järvi, koulu ja liikuntamaastot lähellä mitkä meille tärkeitä ovatkin. Asuntolainaa on melko paljon 220 000, makasamme sitä 1500 kuukaudessa, laskut saamme kaikki maksettua ajallaan ja ruoassa ei tarvise säästellä (ruokalasku viikossa n. 200 e).
Kai se sitten riippuu mitä siltä varakkaalta elämältä odottaa. Itse olemee kuitenkin todella tyytyväisiä tilanteeseemme ja pidämme itseämme hyvätuoloisina ja mikä tärkeintä, onnellisina.
Kai tähän vaikuttaa mitkä on omat lähtökohdat ja haaveet ja toiveet elämältä.
En kyllä ikinä voisi sanoa ystävieni kuulleen, joista suurin
No ette ole hyvätuloisia, teillähän on koko talouden tulot alle 6000 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yteenlasketut tulot 133ke/vuosi, eipä siitä huimasti jää käteen - 5650e/kk
Teillä toinen tienaa huonosti?
meillä on yhteenlasketut tulot vähemmän (118ke/v), mut käteen jää enemmän
Kyllä, olen eläkkeellä ja bruttoni on 26 000e. Jos tulot olisi 50/50 käteen jäisi paljon enemmän. Toki tuossa autoetukin vie useita satasia per kk
ei hyvätuloinen tarkoita rikasta....
sanoisin 80.000
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kyllä kiinnostaisi tietää miten noin huonosti jää käteen.. osaatko tehdä verokorttia? Meidän perheen bruttotulot, kun teen osa-aikaista, on alle 90 ke/v ja nettona 63 ke vuodessa. Eli per kk n 5250 e.
Tottakai osataan, koskaan ei tule mätkyjä eikä kyllä palautuksiakaan! Sentään 40/36v oltu työelämässä.
Mun tulot on eläkeläisenä pienet, vain 26 000e/v joten mieheni tuloista menee suurempi vero kuin jos tulot olisi 50/50. Lisäksi autoetu nostaa verotusta huomattavasti
Yhteenlasketut tulot on 190k€ vuodessa, eikä todellakaan olla rikkaita, vaan ihan tavallista keskiluokkaa. En usko että kovin monella keskiluokkaista elämää elävällä perheellä voi tulot olla alle 100k€. Ja me siis asumme "böndellä", kasvukeskuksissa luvun voi melkein tuplata.
Hyvätuloinen 110 000€ tai yli yht. tulot vuodessa.
Muihin en jaksa miettiä.
Keskituloinen n. 90 000-100 000 yht tulot vuodessa.
Alle 80 000 pienituloinen.
Olen aloittajan kanssa aika samoilla linjoilla. Jos molemmat palkansaajat saisi noin 60 vuodessa niin hyvätuloisia olisivat yhdessä 120k€ vuosituloilla. Meillä mies tienaa 150 ja minä 40, joten yhteensä 190k€ ja pidän meitä kyllä varakkaina, mutta en rikkaina. Noin mojoviin palkkatuloihin, kuin 300 tai yli, emme tule ikinä pääsemään minun takiani. Mutta jos molemmat saisi saman, mitä mieheni tällä hetkellä, niin eipä olisi tosiaan huolen häivää. Varallisuus karttuisi sitä tahtia, että kyllä siinä rikkaaksi voisi jo sanoa.
Jos vuodesta toiseen tienaa 50-60 000€, niin kyllä siinä pitäisi varallisuuden jo alkaa kertyä.