Ymmärtääkö ihmiset kuinka vakava asia on ilmastonmuutos?
Toisessa ketjussa kerrotaan " Etten ikinä voisi tinkiä lentämisestä, se on henki ja elämä" Voi helvetti sentään sanon minä! Voiko joku olla noin tyhmä???
Ilmastonmuutosta ei saa enää pysähtymään, ainoa yritys on enää saada sitä hidastumaan.
Kyse ei ole kymmenistä eikä sadoista vuosista. Tilanne etenee kuukausivauhtia.
Ettekö tosiaan välitä lapsistanne sen vertaa että tekisitte kaikkenne heidän eteensä?
Mielestäni lentoliikenne pitää lakkauttaa eilen, lukuunottamatta aivan välttämättömiä lentoja.
Tehtaista puolet pois ja loppuihinkin työskentely yhteen työvuoroon.
Ja noi hemmetin katuvalot! Äkkiä kaikki pois! Mitä ideaa on meidän ostaa joku energiansäästölamppu, kun ulkona paistaa aivan tyhjänpanttina miljoonia katuvaloja...
Kommentit (146)
Jokainen joka luulee että ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi tai edes hidastamiseksi olisi vielä mahdollista tehdä jotain, ei ymmärrä kuinka vakava asia se on. Se on todellisuudessa 1000 kertaa pahempi kuin meille kerrotaan. Jos haluatte tietää kuinka paha, suosittelen lukemaan tämän:
https://medium.com/@samyoureyes/the-busy-workers-handbook-to-the-apocal…
Nälkä opettaa. Tulee kuolemaan ihmisiä ensin nälkään ja sen jälkeen soditaan elintilasta. Mutta saatiinpahan mässätä.
Tavallaan ymmärrän tavallaan en. Ilmastoasioista on maalailtu kauhukuvia jo tyyliin 70-luvulta lähtien ja mikään ei ole toteutunut. Ja eniten mietityttää se korruptio mikä pyörii tän ilmastoasian ympärillä, kun ihan EU:n mittakaavalla ilmastorahoja hävinnyt monntakymmentå miljardeja. Eikä ole selvinnyt mihin hävisi. Epäilyjä kyllä on..
Vierailija kirjoitti:
Ei me tietenkään voida koko maailmaa pelastaa yksin, mutta kun jokainen tekee vähän, niin vaikutus on suuri. Jokainen voi ottaa vastuun omalta osaltaan. Voi kierrättää, olla lentämättä, syödä ilmastoystävällisesti ja vaikuttaa (esim. some, äänestäminen, oman esimerkin antaminen).
Itse olen tehnyt 100% etätyötä nyt 5 vuotta. Sitä ennen ajoin joka päivä autolla vähintään 50km päivässä. Eli olen ilmeisesti tehnyt todellisen ilmastoteon ja kantanut korteni kekoon. Näkyykö se missään? Ei. Ei yhtään missään.
#ilmastokusetus
Sillä pakotetaan ihmiset elämään eliitin haluamalla tavalla.
Ja ennen kuin kukaan aloittaa... minulla ei ole autoa. Lennän ehkä joka toinen vuosi yhden kerran johonkin ja takaisin. Suosin hävikkiruokaa. Kierrätän tuotepakkaukset. Jne. Hupimielessä tekemäni testin mukaan 72% ihmisistä on suurempi hiilijalanjälki kuin mulla. Joten vaikka teesinne olisi totta, en silti olisi mikään 'worst offender'
Vierailija kirjoitti:
Että voiko ihan oikeasti olla tarpeen valaista jokaisen pikkukylän joka ikinen tienpätkä talvella pitkin yötä. Ja jouluvalot vasta kerskakulutusta on. Meillä palaa vaan yhdet valot ikkunassa pari tuntia illassa. Naapurilla on puskat täynnä valoja ja joka ikkunalla kynttelikkö ja nämä palaa suurin piirtein yötä päivä, on palaneet jo viikkoja. Käsittämätöntä kerskakulutusta.
Nykyiset led-valot eivät vie juuri yhtään sähköä.
Ei ole mitenkään vakavaa täällä pohjoisessa vaan hyödymme taloudellisesti lisää. Ei ole meidän ongelma jos etelässä ukkoloilta perskarvat kärähtää eli lisää lämpöä hyttiin!
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän tavallaan en. Ilmastoasioista on maalailtu kauhukuvia jo tyyliin 70-luvulta lähtien ja mikään ei ole toteutunut. Ja eniten mietityttää se korruptio mikä pyörii tän ilmastoasian ympärillä, kun ihan EU:n mittakaavalla ilmastorahoja hävinnyt monntakymmentå miljardeja. Eikä ole selvinnyt mihin hävisi. Epäilyjä kyllä on..
Mitään ei ole tapahtunut? Suomessakin keskilämpötila on 80-luvun jälkeen noussut kohta 2 astetta.
EU:lla ei edes ole ollut mitään ilmastorahoja tuommoisia määriä.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä opettaa. Tulee kuolemaan ihmisiä ensin nälkään ja sen jälkeen soditaan elintilasta. Mutta saatiinpahan mässätä.
Paremmin kasvaa kasvit ja paremmin onnistuu karjan kasvatus täällä pohjoisessa kun lämpenee vielä lisää. Suomi viinimaaksi 2028!
Ei ole mitenkään vakava, lähinnä huijausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei ole tapahtunut? Suomessakin keskilämpötila on 80-luvun jälkeen noussut kohta 2 astetta.
Jos onkin, niin sehän on vaan meille eduksi. Täällä kuoltiin nälkään kylmällä 1800-luvulla ja pettua järsittiin. Ihmisiä kuolee enemmän kylmään kuin lämpimään...
Itse en välitä, heitän mielelläni omat lapset ja lastenlapset bussin alle oman lyhytnäköisen itsekkyyden ja mukavuudenhalun takia.
Pensa ensin. Olenhan persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos onkin, niin sehän on vaan meille eduksi. Täällä kuoltiin nälkään kylmällä 1800-luvulla ja pettua järsittiin. Ihmisiä kuolee enemmän kylmään kuin lämpimään...
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en välitä, heitän mielelläni omat lapset ja lastenlapset bussin alle oman lyhytnäköisen itsekkyyden ja mukavuudenhalun takia.
Pensa ensin. Olenhan persu.
Ole mikä olet, mutta suomalaisten kannalta lämpeneminen on parempi kuin viileneminen. Eli jos omista lapsista ja lapsenlapsista haluat huolehtia niin lisää lämpöä hyttiin!
Ilmastonmuutos on ennen kaikkea uusi ja iso tapa tehdä rahaa. Nyt kun lähes tulkoon kaikki mahdollinen maailmassa on jo keksitty, on pakko luoda agenda ja ajaa se läpi kaikkialla ja myydä sitten sen varjolla näitä vihreitä innovaatioita kaikille.
Ilmastonmuutoksia on ollut kautta aikojen, mutta nyt vain yksi laji, nimeltä homo sapiens, nopeuttaa tätä sykliä. Mutta älkää huoliko, luonto selviää kyllä. Niin on selvinnyt miljardien vuosien ajan. Ihmisen selviytymisestä en tiedä ja onko se edes välttämätöntä? Jos kokonaisuuden kannalta ajattelee, niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos on ennen kaikkea uusi ja iso tapa tehdä rahaa. Nyt kun lähes tulkoon kaikki mahdollinen maailmassa on jo keksitty, on pakko luoda agenda ja ajaa se läpi kaikkialla ja myydä sitten sen varjolla näitä vihreitä innovaatioita kaikille.
Ilmastonmuutoksia on ollut kautta aikojen, mutta nyt vain yksi laji, nimeltä homo sapiens, nopeuttaa tätä sykliä. Mutta älkää huoliko, luonto selviää kyllä. Niin on selvinnyt miljardien vuosien ajan. Ihmisen selviytymisestä en tiedä ja onko se edes välttämätöntä? Jos kokonaisuuden kannalta ajattelee, niin ei.
Kyseessä ei ole ihmiselle mikään eksistentiaalinen kriisi.. enemmän saa olla huolissaan vaikka ydintalvesta tai asteroideista kuin parin asteen lämpenemisestä.
Ymmärtää ja senkin ymmärtää että Suomen päästöt on sama kun hiiren pska täydessä heinäladossa.
Vierailija kirjoitti:
taistelin, että olisin saanut lähinnä äitini kierrättämään tai muuten tekemään ekotekoja. Hänen mielestään hänen ei tarvinnut. Päätin vakaasti tehdä itse toisin. Opiskeluajoista lähtien olen lajitellut tarkasti, pyrkinyt tekemään kestäviä kulutusvalintoja ja ennen kaikkea ostamaan tarpeeseen enkä mielihaluun. Vaikka se välillä turhalle tuntuukin, koska on aina " joku joka saastuttaa enemmän" en ole sillti luovuttanut, enkä pidä sitä selityksenä sille miksi minun ei tarvitsisi. Oman elämäni aikana siitä kertyy melkoinen ekoteko, sillä opetan lapseni ja mieheni olen jo opettanut näille tavoille. Tämä on minulle tärkeä asia ja ainoa oikea tapa elää. Se on mielestäni kaikille muillekin ainoa oikea tapa elää, mutta olen jo joutunut hyväksymään sen, etteivät kaikki yksinkertaisesti välitä ja siksi en tuomitse.
Moi mummo kulta ehkä jonain päivänä tajuat mitä näpertelyä se kierrättäminen on, sillä suurin osa jätteestä tulee muualta kuin kotitalouksissa. ja kaikki menee polttoon ne saatanan kuumalla vedellä pesty jugurttipurkit. HUOH!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole väliä ymmärtääkö vai ei. Ihan turha toivoa, että 6 miljardia ihmistä toimisi, kuten itse haluaa. Antaa asioiden mennä omalla painollaan ja jos todella paljon ahdistaa, niin liity johonkin laillisesti toimivaan järjestöön tai puolueeseen ja yritä saada sanomaasi perille.
Ihan turhaa tehdä asialle mitään, ei yhden ihmisen tekemisillä ole mitään merkitystä kun kaikki loput p e r s e i l e v ä t minkä kerkeävät. Eli parempi unohtaa koko juttu ja yrittää nauttia elämästä niin kauan kuin se on siedettävää.
Ei sillä ole väliä ymmärtääkö vai ei. Ihan turha toivoa, että 6 miljardia ihmistä toimisi, kuten itse haluaa. Antaa asioiden mennä omalla painollaan ja jos todella paljon ahdistaa, niin liity johonkin laillisesti toimivaan järjestöön tai puolueeseen ja yritä saada sanomaasi perille.