Käytätkö vaalikoneita?
Kommentit (6)
monta vaalikonetta. Tulokset semmosta sillisalaattia, ettei ne koneetkaan tiedä olenko mä kallellaan oikeaan vai vasempaan...
Jos "paras" tyyppikin on vain 75% tarkkuudella mun kanssa samoilla linjoilla, niin alkaa epäilyttää löydänkö mä itelleni mitään äänestettävää... Tai ehkä mä olen vaan vaikea ja ristiriitainen luonne. Tiedä häntä ;D
Tähän mennessä on tullut kokeiltua Iltalehti, MTV3, YLE, SAK ja Hesari. Hesarin tulos hiukan poikkesi, mutta tiedän siihen syynkin, koska se oli ainoa, jossa annettiin kysymykselle painoarvo, ja harkitsemani ehdokas (kärjessä kaikissa muissa koneissa) on eri mieltä yhdestä tärkeänä pitämästäni asiasta.
En äänestä vaalikoneiden mukaan, mutta ne ovat hyvä keino saada selville, mitä ehdokas miettii tietystä asioista. Näissä vaaleissa tosiaan tuntuu siltä, että pitää laittaa omat prioriteettinsa kuntoon ja miettiä sen jälkeen, mistä voi tinkiä. Täysin samanmielistä ehdokasta ei tietenkään löydy.
Antaahan ne suuntaa, mutta en mä ehdokastani pelkästään niiden perusteella valitse.
Tuloslistalla kärjessä on suvaitsevaiset ja taluoteen järjellä suhtautuvat ihmiset, yleensä nuoria kokoomuslaisia ja ei-hörhöjä vihreitä ;). Joskus joku kepulainen. RKP voisi olla, mutta tässä vaalipiirissä ei taida ollaa edes ehdokkaita, läpimeneviä ei ainakaan.
Häntäpäässä persut, vasemmisto ja kristilliset.
Että on näitä koneita myös joka junaan...
Käytin kolmea eri vaalikonetta ja kahdesta sain saman tyypin. Eli taitaapi hänelle sitten mennä ääni.