Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me Naisten kateusbäitti: Sari osti yksiön 400 000 eurolla "Kaikki pitivät sitä hulluna", Muut kummastelivat

Vierailija
10.04.2025 |

"Ihmiset yllättyvät siitä, miten hyvin asuntooni mahtuu kaikki tarvittava."

Plot twist: tämä "yksiö" on 70m2 loft, joka sijaitsee Lauttasaaressa, aikoinaan alueen kalleimmassa talossa. Missä maailmassa 70m2 ei riittäisi yhdelle ihmiselle, varsinkin kun asunnossa on vieläpä erillinen makuualkovi? Haastateltava valitteli myös jutussa sitä, että jos kotiin haluaa hankkia jotain kaunista, pitää ostaa tauluja, kun seinille mahtuu sisustamaan, vaikka muualle ei.

70m2 ei ole pieni koti! Ei edes kahdelle. Saatika yhdelle ihmiselle. Minusta on todella erikoinen ja harhaanjohtava lehtijuttu, josta herää kysymys, että mikähän tämänkin se pointti oli?

Ihmettelin monia kohtia tässä jutussa. Myös sitä, etteikö miltei puolimiljoonaa euroa olisi riittänyt kaksioon Töölössä lähes vuosikymmen sitten, kun sieltä voi saada todella upean asunnon noin 300 000 eurolla nytkin.

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000011076800.html

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin noita samoja kohtia. Töölöstähän olisi saanut paljon halvemmalla, miten muka siellä ei raha riittänyt, mutta riitti Lauttasaaressa 400 000 euron asuntoon?

Minusta hän osti hullun asunnon, koska se on perheasunnon hintainen yksiö ja nyt lapsi joutuu majoittumaan hotellissa vieraillessaan kotona. Jäi epäselväksi, että pitivätkö muut hulluna samasta syystä vai oliko heidän mielestään 70 neliötä liian pieni yhdelle. Kummallinen artikkeli.

Vierailija
2/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi ei voi nukkua 70 neliön kämpässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin noita samoja kohtia. Töölöstähän olisi saanut paljon halvemmalla, miten muka siellä ei raha riittänyt, mutta riitti Lauttasaaressa 400 000 euron asuntoon?

Minusta hän osti hullun asunnon, koska se on perheasunnon hintainen yksiö ja nyt lapsi joutuu majoittumaan hotellissa vieraillessaan kotona. Jäi epäselväksi, että pitivätkö muut hulluna samasta syystä vai oliko heidän mielestään 70 neliötä liian pieni yhdelle. Kummallinen artikkeli.

Ihan suoraan sanottuna, tuo väite Töölön hinnoista vuosikymmen sitten ei vaan voi pitää paikkansa.

Asuntohan on ns. luksuskämppä ja statusasumista, oikein hieno asunto yhdelle ihmiselle. Googlasin muuten henkilön ja hän on nykyään Air BnB yrittäjä, kuten jutussakin sivutaan, että hän vuokraa tätä "yksiötään" ja hänellä on vuokrattavana todella hulppea jugendasunto kivilinnan tornissa Helsingin keskustassa ja joku kämppä Vantaalla. Varmasti tuo Helsingin keskustan asunto on maksanut lähemmäs miljoonan.

Vierailija
4/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän tilaa ilmeisesti?

Vierailija
5/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2018 kun esikoiseni syntyi, minä, vaimoni, vauva ja koira asuttiin Etu Töölössä yksiössä 27m2. Elämäni parasta aikaa kun ympärillä oli vain tarpeellinen. Mielestäni neliöiden määrä ei ole mikään elämänlaadun mittari.

M38

Vierailija
6/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pieni asunto on niin paljon edullisempi ja riittävä, että säästyneillä rahoilla voi harvoin käyville sukulaisille kustantaa hotellin yöksi.

Vierailija
7/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2018 kun esikoiseni syntyi, minä, vaimoni, vauva ja koira asuttiin Etu Töölössä yksiössä 27m2. Elämäni parasta aikaa kun ympärillä oli vain tarpeellinen. Mielestäni neliöiden määrä ei ole mikään elämänlaadun mittari.

M38

Tuskin kumminkaan asutte siellä enää? Hetken tuommoinen järjestely menettelee ja kun lapsi on vielä pieni vauva, mutta kyllä jossain vaiheessa alkaa hermoja kiristellä, jos ei ole tilaa riittävästi ympärillä.

Toisaalta 27m2 nyt oikeasti sentään on yksiö.

Vierailija
8/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus pieni asunto on niin paljon edullisempi ja riittävä, että säästyneillä rahoilla voi harvoin käyville sukulaisille kustantaa hotellin yöksi.

Jutun naisen asunto ei ole pieni eikä edullinen.

Vierailija
9/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa h€lsinkiin ja maksakaa ittenne kipeeksi.

Äly hoi, älä jätä.

Vierailija
10/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin yksin 35 neliössä, ilman mitään lofteja. Oli kyllä tosi paljon tilaa. Muistan vielä sen tilavuuden ja tyhjyyden tunteen (oli vanha rakennus, korkeat huoneet).

Vierailija
11/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on 70 neliön yksiö. Hän itse sanoo tuossa artikkelissa, että lapsi ei voi yöpyä siellä siksi, mutta että lapsi joutuu nyt vaan yöpymään hotellissa. 

Vierailija
12/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin yksin 35 neliössä, ilman mitään lofteja. Oli kyllä tosi paljon tilaa. Muistan vielä sen tilavuuden ja tyhjyyden tunteen (oli vanha rakennus, korkeat huoneet).

Olen itse miettinyt, että ihanne itselleni olisi n 35-50m2. Sen enempää en tarvitse enkä oikeastaan halua, koska en tarvitse niin paljoa tilaa. Kaikki asunnon remontit laskutetaan neliömäärän mukaan plus juoksevat kulut ja on enemmän siivottavaa jne. En saa itselleni mitään sillä ylimääräisellä neliömäärällä, paitsi kuluja.

Asuin hetken yksin 70-80m2 asunnossa ja se oli itselleni aivan liian iso. Tuli kolkko fiilis, kaikelle tilalle en keksinyt käyttöä ja siivottavaa oli enemmän. Minun jälkeen siinä asunnossa asui perhe. Joten en ymmärrä, millä logiikalla lehtijutun asunto olisi edes pieni.

Vierailija
13/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on 70 neliön yksiö. Hän itse sanoo tuossa artikkelissa, että lapsi ei voi yöpyä siellä siksi, mutta että lapsi joutuu nyt vaan yöpymään hotellissa. 

Tämäkin oli tosi outo kohta. Lapsi ei voi jostain syystä nukkua olohuoneessa esim?

Vierailija
14/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin oli tosi outo kohta. Lapsi ei voi jostain syystä nukkua olohuoneessa esim?

Siinä on ilmeisesti vain se olohuone, jossa hän itse nukkuu, kun se kerran on yksiö. Yksiössä ei ole makuuhuonetta.

Tuli kyllä mielikuva, että hän ei aio lapsen hotellimajoitustakaan maksaa, vaan maksakoon lapsi itse, jos aikoo kotona käydä.

Vierailija
15/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on ilmeisesti vain se olohuone, jossa hän itse nukkuu, kun se kerran on yksiö. Yksiössä ei ole makuuhuonetta.

Tuli kyllä mielikuva, että hän ei aio lapsen hotellimajoitustakaan maksaa, vaan maksakoon lapsi itse, jos aikoo kotona käydä.

Katsoitko kuvia asunnosta? Siis siinä on ihan normaalisti isohko olohuone ja ruokailutila, makuualkovi jonka saa suljettua verholla kokonaan on vielä erikseen. Se asunto todellakin on 70m2 eli ei pieni.

Vierailija
16/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoitko kuvia asunnosta? Siis siinä on ihan normaalisti isohko olohuone ja ruokailutila, makuualkovi jonka saa suljettua

Se on yksiö. Siinä ei ole muita huoneita kuin se yksi huone. 

Minusta se oli harvinaisen typerä ja kallis ostos, mutta on hölmöä yrittää tehdä siitä palstalla jankkaamalla jotain muuta kuin mitä se on, kun se on vain yksiö. 400 000 euron, 70 neliön yksi huone. Miksi sellaisia edes rakennetaan, en ymmärrä.

Vierailija
17/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoitko kuvia asunnosta? Siis siinä on ihan normaalisti isohko olohu

Siinä on erillinen makuualkovi. Jutun kuvista hahmottaa huonommin, mutta näkyy selvästi AirBnB kuvissa. Kuin pieni makkari, jossa sänky ja yöpöydät, siinä on verho jonka saa kiinni. Olohuone ja ruokailutila on yhtä tilaa erikseen.

Vierailija
18/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoitko kuvia asunnosta? Siis siinä on ihan normaalisti isohko olohu

Linkki AirB&B. Ilmoituksen mukaan asunnossa on makuuhuone.

https://www.airbnb.fi/rooms/53772106?source_impression_id=p3_1744308459…

Vierailija
19/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin pohdinta tuntui oudolta, ettei tiedä, haluaako viettää eläkepäiviään yksin. Ja että hänellä on miesystävä, jonka luona välillä asuu ja vuokraa silloin omaa kotiaan. Jotenkin parisuhdepuheessa hyötynäkökulma edellä. 

Vierailija
20/38 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoitko kuvia asu

Saa varmaan paremman hinnan niin. Alkovi ei kuitenkaan ole huone, vaam huoneessa pitää virallisesti olla ikkuna ja vähintään 7 neliötä.

PS. Oletko sä se Sari?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän