Saako PPH mielestänne antaa herkkuja hoitolapsille?
Meillä on mukava ja hyvä pph lapsille. Ainut mikä tympii on se, että hoitaja antaa lasten herkutella hoidossa. Talvipakkasilla tosi usein, kerran viikossa ehkä, oli lämmintä kaakaota termarissa. Sitä olivat lapset saaneet ulkoilun ohessa. Nyt kun alkanut ilmat lämpeneen niin hoitajalla aika usein mehupullo ulkona mukana. Siis iltapäivisin kun haen lapset niin huomaan sen. Laimeaa mehua kuulemma laittaa, mutta eihän se hyväksi ole. Eikö päivähoidossa tulisi tarjota terveellistä syötävää?
Kommentit (50)
sitä, että meidän hoitaja kyllä mukava, varmasti lapsirakas ja joustavakin (hoitoajoissa ja jos joskus lapseltani tullut pissat housuun niin antanut lainaan omalta lapseltaan ja naureskellut vain. jos siis ei vaihtovaatteita tarpeeksi tms) Mutta se täytyy sanoa, että on se hoitaja joskus jotain muutakin hyvää antanut. eli en minä ole hysteerinen ja kylläpä te olette kärkkäitä haukkumaan toisia. neuvoa vaan kysyin
ja aika moni taisi olla sitä mieltä, että hoitaja kuullostaa hyvältä, eikä muutamasta mehulasista kannata nipottaa, jos lapsi muuten viihtyy hoidossa.
T.38
Kaakao ja mehu ei todellakaan ole niin kamalia herkkuja, etteikö niitä voisi lapset syödä (varsinkin jos on kotitekoista laimeaa mehua) Syötä sitten kotona pelkkää näkkäriä ja salaattia. Niin kuin täällä on monet kirjoittaneet, päiväkodissa on ihan yhtä terveellistä/epäterveellistä ruokaa kuin pph:llakin. (itse muistan että kultaisella 80-luvulla oli päiväkodissä makea jälkiruoka JOKA PÄIVÄ, ja hyvissä voimissa ollaan)
Itseä ärsyttää vanhemmat, jotka hoidossa kieltää omalta lapselta karkit ja herkut, niin että lapsi joutuu vierestä kattomaan kun muut herkuttelee. Sitten kotona itse syötetään herkkuja lapsille, kun ei raaskita itse kieltää niitä lapsilta.
Söivät välillä ranskalaisia ja kalapuikkoja jne.
Kesällä saivat jätskiä joka päivä
enkä kiellä lapseltani näitä herkkuja pph:lla. en halua että muut saa, hän ei. Hoitaja on kiva, ei valittamista. valaisitte mua aika lailla. meijän hoitaja kullanarvonen, ei niitä nähtävästi kaikilla ole t.ap
Meillä siis pph:lla on myös kaupungin kiertävä ruokalista käytössä. Ne välipalathan on rahkaa, kiisseliä ym. Arvatkaa vaan miten monet kyselyt mä sain siltä lapselta, että miksi hän ei saa tuota rahkaa tai miksi muut lapset saa välipalalla pullan. Lapsi ei saanut edes synttäreinä syödä keksiä tms. En tiedä synttäritarjoiluista kotona. Monet itkut meillä itkettiin.
Nykyään lapsi on jo koululainen. Asutaan edelleen samalla alueella, joten törmätään silloin tällöin. Lapsi on lihonut todella paljon koulunsa aloittamisen jälkeen.
Mielestäni siis kohtuus kaikessa! Ja ap, jos et halua lapsesi juovan kaakaota tai mehua tai syövän herkkuja niin voit ihan hyvin kieltää sen. Se on oikeutesi.
ruokalistaa ja varsinkin välipalalistaa, saisivat hoitolapset sekä omani melkoisen E-koodattua ja sokeripitoista ruokaa.
Valmistan kaiken itse, aina terveellisesti. Lihapullat, kaalikääryleet, mantelikalat, pinaattiruoat ihan kaiken. Leivon sämpylät, omasta pakkasesta marjoja, salaattia joka päivä (jos ei ole keittoruokaa) hedelmiä. Kaupan leipänä ruisleipää, sekin 100% ruista.
Ihan sitä samaa mitä tarjoan omillenikin.
Mies kantaa kalaa pöytään, lapset saavat tuoretta itse pyydettyä taimenta, madetta jne..keittoina, laatikkoina..
Jos joku vanhempi kehtaa alkaa nurisemaan siitä, että tarjoan joskus lapsille kaakaota tai itsetehtyä mehua.. tai vaikka porkkanapiirakkaa. Niin tuokoon muksuilleen omat sapuskat.
varmaan sanoa suoraan hoidon alussa, ettei omalle lapselle saa antaa herkkuja.
Itse olen huomannut, ettei taaperomme juo tarpeeksi maitoa, joten olisin valmis antamaan vaikka mehua, kun vaan jois jotain.... vettä innostuu juomaan välillä kun oikeasta lasista antaa, mutta nokkamukista ottaa vaan siemauksia...
Mutta on se lapsellekin aika ankeeta jos näkee että muuta saa herkkuja mutta itse ei. Eli antaisin syödä herkkuja, jos se ei jokapäiväistä ole.
Mä luulin otsikon perusteella, että pph syöttää lapsille ylenaikaa jätskiä, karkkia, kakkua ja sipsejä. Se ei kävisi laatuun, tietenkään. Mutta että kaakaota pakkaspäivänä ja laimeaa mehua ulkoiiun yhteydessä - pieni annos suhteellisuudentajua voisi tehdä ap:lle hyvää.
Eri asia olis, jos olis joka päivä.
Itsekin olen terveysfanaatikko, mutta kaakao kerran viikossa nyt ei todellakaan haittaa mitään!
Tää oli varmaan porvoo.
Meillä 3 liikunnallista poikaa.
Kaikki ovat vierrailleet aikoinaan ravintoterapeutilla kun paino pysyttylee -20% paikkeilla. Rasvaa ja hilareita ovat saaneet ja paljon.
Itse asiassa vimosimmat tutkimukset ovat tulleet siihen statistiseen tulokseen, että runsaasti sokeria saavat lapset ovat hoikempia.
THL edelleen tuputtaa kummia käsityksiä. Onhan niillä Puska
:)
Kaakao ja mehu ei todellakaan ole niin kamalia herkkuja, etteikö niitä voisi lapset syödä (varsinkin jos on kotitekoista laimeaa mehua) Syötä sitten kotona pelkkää näkkäriä ja salaattia. Niin kuin täällä on monet kirjoittaneet, päiväkodissa on ihan yhtä terveellistä/epäterveellistä ruokaa kuin pph:llakin. (itse muistan että kultaisella 80-luvulla oli päiväkodissä makea jälkiruoka JOKA PÄIVÄ, ja hyvissä voimissa ollaan)
Itseä ärsyttää vanhemmat, jotka hoidossa kieltää omalta lapselta karkit ja herkut, niin että lapsi joutuu vierestä kattomaan kun muut herkuttelee. Sitten kotona itse syötetään herkkuja lapsille, kun ei raaskita itse kieltää niitä lapsilta.