Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen/perhe ostaa tietokoneen marketista?

Vierailija
21.03.2011 |

Sellaisen pakettikoneen?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten pahimmillaan ostavat marketista ja seuraavana surffailevat erikoisliikkeeseen kyselemään neuvoa... Ilmaiseksi tietysti. Tämä kai on ongelma aika monella alalla, että eka ostetaan halvin mahdollinen ja sitten vongutaan apua erikoisliikkeestä. Katteet esim. tietokoneissa on niin pienet, ettei niillä kukaan pääse rikastumaan.

Tunnen tietokonekauppiaita, jotka hakee joskus marketista tavaraa myyntiin, koska joku monitoimilaite voi olla tarjouksessa halvempi kuin tilaamalla tukusta...:)

Niin, elektroniikan kate on tällä hetkellä Suomessa niin pieni, että ala on jo epäterve. 5% tukkuhinnan päälle on ihan normaali. Jossain vaatteissa kate on kepeästi 90%.

Vierailija
22/62 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyvät jotain Aceria, joka jokaisen alalla työskentelevän mielestä voisi tunkea sinne, missä aurinko ei paista. 2/3 Acerista tulee romuna jo takuuaikana takaisin. Just yksi huoltomies manasi noita Acereita ja just sitä, että kaikki mahdolliset patentit halvinta mahdollista ihan näppäinten kiinnityksestä lähtien.

Ei marketista ostettu ole mikään takuuvarma. Hyvä merkki on hyvä ja piste, osti sen mistä vaan.

joka tarvitsee tietokonetta, mutta ei ole siitä erityisen kiinnostunut.

Markettiin ei valikoidu "huonoja" koneita.

Helppoa, nopeaa, mukavaa, halpaa. Mikä sinua närästää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostat koneen komponentteina, ei se tule yhtään halvemmaksi jos ostat vastaavat osat erikseen ja pistät kasaan. Lisäksi en jaksa sitä takuurunkkausta, kun itse kootussa jokin osa hajoaa, niin otat irti ja venaat jopa viikkotolkulla uutta (riippuu komponentista). Versus merkkikoneen on-site takuu.

Ja tosiaan on ihan sama ostatko koneen sittarista vai saman mallin jostain erikoisliikkeestä.

Eli tässä ei varmastikaan haettu sitä, miksi joku ostaa koneen marketista vs. elektroniikkaliikkeestä, vaan että miksi joku ostaa valmiin pakettikoneen vs. rakentaa sen itse laadukkaammista osista halvemmalla. Kun noissa pakettikoneissa on järestään paskat osat eikä esim. muistia riittävästi.

"Tyhjiä tietokoneita" etsiville vinkiksi, että esim. Verkkokaupasta voi ostaa/tilata tarpeelliset komponentit ihan koteloista lähtien...

Vierailija
24/62 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietotekniikan kanssa. Ostan aina minulle sopivan merkkikoneen ja uusin sen kolmen vuoden välein.

Tietokoneen kasaaminen ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä, mutta se ei todellakaan kiinosta yhtään. Maksan siitä että joku kasaa sen puolestani.

ah niin ihanaan äänensävyyn "datanomeista" ja "nörteistä" ja annetaan ymmärtää, että tietokoneista kiinnostunut on jotenkin vähän outo. Jotkut vois yllättyä, että ihan tavalliset naiset/äidit/tytötkin tajuaa koneista jotain ja on kiinnostuneita niistä.

Vierailija
25/62 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediacenter käytössä Ubuntun käyttäminen oli kyllä todella kammottavaa. Näytönohjaimen ajurituen kanssa oli aina niin ja n äin ja ubuntun päivittäminen rikkoi jotain vähän väliä.

Saa sitä leikkiä nörttiä jos haluaa, mutta minua ei kiinosta säätäminen, vaan haluan käyttää aikani tärkeämpään. Ja jos ei jatkuva säätäminen kiinosta niin sitten on Windows 7 (tai jopa Vista) ja MAC OSX ainoat vaihtoehdot.

mutta sanonpa, että käyttöjärjestelmän voi ladata netistä ilmaiseksikin ja ihan laillisesti, nimittäin Linuxin. Meillä on kaikissa PC:issä Linux, ja ainoa asia, jota siihen joutuu vähän hakemaan, on ohjelma, joka toistaa DVD:n.

Nykyiset Linuxit (Ubuntu) ovat ihan helppokäyttöisiä, ja toimivat kuitenkin paremmin kuin Windows. Suosittelen!

Vierailija
26/62 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alan insnööri, eikä todellakaan vapaa-ajalla kiinosta säätää yhtään tietotekniikan kanssa. Ostan aina minulle sopivan merkkikoneen ja uusin sen kolmen vuoden välein.

Tietokoneen kasaaminen ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä, mutta se ei todellakaan kiinosta yhtään. Maksan siitä että joku kasaa sen puolestani.

Tästähän tässä kai juuri olikin kyse, että se ei ole rakettitiedettä, vaan suht helppoa. Kyllä meidän insinööriperheessä tehdään tällaisia juttuja ihan koko perheen voimin eikä se rasita meitä henkisesti mitenkään. Päin vastoin on meistä ihan hauskaa puuhaa. Mutta jokainen tyylillään. En minä ainakaan töissä mitään koneita pääse (joudu?) kasaamaan, vaikka "alalla" olen minäkin.

Vierailija
27/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on just niin nörttiä ajatella, että mikshän ihmiset ei tee just niin kun mä tekisin, kun mä osaan nää tietokonehommat niin hyvin. Se vastaus on tietenkin se, että suurin osa ei osaa, eikä niitä edes kiinnosta.

Mitä teet, jos tietokoneeseen pitää vaihtaa uusi muistikampa? Roudaat sen huoltoon ja maksat siitä satasen? Tietokoneen rakentaminen ei ole juuri muistin vaihtamista vaikeampaa. Nykymaailmassa on aika kummallista, jos porukka ei ymmärrä tietokoneista mitään. Miten edes se pakettikoneen ostaminen onnistuu, jos ei ymmärrä suorittimista, muisteista ym. mitään? Myyjän "puolueettomalla" opastuksella kentien?

että varmaan sitten ostan uuden koneen jos joku osaa menee rikki ja korjaaminen on kalliimpaa =)

Vierailija
28/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin, mihin sitä muistia tarvitaan?

Mulle on aivan sama miten paljon jotain muistia on, ei todellakaan merkkaa mulle yhtikäs mitään. Mulle on aivan sama muuten kuinka iso kone meidän autossa on =)

Vierailija
29/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä ei varmastikaan haettu sitä, miksi joku ostaa koneen marketista vs. elektroniikkaliikkeestä, vaan että miksi joku ostaa valmiin pakettikoneen vs. rakentaa sen itse laadukkaammista osista halvemmalla. Kun noissa pakettikoneissa on järestään paskat osat eikä esim. muistia riittävästi. "Tyhjiä tietokoneita" etsiville vinkiksi, että esim. Verkkokaupasta voi ostaa/tilata tarpeelliset komponentit ihan koteloista lähtien...

Ja onneksi ei tarvitsekaan tietää kaikesta kaikkea, me käytetään autokin korjaamolla eikä korjata itse. vink vink

ja tankkaan. Ei mun tartte.

Vierailija
30/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka on oppinut käyttämään Windows-käyttöliittymää, mutta ei ymmärrä tietokoneen varsinaisesta toiminnasta hölkäsen pöläystä?

Ihminen, jonka tietokoneen käyttötarve on rajallinen?

Vierailija
31/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarista jos ostaa niin saa ainakin hyvät bonukset.

Vierailija
32/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisia ne on marketeissa kuin elektroniikkaliikkeessä.

Nimim. molemmista tietokoneen ostanut

Vierailija
33/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koneita edes saa paljon mistään.

Vierailija
34/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisesti koulutettu, keskiluokkainen, melko hyvätuloinen perhe. Osaamme itse asentaa ohjelmat jne.

Vierailija
36/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii ja palvelee täysin mun tarpeita. Olen oikein tyytyväinen ostokseeni. Ihana pinkki Sony Vaio. Ja ostin tämän suurelta osin vain ulkonäön perusteella. Maksoi tonnin.

Vierailija
37/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, suoraan sanottuna. Itse olen kasannut kaikki omat koneeni, mutta totuuden nimissä ei ole paljon naispuolisia tuttavia, joita kiinnostaisi sama.

Vierailija
38/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi, enemmän tai vähemmän paketteja ne on elektroniikkaliikkeissäkin, vai oletko ap nähnyt siellä "tyhjiä" koneita?

Vierailija
39/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ole samoja tietokoneita kuitenkin niin marketissa kuin erikoisliikkeissä?

Vierailija
40/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih hih ;D

Minäpä tiedän jotain, mitä sinä et tiedä, mutten aio sitä kertoakaan, koska sinä olet tyhmä.