Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen/perhe ostaa tietokoneen marketista?

Vierailija
21.03.2011 |

Sellaisen pakettikoneen?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mistä sen läppärin ostaa =)

Vierailija
42/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa just tarepitani, oli hyvä tarjous, hyvä esittelijä. Anttilasta vielä-kuvittele:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi, enemmän tai vähemmän paketteja ne on elektroniikkaliikkeissäkin, vai oletko ap nähnyt siellä "tyhjiä" koneita?

Giganttikaan ei enää myy tyhjiä koneita. Tuli Microsoftilta noottia.

Vierailija
44/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika usein sellainen, jolla ei ole tarpeen tehdä koneella laajakangaselokuvan editointia tai uusia peliversioita. Siis taviskäyttäjä.

Vierailija
45/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. minä.

Kotikoneella haluan nettailla, lukea ja lähettää sähköposteja, joskus kirjoitella wordillä. Tietty kuvat ja videot otan myös koneella, josta siirrän ulkoiselle kovalevylle.

Mistä ihmeestä se kone pitäisi ostaa? Anttilasta tämän pelin ostin ja hyvin toimii.

Vierailija
46/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän monia ketkä ostanut koneen marketista.. esim. mun 72 vee pappa, ja mun 33 vee tietotekniikan insinööri mieheni..

Ihan kuka vaan voi ostaa koneen marketista, joka käy marketissa.

Vierailija
47/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä ei varmastikaan haettu sitä, miksi joku ostaa koneen marketista vs. elektroniikkaliikkeestä, vaan että miksi joku ostaa valmiin pakettikoneen vs. rakentaa sen itse laadukkaammista osista halvemmalla. Kun noissa pakettikoneissa on järestään paskat osat eikä esim. muistia riittävästi.

"Tyhjiä tietokoneita" etsiville vinkiksi, että esim. Verkkokaupasta voi ostaa/tilata tarpeelliset komponentit ihan koteloista lähtien...

Vierailija
48/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahansa, joka ei tee koneellaan muuta kuin hoitaa pankkiasiat, surffailee vähän netissä ja lapset pelaa joskus pelejä. Ei siihen käyttöön sen hienompaa konetta tarvita!

Vierailija
49/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

Vierailija
50/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostettiin läppäri cittarista, sama kone kun maksoi alan liikkeessä n. 100 € enemmä (vähän yli tai alle, riippuen liikkeestä).

Jos osaa valita sen koneensa ihan teknisten tietojen perusteella oman käytön mukaan eikä tarvitse jotakin kauppamiestä suosittelemaan parempaa ja kalliinpaa niin ihan samat koneet on siellä marketissa.

Ostettiin muuten viime viikolla cittarista tv, 300€ halvemmalla kuin liikkeestä.

Minkälainen ihminen ostaa kylmäasemalta halvenpaa bensaa kun miehitetyllä saisi jonottaa kassalle ja tylyn palvelun sillä kallimmalla hinnall?

Vierailija
51/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hullu nyt marketeista lähtee farkkuja ja ruokaa ostamaan!?!

Vierailija
52/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä ei varmastikaan haettu sitä, miksi joku ostaa koneen marketista vs. elektroniikkaliikkeestä, vaan että miksi joku ostaa valmiin pakettikoneen vs. rakentaa sen itse laadukkaammista osista halvemmalla. Kun noissa pakettikoneissa on järestään paskat osat eikä esim. muistia riittävästi.

kyllä mä sen tajusin, mutta mun mielestä on just niin nörttiä ajatella, että mikshän ihmiset ei tee just niin kun mä tekisin, kun mä osaan nää tietokonehommat niin hyvin. Se vastaus on tietenkin se, että suurin osa ei osaa, eikä niitä edes kiinnosta.

En mäkään oleta, että kaikki tuntee just mun kiinnostuksenkohteet.

Vierailija
53/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä ei varmastikaan haettu sitä, miksi joku ostaa koneen marketista vs. elektroniikkaliikkeestä, vaan että miksi joku ostaa valmiin pakettikoneen vs. rakentaa sen itse laadukkaammista osista halvemmalla. Kun noissa pakettikoneissa on järestään paskat osat eikä esim. muistia riittävästi. "Tyhjiä tietokoneita" etsiville vinkiksi, että esim. Verkkokaupasta voi ostaa/tilata tarpeelliset komponentit ihan koteloista lähtien...

Ja onneksi ei tarvitsekaan tietää kaikesta kaikkea, me käytetään autokin korjaamolla eikä korjata itse. vink vink

Vierailija
54/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarvitse toisten ihmisten ihailua tämän asian suhteen. Esim luonnontieteitä ja myös tietotekniikkaa hyvin hallitseva tohtorismieheni, itse miettii, mitä ominaisuuksia tarvitsee, sitten vertailee verkkokaupat ja muut, ja ostaa sitten sieltä, missä nämä ovat edullisimmin.

Tyhmä maksaa liiasta, ja nykyään markettikoneistakin on moneen.

Vierailija
55/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä ei varmastikaan haettu sitä, miksi joku ostaa koneen marketista vs. elektroniikkaliikkeestä, vaan että miksi joku ostaa valmiin pakettikoneen vs. rakentaa sen itse laadukkaammista osista halvemmalla. Kun noissa pakettikoneissa on järestään paskat osat eikä esim. muistia riittävästi. "Tyhjiä tietokoneita" etsiville vinkiksi, että esim. Verkkokaupasta voi ostaa/tilata tarpeelliset komponentit ihan koteloista lähtien...

Mulla on ihan pakettiläppäri ja eipä ole viiteen vuoteen tullut ongelmia muistin kanssa. Käytän konetta netissä surfailuun ja valokuvien lähettämiseen Ifolorille. Siinä ne.

Vierailija
56/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi ei tarvitsekaan tietää kaikesta kaikkea, me käytetään autokin korjaamolla eikä korjata itse. vink vink

Ja mitä muistiin tulee, on helppoa ostaa sellaista lisää tarvittaessa. Kunhan tietää koneen merkin yms. osaavat liikkeessä neuvoa.

Vierailija
57/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä ei varmastikaan haettu sitä, miksi joku ostaa koneen marketista vs. elektroniikkaliikkeestä, vaan että miksi joku ostaa valmiin pakettikoneen vs. rakentaa sen itse laadukkaammista osista halvemmalla.

Paitsi että ei sitä tarvitse silti rakentaa itse, voi tilata sen koottunakin valituista komponenteista.

Ap on joku luuseri, joka yrittää päteä, vaikka ei

osaa edes ulkomailta näitä komponentteja tilata.

Vierailija
58/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on just niin nörttiä ajatella, että mikshän ihmiset ei tee just niin kun mä tekisin, kun mä osaan nää tietokonehommat niin hyvin. Se vastaus on tietenkin se, että suurin osa ei osaa, eikä niitä edes kiinnosta.

Mitä teet, jos tietokoneeseen pitää vaihtaa uusi muistikampa? Roudaat sen huoltoon ja maksat siitä satasen?

Tietokoneen rakentaminen ei ole juuri muistin vaihtamista vaikeampaa.

Nykymaailmassa on aika kummallista, jos porukka ei ymmärrä tietokoneista mitään. Miten edes se pakettikoneen ostaminen onnistuu, jos ei ymmärrä suorittimista, muisteista ym. mitään? Myyjän "puolueettomalla" opastuksella kentien?

Vierailija
59/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
60/62 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin, mihin sitä muistia tarvitaan?