Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄSIRKAT! Hyvää tiistaihuomenta :)

25.10.2005 |

Kerrankin ehdin aloittaa päivän pinon (ellei joku muu ole kjuuri samaan aikaan asialla :))

Mahtaako tänään taas löytyä lisää plussanneita? Vielä kerran paljon onnea teille kaikille!!

Itsellä menossa vasta kp 12/28(?). Herätessä tuntui maha vähän oudolta... Ovis? Kuluispa nyt pari viikkoa nopeasti...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 1/28 tarviiko muuta enää sanoakkaan :(

Vierailija
2/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=008B00]Pahoittelut tädistä Gia :(([/color]

[color=FF34B3]Itse tulen perässä varmaan huomenna tai ylihuomenna. Kaikki mukamas raskausoireet on hävinneet, ei tosin ole oireita tädistäkään vielä, mutta pahoin pelkään että menkat alkaa :(

nellariina kp23/24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppihali!se on aina yhtä inhottavaa joka kerta kun täti tulee, vaik oliskin melkein varma ettei edes ole raskaana,puhumattakaan siitä kun luulee olevansa raskaana. Ei auta kun suunnata katse eteenpäin ja yrittää uudestaan..

Ronyn: kyselit vielä eilen illalla vihlaisuista niin mulla on ollu tässä kierrossa kaks kertaa sellanen vihlaisu.Vissiin kp19 ja 20.Mut ei nyt niin paha kun kuvailit, mut vähän ilkeeltä tuntu. En tiiä mitä se oli,mulla se tuntu oikeestaan kait vaan emättimessä eikä niinkään mahassa..ainakaan mitään kiinnittymisvuotoa ei ole ollut, joten en usko että se siihen liittyy(paitsi että voihan hedelmöittynyt munasolu kai kiinnittyä ilman vuotoakin?!)

Mulla ei oo enää liiemmin mitään oireita.Ainoo on, että rinnat näyttää tosi oudoilta,nännin ympärillä näppylät senkun lisääntyy. Jos en oo raskaana eikä ne lähde pois niin pitää vissiin käydä lääkäriltä kysymässä että onko normaalia.

No, pitääpä tästä alkaa tekemään hommia. Hyvät päivänjatkot kaikille!

Vierailija
4/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä sitten vihaan tuota ferrarilla kulkevaa tätiä, itselle ei ole vielä tullut mutta sai taas yhden mielen surulliseksi! >:(

Itse pissin juuri pisut purkkiin ja odotan et postissa tulee testit niin pääsen taas hämmentämään soppaa :D En pääse koneelle varmaan ennen iltaa joten tulen silloin sitten kertomaan teille, että negahan sieltä tuli.. :/

Mukavan raikasta tiistäipäivää kaikille! :)

Terv. Jenni kp 29/28-36

Vierailija
5/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani gia että täti tuli..

jenni tosi paljon plussa onnea...laitan peukut pystyyn et olis plussa.

itsellä ei ole edes testejä onneksi kotona niin ei tule turhaa testailtua..

kp on nyt 26/26-28 ja jännitys nousee

uusi oire on pieni etova olo ja nännipihan pienoinen tummuminen...

nyt vaan toivon et täti pysyis pois ja 8kk piina olis pois...

plussailu onnea kaikille ja noidutaan tätit pois....

Vierailija
6/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghialle pahoittelut! Onnea ja jaksamista uuteen yritykseen

Omaa napaa: nyt menossa kp 25/27-31... todella piinaavaa aikaa!

Kovasti alaselässä tuntuu vihlaisuja, mutta mielikuvitus taitaa tehdä vain tepposet. Eilen illalla koin sitten odotetun pettymyksen. Mies " pakotti" tekemään raskaustestin ja negaahan sieltä tuli. Vaikka tiesin jo testiä tehdessäni ettei Predictor millään voi näyttää plussaa vielä tässä vaiheessa kiertoa, niin pettymys oli kyllä yllättävän kova.

Viikonloppuna täytyy testata sitten oikeasti ellei epätoivottu vieras ole sitä ennen löytänyt meidän uutta kotia!

Esikoisella (1,5 v.) on nyt todellinen isi-kausi menossa. En tiedä mitenpäin itse pitäisi olla... Tyttö on aina ollut niin kovasti minun perääni ja nyt tuntuu olo ihan tyhjältä kun äiti kelpaa mihinkään. Toivottavasti tämä on vain joku vaihe.

Nyt täytyy varmaankin ruveta töitä tekemään!

Mikä testi kokemuksienne mukaan näyttää aikaisimmin plussan?

-Hanna

Vierailija
7/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään saatan sortua ostamaan testin. Minun testin ostoa on jarrutellut tuttavani joka työskentelee lähiapteekissa. Hävettää jatkuvasti olla ostamassa testejä, jotka kumminkin negaa näyttää ja tottakai tuttuni heti olisi kysymässä et raskaanako olet.

Tänään oon menossa käyttämään esikoista kaupungilla päivystävällä. Yskää ollu 3vk ja välillä kuumetta. Joten enköhän poikkea apteekkiin.

Ei kyllä vielä pitäisi sillä menossa vasta kp29/29-35 ja aikasimmankin kierron mukaan tädin pitäis tulla huomenna. Piinaavaa....

Vierailija
8/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli liittynyt jo olen, mutta en ole kirjoitellut vielä kertaakaan, enkä oikeastaan lukenutkaan! Ilmeisesti plussaineitakin jo on? Itse olen tippunut jo neljästä ryhmästä...

Minulla nyt 25/(30/32)40-48! Eilen aloitettiin makkarissa tämän kuun projektia! Ei ole oikein edes mitään odotuksia, kun syys masis iski päälle ja täti tulee milloin sattuu! Ennen ollut aika tasan 30-32, mutta nyt 40 ja sitä edellinen 48 =( Olo on todella outo, testailin tuossa tädin vierailunkin aikana kun oli kuvotusta! Kuvittelen ihan omiani, sillä tunnen " pieniä potkuja" vatsassa, vaikka elohiirihän se on... Vainoharhaiseksi tässä alkaa tulla!! Täytyy varmaan vähän rauhoittua, kun ei tuo psyyke oikein kestä...

Kesäkuusta asti ollaan nyt yritelty ja tämä on oikeastaan ensimmäinen kerta kun yritään tehdä sitä vauvaa, vaikka kolme täällä jaloissa pyöriikin =)

Syysmasennuksen lisäksi tuli vielä pelko, jos en neljän kanssa pärjääkään! Kaikkien raskauksien aikana on ollut sama pelko, mutta silloin on ollut jo liian myöhäistä katua! Tosin aina synnytyksen jälkeen, kun kotiin pääsee, on pelko haihtunut ja huomannut että eihän tämä sen kummempaa olekaan... Nyt pelko on eniten sen takia, että eletään viidestään 70m kolmiossa, eikä meillä ole autoa... Tosin isompaan voisi muuttaa, mutta siihen autoon ei kyllä ole mitään mahista, tila-auto kun pitäisi sitten jo olla!

Ja pojan sain vihdoin ja viimein ilmoitettua tarhaan! Sitä on nyt vuoden mietitty, mutta en ole saanut mitään aikaiseksi! Poden siitä jotenkin huonoa omatuntoa, en tiedä miksi! Tuntuu, että sillä on niin tylsää kotona, kun leikkikavereina on vain pikkusiskoja, ulkona ei ole yhtään kaveria päivisin kun kaikki ovat tarhassa, eskarissa, koulussa... ja onhan se eskariin siirtyminenkin sitten helpompaa, mutta silti tunne, että olen jotenkin " huono äiti" kun " sysään" pojan tarhaan! Tosin poika on todella sosiaalinen ja reipas poika, että menee sinne varmaan todella mielellään, mutta silti... Äh, kuulostan varmaan ihan hölmöltä!!!! Onko täällä muita joilla on osa lapsista kotona ja osa tarhassa??

Eipä tässä sitten muuta kuin onnea plussanneille, bd bd bd bd testaaville ja voimahalit pudonneille =(

Vierailija
9/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut gialle tädin tulosta.On se vaan kumma miten noi raskaus oireet muistuttaa pms oireita ainaki mulla.On taas niin varma olo että raskaana ollaan kp22/28-30.Rinnat välillä särkee on turvonneet ja masussa kaikenlaisia tuntemuksia samoin toi vessassa ravaaminen.Jopa pahoinvointi.Mulla oli viime kierrossa ihan samoja oireita ja raskaana en ollut. Nyt on näitä taas alkanu ilmenee.Pitää jotenki pitää pää kylmänä vaikka kyllä pettymys on aina yhtä suuri kun menkat alkaa.Täytyy alkaa siivoomaan ja kakkua täyttämään.Meillä esikoisen 4-vuotis synttärit osa1. Tulee niin paljo vieraita että pakko jakaa kahteen päivään.Sunnuntaina osa2.Toivottavasti joku plussaisi tänään meistä!

Vierailija
10/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Toivottavasti tänäänkin tulee uusia plussia!!!! Ja ONNEA MINNI!!!!! :D Meillä on sitten sama la! :) En ole ihan varma onko se 3.7. vai 4.7. Ihan epätodellinen olo! Aamulla oli vähän heikko olo, kun nukuttiin huonosti viime yö, esikoinen tekee poskihammasta, auts :/ Ja ruokahimojakin jo on, paahtoleipää ja voita vois syödä hirveesti! :) Ja samoin kaikkea hiilihydraattiruokaa... Jännittää että koska alkaa pahoinvointi (viimeksi viikko 8) ja että miten mun työhommat saa järjestettyä yms. yms.

Joku kyseli eilen mun oviksesta, mulla oli se varmaan joko 11. päivä tai sitten 16. pv. Eli mun oireet kyllä alko TOSI aikaisin kp~20! Mutta mä oon tosi herkkä esim. pillereitten hormonit ei sopinut ollenkaan, vaikka oli miten vähän hormonia... Eli voi kai sitä olla ihmisilläkin eroja että miten aikaisin saa oireita? Toisaalta nyt on erilaisia oireita kun esikoiselta, ainut yhtenevä on tuo rintojen särky kainaloista.

Gia: Haleja hirveesti :(, nyt vaan uusia tärppipäiviä odottamaan! Kyllä se plussa tulee vielä teillekkin!

T:Moonagirl rv 4+2 la 3.7. *uusia sirkkaplussia odotellen!*

Vierailija
11/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Moonagirl vastauksesta! Oon samoin herkkä kaikille hormonilääkkeille (e-pilsut, clomit).

Eilen illalla huomasin, että nännit on arat mitä ei yleensä oo näin aikaisin vaan vasta paria päivää ennen menkkojen alkua! Tänäänkin hiukan etovaa oloa...

Taitaa olla seuraavat pari viikkoa oikein tosi piinaavat! :)

Onnittelut plussanneille ja pahoittelut ferrarin koeajolle saaneet!

Vierailija
12/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun plussia on tullut jo heinäsirkkoihin. Viikonlopun pinossa tuntui jo että vähän kaikille plussa napsahtaa... Pahoittelun tädin saapumisista... se on aina yhtä karmaisevaa oireili tai ei!!!

Itsellä on menossa vasta 9/26-28... ovisoireita ei ole vielä ollenkaan; tunnistan ne kyllä jomotuksesta ja limoista. Nyt pelkään jo että jos ei edes ovisoireita tule... Hieman on hiljaista makuukammarin puolella; aivan kuin mieheen iskisi ramppikuure (kerroin että listauduin...). Kaikki tuntuu jo nyt kaatuvan päälle, mutta kyllä tästä vielä noustaan!!

työt kutsuu

Vauvaksi

Vierailija
13/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensin lämpimät ajatukset Gialle! Katse kohti uutta kuuta!

ja sitten omaa napaa: tänään rv 4+1 (taisin jo eilen intoilla 4+1, mutta on siis tänään, vaikka ei kait sillä nyt järin suulta väliä ole), oireet jatkuvat entisellään, uutena tullut " sisäinen kuumotus" . Mies sanoi, että mun naaman väri on muuttunut. Oon kuulema muuten valkoinen, mutta välillä poskilla sellanen helakka puna..eli sisäistä kuumotusta. Alavatsa on hieman turvoksissa (voipi kyllä johtua myös viikon loppuna syödystä suklaasta ;-) ...).

Jep, Moonagirl, meillä näyttäisi olevan kutakuinkin sama LA. Oulun laskurikin antoi tuon 3.7 päivän. Vaikka sehän saattaa kyllä sitten muuttua ultrassa. Esikoista odottaessa muuttui molemmissa ultrissa - terveydenhoitaja laski LA:ksi 6.8, np-ultrassa vaihdettiin 9.8 ja sitten ne vielä totesivat rakenne-ultrassa että 7.8, mutta eivät enää muuttaneet papereihin. Ja kyllähän se niin on, että vauva syntyy just sit ku syntyy, oli LA tahi ei...kylläpäs mä innostuin. Aivan outo fiilis. Vaikka olikin koko ajan ihan varma olo töstö raskaudesta, niin kyllä sen plussan tajuaminen näköjään pistää sittenkin pään pyörälle.

Tsemppiä muillekin sirkkusille!!!! Onnea matkaan Jenni, mä pidän täällä varpaan kynnetkin ristissä!!!

Vierailija
14/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys:

Kellään tullu ikinä kierron aikana emättimeen vihlaisu kipuja? sellaisia että saa aivan kippuraan mennä kun sattuu niin hirveesti, sekä mahaan että emättimeen sattuu..

ihmettelen vaan kun ekaa kertaa tuli sellaisia tässä...ja meinas kyllä järki mennä, onneks kestivät vaan sekuntteja

Vierailija
15/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin lukemaan kuulumisia.. onnittelut Plussanneille ja iso voima hali joinka piina on päättynyt ei toivottavalla tavalla.

Itsellä kp 29/30, ja olo on turhautunut ja hyvin EI PLUSSAMAINEN. Ei mitään oireita ja eikä oikein toivon ajatukstakaan tärpistä tässä kierrossa.

Oliko muita samoissa päivissä menijöitä..

Vierailija
16/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänään kaunis päivä! Täällä etelässä ainakin aurinko paistaa, vaikka ulkona on kyllä aika kylmä. Tulee jo kivasti sellainen talvinen olo!

BabyBlues: Mulla on tosta tarhaan viemisestä vähän samanlaisia ajatuksia. Meillä molemmat tytöt olleet nyt reilun vuoden päiväkodissa. Esikoinen alottaa ens syksynä eskarin, joten jatkaa jokatapauksessa samassa päiväkodissa. Mutta mitäs jos saan sen kovasti toivotun kolmosen ensi kesänä ja pienempi tyttö jäisikin kotiin... Meillä on tosi ihana päiväkoti ja kavereista on tullut tärkeitä. Eli en missään nimessä haluaisi enää tyttöä täysipäiväisesti kotiin, siis ihan hänen itsensä takia. On jo ensi syksynä neljä ja puolivuotias, ei varmaan edes viihtyisi vaan kotona minun ja vauvan kanssa. Ja jos itsekkäästi ajattelen, olishan se ihanaa olla vauvan kanssa vähän kahdestaankin! Eli jos vaan saadaan asia sovittua, aion viedä tyttöä puolipäivä hoitoon. Kun nyt saatais edes se kolmonen alulle ;o)

Oma olotila; tällä hetkellä tosi huono olo...luulenpa että johtuu äsken syödystä ruoasta.

Vierailija
17/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun pahoittelut Gialle. Itsellä menossa nyt kp 26/28-32 ja edelleen koko ajan tunne, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä... Ja siitä huolimatta tänään jo melkein ostin testin... Se oli mulla jo kädessä, mutta laitoin kuin laitoinkin takaisin hyllyyn... Onneksi en ostanut, koska oon kanssa sitä tyyppiä, että mulla ei testit kovin kauaa tuolla kaapissa lepää. No nyt ei auta muu kuin kiltisti odotella loppuviikkoa ja mitä se tullessaan tuo.........??

Vierailija
18/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaamaan heinäsirkkojen kuulumiset siivouksen lomassa. Aamulla tuntui, että on ihan pakko heittää matot ulos, kun aurinko paljasti armottomasti villakoirat. No, kohta saa taas nauttia vastasiivotun kodin ihanasta tuoksusta... Ja sitten itse asiaan, täällä mennään kp 8/26-27, eli vielä saan aika pitkään täällä roikkua mukana.

Gialle: :( ja ISO hali. Tsemppiä taas uuteen kiertoon!

Näitä plussanneita alkaa tulla sellasta vauhtia ettei perässä pysy, joten täytyypi vain tyytyä onnittelemaan kaikkia niitä tähän mennessä plussanneita, joita en ole vielä erikseen onnitellut. Joten siis ONNEA!!!

Babyblues: Minulla ei ole omakohtaista kokemusta lasten päivähoitoon viemisestä, mutta olen lastentarhanopettaja ja siltä kannalta katsottuna sinulla ei ole mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa lapsen hoitoon viemisestä. Sinä tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät, mikä lapsellesi on parasta. Jokainen vanhempi kamppailee näiden tunteiden kanssa, oli lapsi sitten kotona tai ei. Jokainen kokee jossain määrin huonoa oloa, joko siitä, ettei ehdi tarpeeksi olemaan lapsen kanssa kun lapsi on päivähoidossa, tai sitten siitä, että lapsella ei ole ikäistään seuraa ja tarpeeksi toimintaa kun lapsi on äidin kanssa kotona. Eikä tähän ole ainutta oikeaa ratkaisua, vanhemmat tietävät yleensä itse, mikä vaihtoehto on heidän lapselleen se paras. No, jopas innostuin.. mutta ymmärsit varmaan pointtini! :)

Täytynee tästä lähteä jatkamaan siivoiluja, plussaonnea kaikille sirkoille!!!

Terveisin LeiMu

Vierailija
19/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP 29/30 ja 5h virtsaamatta

Vierailija
20/38 |
25.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennille peukut pystyssä! =)

Mä sit testasin eilen taas, ja se oli NEGA. tietty. Kp20/34 täälläpäin, mut kun niitä normaaleja menkkoja ei tullut niin varmistelin vielä. Nyt on tuntunut alaselkä vähän kipeeltä ja sormet turpos ihan hirveesti viime yönä... Tietty syön suolaa enemmän kun tarpeeks yleensäkin, ettei olis mikään ihme jos vähän turvottais sekin, muttei oo ollut lähiaikoina tollasta turvotusta muuten.. On tää jännää kun toivoo olevansa raskaana, ja kaikista mahakivuista on sit niin onnellinen :))) Ja viimeisen viikon aikana on ollut jotain tuntemuksia mahassa vasemmallakin puolella, aina ennen on särkenyt ainoostaan oikeelta... Enpä tiedä mistä johtunut.

Niin joo, ja muuten anoppi sanoi eilen että oli nähnyt unta että olin raskaana! Ja oli kuulemma anoppi sitten ostellut vauvanvaatteita oikein urakalla... Hassua vaan, kun hän ei tiedä että me yritetään vauvaa. Olisko joku enne? =)