Onko ok, jos 10-vuotias poika nukkuu säännöllisesti äitinsä vieressä?
Kommentit (23)
nukuin isän ja äidin sängyssä lähes joka yö (olin huono nukkuja, usein heräsin yöllä ja sitten alkoi pelottaa) 12-vuotiaaksi asti. Omilta lapsiltani en myöskään ole koskaan vieressä tai välissä nukkumista kieltänyt. Yli kymmenvuotiaiksi ovat viereen tulleet aina silloin tällöin.
eikä äidillä ole mitään sitä vastaan.
Ellei sitten lapsi olisi todella kohdannut jotain traumatisoivaa elämässään. Mutta noin muuten minusta pitää riittää, että turvaa ja seuraa tankataan päiväaikaan, yöllä pitäisi olla ihan riittävän turvallinen tunne.
Kuitenkin 10v on viimeisiä aikoja, kun mun mielestä pitää alkaa hivuttautua omaa petiä kohden. Mä en itse tykkää ajatuksesta, että mun vieressä on märkiä unia näkevä puberteetti-ikäinen lapsi.
Siis saa kyllä tulla herättämään yöllä, jos pelottaa ja saa aamulla tulla samaan petiin. Mutta meistä ei miehen kanssa kumpikaan halua, että lapset tulevat yötään nukkumaan.
Vanhin on juurikin 10v poika, kohta 11v.
Miksei olisi, aina porukassa on mukavempaa.
varsinkin, jos olisin yh ja vain yksi lapsi, tai vaikka kaksikin, niin olis ihanaa nukkua niiden kanssa yhdessä :)
Ellei sitten lapsi olisi todella kohdannut jotain traumatisoivaa elämässään. Mutta noin muuten minusta pitää riittää, että turvaa ja seuraa tankataan päiväaikaan, yöllä pitäisi olla ihan riittävän turvallinen tunne. Kuitenkin 10v on viimeisiä aikoja, kun mun mielestä pitää alkaa hivuttautua omaa petiä kohden. Mä en itse tykkää ajatuksesta, että mun vieressä on märkiä unia näkevä puberteetti-ikäinen lapsi.
on puperteetti-ikäinen, ja vielä niin, että näkisi märkiä unia...
nukkua meidän 7- tai 10-vuotiaan vieressä säännöllisesti. Ovat lopettaneet viereen änkeämisen joskus neljävuotiaana viimeistään. Meidän kaksivuotias tulee aamulla viereen nukkumaan, mutta muuten lapset nukkuvat omissa huoneissaan.
Omassa sängyssä ei ollut edes vuodevaatteita, koska poika oli kuin liimattu vanhempien sängyssä. Ei suostunut edes yökylässä koskaan olemaan. Kaikki sitä päivitteli, mutta vanhemmat oli viisaita: antaa lapsen olla kiinni ja lapsi ihan rauhassa. Kaikki aikanaan. Muutti kotoa pois 20-vuotiaana ja nyt kolmekymppisenä on kahden lapsen isä, toimii vastuullisessa ammatissa ja on loistava puoliso, koska on tunteellinen ja lämmin ihminen.
Yleensä sen ikäiset mm. masturboivat ja katselevat alastomien naisten kuvia. Kysy vaikka mieheltäsi, jos et usko ;)
Siis 10v voi olla vielä ihan lapsi, mutta melkein 11v yleensä EI ole enää sitä niin vahvasti. Toki puberteetti alkaa pojilla eri aikaan, jollain aikaisemmin kuin toisella.
Ellei sitten lapsi olisi todella kohdannut jotain traumatisoivaa elämässään. Mutta noin muuten minusta pitää riittää, että turvaa ja seuraa tankataan päiväaikaan, yöllä pitäisi olla ihan riittävän turvallinen tunne. Kuitenkin 10v on viimeisiä aikoja, kun mun mielestä pitää alkaa hivuttautua omaa petiä kohden. Mä en itse tykkää ajatuksesta, että mun vieressä on märkiä unia näkevä puberteetti-ikäinen lapsi.
on puperteetti-ikäinen, ja vielä niin, että näkisi märkiä unia...
tyttö vielä menisi, mutta eijei poika!mitkä ovat syyt että hän ei nuku omassaan?! korkea aika olisi! äidistä irtautuminen vaiheessa?
mutta sitä en usko, että 10v vielä märkiä unia näkee, ja että ainakaan oma äiti saisi sellaista aikaan...
tyttö vielä menisi, mutta eijei poika!mitkä ovat syyt että hän ei nuku omassaan?! korkea aika olisi! äidistä irtautuminen vaiheessa?
sen tytönkin pitää irrottautua jostakin.....ehkä isästä?
Itse olen koittanut painottaa sitä, että kaikki nukkuu paremmin omissa sängyissään. Yhdessä vaiheessa poika näki aina painajaisia ja tuli viereen nukkumaan. Lopulta laitoin vieraspedin oman sänkymme viereen, koska itse en nukkunut hyvin ollenkaan kun poika oli vieressä. Onneksi tämä oli vain väliaikaista ja kaikki nukkuvat nyt omissa huoneissaan. Myös vauva 10 kk.
9-vuotias poika ja kohta 7-vuotias tyttö joka yö äidin vieressä. Kiire ei ole siitä pois, tankkaavat selvästi läheisyyttä, kun asuvat vuoroviikoin isällään. Tuskin ne mun vieressä viitsivät enää teini-iässä nukkua :)
Jos molemmat viihtyvät. Isommallekin sopii.
No onhan se ainakin oma lapsi (nyt 13v) kömpii joskus viereen kyllä sen ikäiset voi vielä tulla viereen mutta ei kuitenkaan joka päivä tule joka päiväinen vieressä nukkuminen loppui 11-vuotiaana tällä hetkellä on todella reipas poika ja hyvä tulevaisuus edessä toisaalta kyllä öisen viereen kömpimisen pitää loppua meidän perheessä vähintään 15- vuotiaana no tuskin enää 15v kehtaa kömpiä äidin viereen öisin tai no eihän siinä mitään pahaa ole meidän lapsilla tulee kyllä olemaan hyvä tulevaisuus edessä,annetaan aina tulla viereen ja 15-vuotiiana ja vanhempana myös mutta säännöllisesti ainakin minun viereen en tiedä heidän isästä ja nyt 13-vuotiaan pitää vähentää viereen kömpimistä koska hänelle tulee pikku sisarus joten katsotaan miten se menee yksin nukkuminen jos ei mene alkuunkaan hyvin niin pitää varmaan hommata joku patja siihen meidän sängyn viereen että voi siihen sitten yöllä tulla ja olla herättämättä vauvaa yökylässä käy usein että on kai jonkin sortin pelkoa nukkua yksin ei katso mitään kauhuelokuvia,ei pelaa mitään kauhupelejä että en sitten tiedä mikä on
On ihan ok, jos 10- vuotias tulee viereen nukkumaan, kun on esim. sairas tai jokin pelottaa.
Ei ole ok, jos hänellä ei ole omaa sänkyä tai ei nuku koskaan omassa sängyssään.
ei. joskus ok,mutta ei vakituisesti. jokin on ongelma silloin.
10v tyttökin voi nukkua vieressä.