Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko valita toinen: lapsestasi tulee koulukiusaaja vai koulukiusattu?

Vierailija
21.03.2011 |

Mä valitsisin että lapsestani tulis kiusaaja, niin kauheelta kun se kuullostaakin.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kiusaaja ennemmin kuin kiusattu. En kestäisi sitä että lapseni olisi se kiusattu, tosin se kiusaajankin kestäminen olis kamalaa.

Vierailija
22/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän nyt kaikki tietää, että koulukiusaajalla on ongelmia omassa elämässään niin paljon, että pitää purkaa niitä muihin. Toivoisin, ettei minun lapsellani olisi tällaisia ongelmia. Koulukiusaamisesta lapsi taas voi selvitä tarpeeksi hyvällä itsetunnolla ja sillä, että hän ainakin jossakin vaiheessa ymmärtää, että kiusaaminen lähtee aina kiusaajasta, eikä koskaan ole kiusatun syytä. Olen itse kiusattu koko peruskouluikäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanhan täällä av:lla, jossa aikuiset naiset harrastavat itsekin kiusaamista. Mikä ihme, että tuollainen moraali periytyy jälkikasvulle.

Vierailija
24/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kiusaaja

Vierailija
25/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kiusaaja. Olen itse ollut koulukiusattu enkä todellakaan soisi sitä omalle lapselleni (kuten en kenenkään muunkaan mutta koska tässä piti nyt jompikumpi valita...).

Vierailija
26/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaajasta tulee myös kiusattu. ja kun saa sen leiman että on paha, niin sitä saa sitten kantaa lopun elämää..

et taida olla ihan terve ap?

Vierailija
27/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti emme epäonnistu lapsemme kasvattamisessa niin pahasti, että hänestä tulee kiusaaja.

Elämä kiusattuna on surullista mutta siitä selviää kyllä. Kiusaaja ei välttämättä koskaan opi ihmiseksi.

Vierailija
28/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut tämän valinnan tekemään oikeassa elämässä. Ja tein oikein. Okei, lastani kiusattiin. Mutta seura jossa kulki aiemmin, olisi johtanut moneen muuhun ongelmaan. En ole katunut. Tiesin että joudun kannustamaan ja tukemaan lastani tosi paljon. Muistutin aina että sä oot koulussa opiskelua varten. Muista että me rakastetaan sua kotona. Muista että täällä sua ei kiusata. Ja kun poikaa kiusattiin, minä olin aina tukena, otin ja ilmoitin opettajalle, kiusaajien vanhemmille jne.

En ole katunut jälkeen päin. Niiden kiusaajien vanhempia käy sääliksi. Onneksi olin rohkea ja tein oikean valinnan. Jokainen kiusaaja on se säälittävämpi ku se jota on kiusattu. Paha saa aina palkkansa! Ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
29/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja.Ikävä kyllä. Kiusattuna olo voi pilata elämän pitkäksi aikaa.

Olen itse ollut kiusattu. En missään nimessä haluaisi lapseni olevan kiusaaja juuri sen takia.

Varmasti on jättänyt jälkensä minuunkin, mutta toivoisin että lopulta hyvällä tavalla. Karman laki on (sattumalta?) toiminut kohdallani ja olen onnellinen. Ehkä kokemukset ovat kuitenkin saaneet minut hieman enemmän miettimään miten kohtelen kanssaihmisiä.

Kiusaajieni elämästä en tiedä. Enkä välitäkään.

Vierailija
30/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen kiusattu ja kakkonen kiusaaja.

Mielummin kiusaaja kuin kiusattu ja syy siihen, että helpompi puuttua asiaan.

Vierailija
31/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai joutuuko kiusatuksi. Alkoi kiusatuksi ja olen todella ylpeä hänestä. Fiksu yläastelainen tällä hetkellä, kenen ei tarvitse hävetä tekojaan.

Samalla luokalla eräs äiti kannusti poikaansa tekemään toisin, ettei vain joudu kiusatuksi. Eli ei puolustanut heikompia vaan kannusti menemään hyökkääjien matkaan. Hänen asiansa yläasteella alkaa olla todella huonosti.

Itse olen myös lapsena valinnut samoin. En suostunut kiusaamaan ja rääkkäämään luokkakaveriani ja jäin siten itse täysin yksin. Onpa itsetunto vahventunut ja voin todella seisoa ylpeänä sanojeni takana. Ei ole luurankoja kaapissa, joita hävetä.

Juu ja en todellakaan ihmettele, että av.mammat valitsee toisin. Halveksin suunnattomasti sitä äitiä, joka käski poikansa valita toisin ja jopa kielsi olemasta kaveri oman poikani kanssa siihen aikaan kun oma poikani joutui kiusaajien hampaisiin. Halveksin äitiä ja poikaa ja tällä hetkellä en tunne tippaakaan sääliä tätä poikaa kohtaan kun hänellä menee huonosti. Oma poikani sanoikin, että on jopa pyytänyt apua häneltä, mutta ei auta, koska ei sekään auttanut sillloin kun hän apua tarvitsi.

Vierailija
32/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen kiusattu ja kakkonen kiusaaja.

Mielummin kiusaaja kuin kiusattu ja syy siihen, että helpompi puuttua asiaan.

Sillä erolla, että esikoinen oli kiusattu ja keskimmäinen kiusaaja. Kuten joku jo aikaisemmin mainitsi, niin kiusaajaan tekoihin on paljon helpompi itse puuttua. Meillä tuo kiusaaminen on onneksi loppunut. Kesti kyllä aika kauan ja sekin oli vanhemmille todella kamalaa.

Vierailija
33/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos luokassa rääkätään jotain ja kehoitat lastasi liittymään rääkkääjiin mieluummin kuin puolustamaan heikompaa siksi, ettei lapsesi joudu myös kiusatuksi, teet melkoisen valinnan lapsesi tulevaisuudelle.

Näin opetat lapsellesi, että käännä selkäsi kun näet jotain pahaa. Ole paskahousu ja älä puolusta heikompaasi. Älä ole vahva ihminen ja seiso sanojesi takana vaan nuoleskele aina vallanpitäjiä ja niitä, kenestä voisit hyötyä.

Olisitko ylpeä lapsestasi, joka kävelee ohi kun maassa makaa potkittu lapsi. Voi vaikka potkaista ohimennen päälle, että saisi toisilta kiusaajilta kehuja.

Sellaisen taustanko lapsellesi haluat? Näin haluaa suurin osa av.mammoista.

Kiusaaja.Ikävä kyllä. Kiusattuna olo voi pilata elämän pitkäksi aikaa.

Olen itse ollut kiusattu. En missään nimessä haluaisi lapseni olevan kiusaaja juuri sen takia.

Varmasti on jättänyt jälkensä minuunkin, mutta toivoisin että lopulta hyvällä tavalla. Karman laki on (sattumalta?) toiminut kohdallani ja olen onnellinen. Ehkä kokemukset ovat kuitenkin saaneet minut hieman enemmän miettimään miten kohtelen kanssaihmisiä.

Kiusaajieni elämästä en tiedä. Enkä välitäkään.

Vierailija
34/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos luokassa rääkätään jotain ja kehoitat lastasi liittymään rääkkääjiin mieluummin kuin puolustamaan heikompaa siksi, ettei lapsesi joudu myös kiusatuksi, teet melkoisen valinnan lapsesi tulevaisuudelle.

Näin opetat lapsellesi, että käännä selkäsi kun näet jotain pahaa. Ole paskahousu ja älä puolusta heikompaasi. Älä ole vahva ihminen ja seiso sanojesi takana vaan nuoleskele aina vallanpitäjiä ja niitä, kenestä voisit hyötyä.

Olisitko ylpeä lapsestasi, joka kävelee ohi kun maassa makaa potkittu lapsi. Voi vaikka potkaista ohimennen päälle, että saisi toisilta kiusaajilta kehuja.

Vastasitko väärään viestiin, vai etkö lukenut mitä kirjoitin?

Kun juuri pääsin kirjoittamasta siitä, että en missään nimessä haluaisi lapseni olevan kiusaaja, juuri sen takia, että olen ollut itse kiusattu.

Vierailija
35/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itsekin kun olin lähettänyt viestin. Mutta en jaksanut kirjoittaa enää korjausta.

Vastasitko väärään viestiin, vai etkö lukenut mitä kirjoitin?

Kun juuri pääsin kirjoittamasta siitä, että en missään nimessä haluaisi lapseni olevan kiusaaja, juuri sen takia, että olen ollut itse kiusattu.

Vierailija
36/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsestani tulisi kiusaaja, minulla olisi mahdollisuus muuttaa asia, laittaa lapseni ruotuun ja selvittää asia kiusattujen kanssa. Jos taas lapsestani tulisi kiusattu, joutuisin ehkä sivusta katsomaan, kun hänet murennetaan lopullisesti.

Ei ollut vaikea valinta. On helpompi opettaa oikea ja väärä omalle lapselle, kuin alkaa setvimään asioita ihmisten kanssa, joilla ei ehkä ole mitään halua tai kykyä puuttua oman lapseni kiusaamiseen.

Vierailija
37/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, tuli väärä lainaus:) Huomasin itsekin kun olin lähettänyt viestin. Mutta en jaksanut kirjoittaa enää korjausta.

Arvasin.

Vierailija
38/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsestani tulisi kiusaaja, minulla olisi mahdollisuus muuttaa asia, laittaa lapseni ruotuun ja selvittää asia kiusattujen kanssa. Jos taas lapsestani tulisi kiusattu, joutuisin ehkä sivusta katsomaan, kun hänet murennetaan lopullisesti.

Ei ollut vaikea valinta. On helpompi opettaa oikea ja väärä omalle lapselle, kuin alkaa setvimään asioita ihmisten kanssa, joilla ei ehkä ole mitään halua tai kykyä puuttua oman lapseni kiusaamiseen.

ja samoilla perusteluilla. Koen, että voisin paremmin puuttua tilanteeseen ja muuttaa sen

Vierailija
39/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi saanut paapomista ja huomiota ja ymmärrystä. Nyt sai rehtorilta ehdotuksen vaihtaa koulua.

Vierailija
40/101 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpommin vaikuttamaan siihen, että kiusaaminen loppuisi. Ei olisi nimittäin lapsellani kovin kivaa, jos koulusta otettaisiin yhteyttä ja kerrottaisiin, että hän kiusaa jotakuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän