Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen aikataulu teillä on jouluaattona?

Vierailija
12.12.2007 |

Mihin aikaan saunotaan, syödään, avataan lahjat jne?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtii saunoa ja syödä ennen kuin pukki tulee. Tilattu tulemaan klo 18. Tylsää, jos jää ruoat lautasille jäähtymään, kun pukkia ihmetellään.

Vierailija
22/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan ei kello kaulassa höngitä, semmonen liukuva aikataulu sopii meille. mut eikö joulun tarkoitus ole rauhoittua?? oikaiskaa jos olen väärässä. Ja ihan pikkusen viilaan, muutatteko normi aikataulua ihan vaan joulun takia???

stressitön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei höngitä kello kaulassa. Meillekin sopii liukuva aikataulu. En revi tukkaa päästä, vaikka joulupuuro olisi valmis vasta vartin myöhemmin kuin ajattelin ;)

Niin ja miksei voi rauhoittua, vaikka tietää että jouluateria on klo 17 aikoihin ja että sen jälkeen jaetaan lahjat? Miten aikataulun olemassaolo estää rauhoittumisen?

Niin ja joulun takia ei muuteta normaalia aikataulua paitsi niiden tapahtumien osalta, joita tehdään vain jouluna...

Vierailija:

vaan ei kello kaulassa höngitä, semmonen liukuva aikataulu sopii meille. mut eikö joulun tarkoitus ole rauhoittua?? oikaiskaa jos olen väärässä. Ja ihan pikkusen viilaan, muutatteko normi aikataulua ihan vaan joulun takia???

stressitön

Vierailija
24/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin pukki kerkesi tulla.

Vierailija
25/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään sinne mummolaan noin puoliltapäivin, katetaan pöytää ja laitetaan ateriaa kuntoon, syödään ehkä kello kahden, kolmen pintaan. Kun on raivattu pöytä ja vähän sulateltu ruokaa, jaetaan lahjat kuusen alta. Sen jälkeen leikitään lasten kanssa, pelataan seurapelejä, juodaan kahvit. Joskus illalla kotiin, lapset nukkumaan ja me vanhemmat jatkamme hetken aattoillanviettoa kahdestaan.

Vierailija
26/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän aikoihin miehen isälle, syödään. Lahjat avataan varmaan joskus 19-20 aikoihin 21-22 välillä lähdemme kotiin.

Vierailija
27/31 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla aika rennosti ilman mitään kiirettä. Klo:15 lastenkirkko, klo 19 jouluillallinen, jonka jälkeen aletaan avata lahjoja ja lapset soittaa pianoa ja laulavat. Sit vaan rentoa olemista ja lapset touhuaa lahjojensa kanssa=) Aamun ja illan välissä käydään ulkoilemassa ja hautuumaalla ja syödään. Oikeestaan tuo kirkko ja illallinen on ainoita, joissa on pitävä aikataulu.

Vierailija
28/31 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä 14.30 asti.. Mies ja lapset touhuavat kotona; toivottavasti saavat koristeltua kuusen jne.

Tulevat hakemaan minut töistä ja luultavasti sitten mennään saunaan.

Syödään jossain välissä ja pukkikin tulee alkuillasta.

Haudoilla olen aina käynyt, mutta nyt sekin jää kun ollaan kaukana läheisten haudoista tänä jouluna..

Ja aamulla takaisin töihin...

Vierailija
29/31 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössä olemme tottuneet siihen, että aattona eletään leppoisasti sen mukaan, mikä on tilanne,

Nyt olemme koko perhe vapailla ja vietämme aattoa näin.

Nukumme aamulla niin pitkään kuin nukuttaa. Minä käyn aamulenkillä, muu perhe katselee aamupiirrettyjä ja syö kevyen aamupalan.

Laitellaan saunaa lämpiämään ja ihmetellään lahjoja, jotka tonttu on tuonut yöllä kuusen alle. Paketteja aukaistaan päivän aikana aina yksi kerrallaan niin, että jokaisen lahjan kanssa ehtii leikkiä ihan rauhassa. En kestä sitä, että kaikki revitään kerralla auki ja mitään ei ehditä kunnolla katsoa.

Lapset käy ulkona jos tuntuu siltä. Jos ei tunnu niin vietetään sisäpäivä. Saunotaan kun sauna on lämmennyt.

Ruoat on laitettu valmiiksi ennen aattoa, joten sitäkään hässäkkää ei ole.

Lämmittelen ne illaksi siinä vaiheessa kun ehdin, ei mitään tarkkaa kellonaikaa. Sukulaisia käy ripottelemalla kylässä jos ehtivät. Jos eivät ehdi niin käyvät joku toinen päivä. Itse emme käy missään, koska mummot ja papat ovat jo kuolleet.

Koska lahjoja on auottu pitkin päivää rauhassa ja leluilla leikitty niin ei ole senkään suhteen aikataulua, että pitäisi ehtiä syödä johonkin aikaan mennessä.

Ruoan jälkeen lapset saa aukaista sitten loput lahjat ja vietämme rauhallista loppuiltaa pelaten pelejä tai lueskellen ja suklaata syöden. Mitä milloinkin.

Vierailija
30/31 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/31 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikataulua. 

Herättyäni laitan riisipuuron valmistumaan ja saunan lämpenemään. Taustalle auki Joulupukin kuumalinja, se kuuluu asiaan.  Aamukahvin jälkeen saunaan ja ulkoporeisiin. 

Saunan ja poreiden jälkeen se puuro. Ja Lumiukko. Joulurauhan julistus tv:stä.

Sitten istun hetken ja katselen kuusta. Ehkä juon lasin glögiä.

Seuraavaksi minun ja miehen vanhempien haku meille ja matkalla käynti hautuumaalla.

Sitten yhdessä laittamaan ruokia esille. Teemme kaiken valmiiksi etukäteen ja aatolle jää vain ruokien lämmitys ja salaattien kokoaminen.

Sitten kun on valmista, syödään. Rauhassa. Pitkään.

Ruuan jälkeen jaetaan lahjat.

Lahjojen jaon jälkeen kahvit ja jälkkäriherkut.

Loppuilta lautapelejä ja yhteistä ajanviettoa.

Isovanhemmille taksi pihaan, kun alkavat väsyä. Pelailua ja yhdessäoloa siihen saakka, kunnes on aika mennä nukkumaan.

Rentoa, aikataulutonta, ihanaa.