Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhoja ovat jääkiekkopeleissä itseään vatkaavat cheerleaderit?

Vierailija
19.03.2011 |

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tällaisen taviksen elämässä cheerleading tulee esille ainoastaan jääkiekko-ottelujen merkeissä televisiossa. Ei minulla ole mitään syytä odottaa tai olettaa lajilta yhtään sen enempää. Näyttää ihan kamalalta.

Eikö joku cheerleading-liitto voisi puuttua asiaan jos lajin kerta tulisi olla vakavasti otettava urheilumuoto?

Kieltämällä mtv:tä näyttämästä kevennyksenä Cheerleadingiä?

Telkkarista on tullut myös ihan kooste SM-kisoista, mm tänä vuonna. Vaan kun tietyt ihmiset eivät sellaiseen kiinnitä mitään huomiota :-)

Lajia on harrastettu Suomessa jo 15 vuotta ja risat, ja tunnettavuus nousee kyllä koko ajan.

Vierailija
62/78 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan vaikkapa seuraaviin SM-kisoihin :). Googlaa vaikka SCL (Suomen Cheerleading Liitto) ja lähde katsomaan vuoden lopussa.

YouTubesta löytyy myös useampi video viime SM-kisoista. Komeata katsottavaa ovat :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikea" cheerleading on vallan muuta kuin "itsensä vatkaamista" jääkiekko-ottelulssa jäähallin portailla. Googlaappa vaikkapa "Cheerleading SM-kisat" ja saat jotain vallan muuta tulokseksi esim. YouTubesta :-) t. SM-tasolla kilpailleen cheerleaderin vanhempi

no mikä sitten on sitä "oikeaa"? Minä kyllä jotenkin mieluummin miellän oikeaksi sen alkuperäisen tarkoituksen, mikä tässä tapauksessa käsittääkseni on juuri jäähallissa vatkaaminen. Vähän sama juttu kuin tankotanssissa, joka on kyllä alkanut jonain ihan muuna kuin voimailu- ja voimistelulajina.

Mutta joo ymmärrän toki, että noissa on eroja, mutta lähinnä nyt tarkoitan sitä, että kumpi oli ensin muna vai kana.

Vierailija
64/78 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
65/78 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://fi.wikipedia.org/wiki/Cheerleading" alt="http://fi.wikipedia.org/wiki/Cheerleading">http://fi.wikipedia.org/wiki/Cheerleading</a&gt;

joo ei jäähallissa, mutta jonkun muun kentän reunalla urheilujoukkueiden kannustaminen. Luitko tuota linkittämääsi juttua ensimmäistä kappaletta pidemmälle?

Vierailija
66/78 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Laji alkoi epämuodollisena oman urheilujoukkueen kannustamisena. Urheilukilpailussa katsomossa kannustaneet miehet saattoivat innostua niin, että hyppäsivät katsomon eteen huudattamaan muitakin oman joukkueen puolesta. Stadioneiden kasvun myötä myös cheerleading kehittyi. Suuremmat stadionit ja etäisyydet vaativat harjoittelua ja suunniteltuja kannustushuutoja ja liikkeitä, jotta ne näkyivät katsomoon.

Kaikki cheerleaderit olivat aluksi miehiä. 1920-luvulla tilanne muuttui, kun naisetkin pääsivät yliopistoihin. Toisen maailmansodan aikaan naisten määrä kannustusjoukoissa yleistyi miesten sotiessa. Sodan jälkeen cheerleadingissa tulivat muotiin erilaiset akrobaattiset voimisteluliikkeet ja nostot."

ei ole mun sisälukutaidollani = "jäähallissa vatkaaminen" ;-), vaan joukkueen kannustamista.

Mutta sinä olet nyt fiksoitunut jäähallissa "vatkaamiseen", joten se siitä.

Vierailija
67/78 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en keksinyt tuota vatkaamis-sanaa, mutta käytin sitä nyt tässä yhteydessä, kun sitä tuossa aiemminkin käytettiin. En tarkoittanut sitä nyt millään pahalla. Tarkoitin siis vain sitä, että nimenomaan alkuperäinen tarkoitus on ollut kannustaminen (=jäähallissa vatkaaminen), eikä mikään kilpaurheilu.

Vierailija
68/78 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottelun paras pelaaja saa valita haluamansa cheerleaderin seuraavaksi yöksi. Ja cheerleaderin täytyy suostua kaikkeen ;)

Vierailija
69/78 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ite harrastan cheeppaa ja ei se kyllä mitään " itsensä esittelyä" ole. eikö se ole hyvä että cheerleaderit kannustavat jääkiekkoa pelaavia? muutenkin cheerleadingissä tarvitaan yhtä kovaa kuntoa (riippuu taitavuudesta) kuin jääkiekkoilijoilta. seurassa jossa minä harrastan kyseistä lajia, on ryhmiä kolme vuotiaista ylöspäin. väitätkö että hekin vain esittelevät itseään? ;)

Vierailija
70/78 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, oon nähnyt ihan tuota samaa, silmän iskemistä sun muuta.

Eikö Liiga voisi nyt jo tajuta, että saisivat naisiakin sinne peleihin paremmin tulemaan, jos ne helkatin tanssitytöt jätettäis pois.

Harrastakoon sitä tanssiansa ihan keskenänsä.

Vierailija
71/78 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin, että esim. NHL:n peleissä ei houkuttimena mitään cheerleadereita tarvita, tarpeeksi kiinnostavat pelit muutenkin.

Vinkki Liigalle: voisivat saada enemmän naispuolista yleisöäkin kun jättäisivät nämä ittensä vatkaajat pois. Ja ei todellakaan oo kateutta: todella paljon hyvännäköisiä naisia on, jotka tota ei todellakaan tee. Eivät alennu moiseen.

Itsellä on kaksi tytärtä ja koen, että pahasti olen epäonnistunut heidän kasvatuksessaan, jos täytyy mennä peleihin heiluttamaan persettään ja iskemään silmää aikamiehille.  Äitinä en olisi tällaisesta harrastuksesta mitenkään ylpeä.

Vierailija
72/78 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän tuhteja tyttöjä näkyi ainakin noissa kuvissa.

Vierailija
73/78 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai niillä täytyy olla  muotoja :/. Huhhuh, Suomi on kyllä aikamoinen takapajula tässä suhteessa.

Pitäiskö antaa miehille porttikielto matseihin siihen asti kunnes nää vatkaajat jätetään peleistä pois.

Ihmiset äänestäis jaloillaan.

Olispa miehet niin fiksuja.  Ehkä ne fiksut miehet ei toisaalta noihin peleihin menekään.

Vierailija
74/78 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh mitä idiootteja täällä näitä viestejä lähettelee 😟😞😕 ite oon ollu esiintymässä jääkiekko matsissa ja myös nähny

siellä esiintyviä ryhmiä. yksi ryhmä oli 5 vuotiaitten ryhmä....eivät he kyllä mitenkään heruttanu.....sillon kun mä esiinnyin niin tultiin pyytämään ihan nimikirjoituksia...paraskaverini (joka harrastaa cheerleadingia samassa joukkueessa kun minä ) esim iski silmää ja lähetteli lentosuukkoja. mutta ei se mitään herutusta ole koska se kuuluu tanssikuvioomme😕

Vierailija
75/78 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta ei ap ole koskaan tuohonkaan, joten unohda koko juttu. Lue vaikka humanistiksi tai lähäriksi.

Vierailija
76/78 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika halpamaista. Kesällä näin muuten paikallisessa puistossa cheerleedereita treenaamassa lenkkeilyä (jäähalli on vieressä). Puistossa olevassa suihkulähteellä istui paidatta noin 40-vuotiata alkoholisteja kaljaa naukkailemassa. Tytöt alkoivat tiukat trikoot päällä juoksemaan suihkulähdettä ympäri näiden miesten edestä ja aina ohi mennessä flirttailivat ja pyllistelivät. Vähän ajan päästä tytöt menivät viereen istumaan. Valmentaja tuli sitten huutamaan tytöt pois juoppojen vierestä.

Vierailija
77/78 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ohhoh mitä idiootteja täällä näitä viestejä lähettelee 😟😞😕 ite oon ollu esiintymässä jääkiekko matsissa ja myös nähny

siellä esiintyviä ryhmiä. yksi ryhmä oli 5 vuotiaitten ryhmä....eivät he kyllä mitenkään heruttanu.....sillon kun mä esiinnyin niin tultiin pyytämään ihan nimikirjoituksia...paraskaverini (joka harrastaa cheerleadingia samassa joukkueessa kun minä ) esim iski silmää ja lähetteli lentosuukkoja. mutta ei se mitään herutusta ole koska se kuuluu tanssikuvioomme😕

En nyt oikein tiedä, että miten tämän viestisi pitäisi puolustaa aitä, että cheereading ei ole vain miesten huomion toivossa perseenkeikutusta. Tuossa kerrot, että ystäväsi ja sinä teette juuri niitä asioita, joita tässä ketjussa on sanottu.

Vierailija
78/78 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Jokereilla kypsää lihaa ja ammattilaisia kaikki.

Mutta varmaan jos yksikin niistä "tanssisi" ilman housuja, katsomo olisi aina loppuunmyyty ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan