Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita miehen kanssa, mielipiteitä kaipaan.

Vierailija
19.03.2011 |

Meillä on riita paisunut aivan älyttömäksi. Ihan lyhyesti: olen opiskelija ja pyysin miestäni tulemaan mahdollisimman pian töistä kotiin lapsia hoitamaan,jotta voisin lukea tenttiin (en tosiaan usein pyydä). Hän lupasi tulla. Vaan eipä tullut. Illalla sitten sattumalta selvisi,että oli käynyt uimassa ja saunassa ennen lähtöään,vaikka ensin uskotteli että pomo ei päästänyt lähtemään. Ei myöntänyt että siinä olisi ollut mitään väärää. Mulle oli sen sijaan hyvin vihainen kun en antanut asian vaan olla. Sinä iltana asiasta käytiin hyvin lyhyt keskustelu, eli ei mitään isoa riitaa. Tästä seurasi kuitenkin se, että hän lähti viikonlopuksi lepäämään vanhemmilleen ja jätti mut yksin lasten kanssa. Hänellä on tapana häipyä kun vituttaa. Mun mielestä aikuinen ihminen ei voi vaan häipyä,jos vituttaa. Varsinkin kun on lapsia. Kertaakaan ei ole soittanut edes lapsille. Viesti tuli,jossa sanoi mm.että hänellä on oikeus lähteä milloin huvittaa. Näikö se perhe toimii? Minä vastaan viimekädessä kaikesta. Meillä menee yleensä päiväkausia sovinnon aikaansaamiseen olipa asia pieni tai iso (viimeksi yli neljä vuorokautta). Olen yrittänyt kaikkia keinoja taivaan ja maan väliltä ja kokeillut myös sitä etten tee mitään, mutta mikään ei auta. Jos en tee mitään,riita ei pääty ollenkaan. Miestäni ei tunnu haittaavan ollenkaan vaikkei ollakaan puheväleissä. Minä sen sijaan kärsin tilanteesta tosi paljon.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei tullut kotiin yöksi. Saneli ehdot viestissä, ja totesi että jos ei toteudu, niin erotaan. Ehdot oli suunnilleen, että jos "nalkutan", niin hän lähtee. Nalkutus nyt on vaan mitä tahansa mitä hän ei halua kuulla.

Nyt on kovasti ikävä lapsia kuulemma...

Eron käänsi äkkiä mun syyksi, kun kerran valitsi olla toteuttamatta hänen ehtojaan.

Itkettää.

ap

Vierailija
22/79 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen syytä ero miehen mielestä on, kunhan se toteutuu. Ei nyt tuollainen mies omaa osuuttaan ja vastuutaan näe, vaikka se tatuoitaisiin hänen iholleen!

Joku aiempi ketjun kirjoittaja vertasi ap:n miestä alkoholistiin ja puhui mahdollistajista. Kirjoitus oli hyvä (en muista numeroa, valitettavasti). Niinkuin juoppojen kanssa, tässäkin on peli pantava poikki, lopetettava hyssyttely ja miehen suojeleminen. Se on yksinkertaista mutta vaikeaa. Parempi kuitenkin, että ap ja lapset pääsevät eroon moisesta miehestä.

Mua jäi vaivaamaan yksi ap:n viesti, jossa hän kirjoitti että uskoi lasten syntymän muuttavan miestä. Aika monet ovat varmaan uskoneet samoin. Lapsilla on kuitenkin muuta tekemistä kuin vanhempiensa kasvattaminen aikuisksi.

Mieheni ei tullut kotiin yöksi. Saneli ehdot viestissä, ja totesi että jos ei toteudu, niin erotaan. Ehdot oli suunnilleen, että jos "nalkutan", niin hän lähtee. Nalkutus nyt on vaan mitä tahansa mitä hän ei halua kuulla.

Eron käänsi äkkiä mun syyksi, kun kerran valitsi olla toteuttamatta hänen ehtojaan.

Itkettää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nainen on kotona niin nainen on kotona.

heikoimmin asiat ovat niissä perheissä jossa vain mies käy töissä ja nainen hoitaa lapsiaan kotona.

naisten tilanne parantuisi jos heillä olisi ura. mies voi aina vedota perheensä elättämiseen. paha sellaista on tuomita. opiskelkaa ja hankkikaa töitä itsellenne niin ette jää myöskään erotilanteessa pulaan.

Vierailija
24/79 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta tekis mieli tulla läiskimään sua, että tajuaisit jotain ja lopettaisit lasten kustannuksella marttyyrin leikkimisen. Lähde menemään NYT.

Suututtaa melkein enemmän sun nössöily ku teinin tasolle jäänyt miehesi... Ei varmasti ole helppoa, ja ulkopuolisena on helppo huudella, mutta ota nyt hyvä nainen itteäs niskasta kiinni, pakkaa kamat ja kakarat mukaan ja eroa! Voit vielä pelastaa omasi ja ennen kaikkea lastesi mielenterveyden.

Vierailija
25/79 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen pahoillani puolestasi mutta tosiaan miehesi ei selvästikään ole aikuinen ja vastuullinen ihminen. Aikuiset eivät häivy, kun vituttaa, ja jätä puolisoaan huolehtimaan lapsista yksin.

Tulet varmasti paremmin toimeen ilman miestäsi. Tsemppiä :)

Vierailija
26/79 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ehdotan, että hakeutukaa pariterapiaan. esim neuvolan kautta saa jutteluapua psykologille tai kirkon peheneuvonnasta saat ilmaista tukea itsellesi ja myös yhteisiä juttuhetkiä, jossa tilanteesta voi keskustella ulkopuoleisen ihmisen kanssa. Auttaa sinuakin jaksamaan perheen ja opintojen kanssa.

Me ollaan käyty juttelemassa ja hyvin on auttanut on alkanut ymmärtää toista ja itseä.

Jaksamista sinulle ja perheellesi.

Vierailija
27/79 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en enää mihinkään vaatimuksiin suostuisi, ihan naurettavaa, pelletouhua miehesi puolelta. Äläkä todellakaan näytä tätä viestiketjua sille urpålle, menee sun osalta hommat pahemmin pieleen, kun täällä tilittelet miehesi touhuja. Sotahan siinä käynnistyy teillä.

Kamat kasaan ja menoksi, joko mies tai sinä ja lapset.

Vierailija
28/79 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eroon johtanut oli mun syytä, ja eroon ei oltais päädytty, jos mä olisin muuttunut. Mitään väärää tai omituista hän en suostunut tai kyennyt omassa käytöksessään näkemään.

Älä välitä "miehesi" (lainausmerkeissä, koska ei hän mikään mies ole) uhkailuista ja syytöksistä. Hän tuskin tulee koskaan tajuamaan tilannetta muuten kuin omalta kannaltaan. Varaudu myös siihen, että saat hänen sukunsa vihat päällesi, kun olet "rikkonut perheen". Mutta lähde, hyvä nainen, lähde! Älä jätä lapsiasi kärsimään keskenkasvuisen pikkupojan oikuttelusta. Mä lupaan, että sun elämäsi on helpompaa ilman tuollaista riippakiveä.

Itkettää.

ap

Vierailija
29/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat hämillään ja sen näkeminen tuntuu tosi pahalta. Meillä ei siis ole ongelmia varsinaisesti muuten, mutta riidat vaan ovat helvetillisiä. Mies vetoaa siihen että on lapsena käyttäytynyt tietyllä tavalla ja on vaan sellainen ihminen. Enhän mäkään voi käyttäytyä enää samalla tavalla kuin murrosikäisenä tai hiekkalaatikolla... Meidän lapset ovat ihania, mutta pelkään tosi paljon että heistä tulee esimerkin myötä sulkeutuneita ja kylmiä. Miten lapset oppivat käsittelemään ristiriitatilanteita, jos he joutuvat toistuvasti keskelle päiväkausien mykkäkoulua.

Itse saatan loukkaantua herkästi, mutta en ole lainkaan pitkävihainen ja haluasin hoitaa epäselvät asiat heti pois päiväjärjestyksestä. Mies tarvitsee omien sanojensa mukaan tilaa...siis pahimmillaan useita päiviä!

Lasten vuoksi haluaisin vielä yrittää. Näyttää vain niin toivottomalta, kun aina vaan pienemmät asiat riittävät syyksi ottaa etäisyyttä. Kun mies tulee takaisin, niin voin hyvin kuvitella kuinka paljon häntä ärsyttää kun kaikki ei olekaan sillävälin korjautunut. Sitten hän syyttää todennäköisesti minua riidan jatkamisesta. Eipä olisi ensimmäinen kerta. Voi itku.

ap

Vierailija
30/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella kusipäinen mies.

sanon kuitenkin että terapia voisi auttaa, mikäli te molemmat haluatte että saatte perheenne ehjäksi. mitä hyvää ap miehessäsi on? ilmeisesti jotain kun hänen kanssaan olet? jos et löydä mitään hyvää niin sitten varmaan ero, asumusero tms. voisi olla hyvä ratkaisu myös.

ja ei, normaali aikuinen mies ei pakene äidin luokse 400km päähän riida päätteeksi.

Vierailija
31/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit antaa sen sitten kun hän tulee, siitä hän voi lukea mitä sinä ajattelet hänen tempauksistaan ja mitä muut ihmiset siitä ajattelevat.

En tiedä, kuinka pitkälle olet valmis vielä joustamaan vai voisitko jo esim. soittaa miehesi vanhemmille ja kysyä onko hän vielä siellä. Samalla voisit kenties kertoa heille, kuinka raskasta sinun on odottaa koko viikonloppu yksin, kun miehesi on siellä mököttämässä. Ei kai se miehen vanhemmillekaan ole normaalia, että hän tulee sinne (useinkin?) yksin ilman perhettään?

Vierailija
32/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pidä sietää tommosta käytöstä.Kokoa oikeesti ittesi ja ala valmistautua eroon.Oon ite ollu tuollaisessa suhteessa ja siitä ei pääse kun eron kautta eroon.Lapsellinen PASKA oikeesti.

Vierailija
33/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä usko että appivanhempia saisin mun puolelle. Mieheni on sanonut että heillä on asiat aina "korjaantuneet", vaikkei olekaan asioista puhuttu. Tosin appivanhempien välit ovat harvinaisen viileät. Mies ei näe syy-seuraus-suhdetta. Enkä tosiaan tiedä mitä mieheni on musta puhunut heille. Tekisin itseni naurettavaksi soittamalla heille.

Joku kysyi mitä hyvää miehessäni on? Tuo riitely, kylmyys ja puhumattomuus on oikeesti ainut ongelma. Hän on siis hoitanut lapsia paljon kun olen opiskellut. En vaan voi luottaa häneen. Jos tulee riita, niin mikään ennalta sovittu juttu ei enää hänen kohdallaan päde. Olen todella monta kertaa joutunut soittamaan lastenhoitoapua lyhyellä varoitusajalla, kun mies on suuttunut. En vaan voi laskea hänen varaansa. Olen lainannut naapurista autoa, kun mies ei vaan ole tullut kotiin ja lapset on vietävä harrastuksiin. Kun hän on vihainen, ei mikään maailman asia muuta sitä. Mieheni mielestä on epänormaalia pystyä sopimaan nopeasti...häntä arsyttää suunnattomasti jos yritän silittää selästä tai olla kiltti. Kelkkaa ei kuulemma voi kääntää.

ap

Vierailija
34/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan saletisti on uusi nainen kyseessä. Mun exä alkoi kans tulla suihkunraikkaana kotiin, ku oli ollut "kuntosalilla". Joskus lähti aamuvarhaisella "salille" ennen mun heräämistä, olipa asetellut peittonsakin niin, että äkkiseltään näytti siltä, kuin olisi ollut siinä peittoon kääriytyneenä.

Vierailija
35/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä on ok, että hän lähtee riitaa karkuun vaikka myöhään illalla lähibaariin. Muutaman kerran olen itse yrittänyt lähteä (en nyt sinne baariin vaan vaikka kävelylle) ja hän on saanut sen kuulostamaan vastuuttomalta ja välinpitämättömältä. Ja sitähän se onkin...en siis oikeesti ole voinut lähteä. Ei silti, en mä haluaisikaan. Eikä siitä edes olis hyötyä...ei mies varmaan välittäisi vaan menisi nukkumaan. Häntä ei liikuta mikään, kun hän on vihainen.

Hän on uhkaillut useasti hotelliin lähtemisellä ja kun olen sanonut, että mene sitten, on hän kääntänyt kaiken mun syyksi: "mähän sanoin että mene sitten".

Mun on mahdoton kertoa tässä kaikkia yksityiskohtia, eikä niillä tavallaan ole väliä. Lopputulos on aina sama. Nää yksittäisiä asioita irroitettuna kokonaisuudesta. Lähinnä kiinnostaa, että voiko olla niin että mä teen jotain mikä saa mun miehen käyttäytymään noin? Missä tilanteessa mieheni käytös olisi ok?

ap

Vierailija
36/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kiinnostaa, että voiko olla niin että mä teen jotain mikä saa mun miehen käyttäytymään noin? Missä tilanteessa mieheni käytös olisi ok? ap

Minusta on kamalaa miten sanot yrittäväsi kestää lasten takia, mutta miksi? Että lapset varmasti ehtisivät kärsiä tarpeeksi? Että lapset varmasti ehtisivät saada tuollaisen mallin että miten riidellään?

Toivottavasti olet edes puhunut lapsillesi tästä, ja selittänyt miksi isää ei näy.

Vierailija
37/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään juttuusi kappaleita. TOSI vaikea lukea kun kaikki on kirjoitettu yhteen pötköön.

Vastaus: sulla menee huonosti miehesi kanssa. Alkoiko huonosti meno nyt vai onko ollut jo pitempiaikaista?

Keskustele miehesi kanssa, vaikka hän ei sitä haluaisikaan, tällöin olet ainakin sinä yrittänyt. Onko niin että TE ette ole puheväleissä vai mies ei ole puheväleissä, siinä on vissi ero.

JÄTÄ mies jos se ei muutu. Miksi jäisit moiseen suhteeseenjossa mies ei ole kiinnostunut lapsista?

Lopeta kiroilu.

Vierailija
38/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄHDE JO. Ajattele lapsia ja mitä he joutuvat kuuntelemaan ja kestämään tuollaisen kusipään kanssa. Lapset kyllä ymmärtävät ja kärsivät siitä, että isälle he eivät ole yhtä tärkeitä kuin isin pikkuinen, rakas oma napa.

Olet yhdessä lapsen kanssa, kyseessä ei ole aikuinen mies.

Jos isä ei laita lasten etua oman NAURETTAVAN suuttumuksensa edelle, ei hänellä ole edes oikeutta olla enää isä.

Vierailija
39/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko vanhemmat keskutella poikansa kanssa ja puhua tälle järkeä?

Vierailija
40/79 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

appivanhemmille. Pakkohan opiskelut on hoitaa. Aika outo mies sinulla, mutta niin on myös oma miehenikin, joskin eri lailla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan