Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen määrää siivoustason?

Vierailija
19.03.2011 |

Ja kaikkien muiden (miehen ja lasten) on vain alistuttava siihen?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä kiristelen hampaitani, kun olen vuosikausia kestänyt muun perheen siisteystasoa + siivonnut ainakin 10 kertaa enemmän kuin muut. Olen tästä puhunut nätisti monesti ja kertonut miten iso asia minulle olisi jos minunkin mielipidettäni huomioitaisiin kodin järjestyksenpidossa. Mutta ei.

Pikku hiljaa alan kallistua eron puolelle. Tietenkään siisteys ei ole ainoa syy, mutta se on se viimeinen niitti ettei edes se puoleen ole hyvä olla omassa kodissa. Mielestäni omakin tasoni on rento, mutta puolisolla aika lailla muista piittaamaton. Hän voi mm. mielestään heitellä ja jättää tavaroitaan ihan mihin vaan kun eivät ole hänen itsensä tiellä. Kyse ei nyt todellakaan ole siitä, ettei mies imuroisi joka viikko (tai edes joka kuukausi) tai että olisin vielä kertaakaan 20 vuoden aikana vaatinut häntä pesemään vessaa. Kun kerran VAADIN että siivotaan yhdessä jo 5v tavaraa kerännyt varasto ja järjestin siivouspäivästä meille mahdollisimman kivan (lapset hoitoon, herkkua ja janojuomaa tarjolle, haaveena yhteistä jutustelua ja huumoria siivousta piristämään) sain palkaksi veetuilua ja mökötystä. Eipä se puhdas varasto siinä paljon enää omaakaan mieltä lämmittänyt.

Haaveissani jo sisustan omaa kotiani :) Voi kun olisi varaa vuokrata jo valmiiksi pieni sievä asunto, johon voisin pikku hiljaa kantaa tavaroitani. Siivoaisin kodin huone huoneelta ja viimeisenä pakkaisin loput henk.koht. tavarani ja löisin oven perästä kiinni!

Vierailija
22/24 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä se olen minä. Kyllä vituttaa mutta tähän on menty eikä muutosta ole tullut yrityksistä huolimatta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä tykkään puhtaasta kodista, siitä että tuoksuu raikaalle ja tavarat ovat paikoillaan, en siedä keittiön tasoilla murusia enkä yhtään ruokatavaraa, ne kuuluvat kaappiin.

Nautin ruuanlaitosta ja mikä on kamalampaa kuin se, että ensin pitää tiskata ja raivata keittiössä tilaa, ennenkuin pääsee kokkaamaan?

Onneksi meillä ei sellaista tilannetta ole ollut usein.

En siitä koskaan kuitenkaan nipota, enkä jäkätä, korjaan sitten vaan toisten jälkiä :D

Mutta oikeesti lapset ja mies kyllä osaavat yhteisissä tiloissa olla siististi, omat huoneet sitten on kuin sikolättejä.

Vierailija
24/24 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä lapset ei voi päättää tälläisistä asioista, ainakaan niin pienet kuin meidän (alle kouluikäiset) ja muutenkin koskien vain omaa huonettaan

toisekseen, itse vietän paljon enemmän aikaa kotona niin ehkä se on luonnollista, että siellä pitää olla sen verran siistiä, että itselläni on hyvä olla.