Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynsienpureskelijoita?

Vierailija
17.03.2011 |

Tuli tosta manikyyrikeskustelusta vaan mieleen.. Mulla on varmaan maailman kamalimmat kädet. Olen pienestä pitäen pureskellt kynsiäni, en vaan pääse siitä tavasta eroon. Olen lopettanut vuosien tupakoinnin ym pahoja tapoja, mutta tämä on ja pysyy. Kynteni ovat siis aina tosi lyhyeksi järsityt ja rumat ja sen lisäksi käteni särkee aina kun kynnet on pureskeltu liian lyhyiksi ja nahka joskus siitä ympäriltä myös. Tiedän, tosi ällttävää. Onko muita kynsiongelmaisia paikalla? Onko kukaan päässyt eroon ja miten tästä? Vinkkejä jakoon, kiitos.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö häpeä kynsiäsi? Miten kehtaat mennä treffeille?

Vierailija
2/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ehkä vähän. Sillä tavalla että oon tottunut esim etten kauheasti esittele niitä tarkoituksella yms, pikemminkin peittelen. En ole koskaan kokenut että treffit tms olis menneet pilalle kynsieni takia. Oon muuten ollut aina pikemminkin nätiksi kehuttu ja suosittu miesseurassa, nykyään jo kyllä naimisissa. En oo ajatellut koskaan etten olis kaunis siks koska kynnet on mitä on. Mutta eihän ne kaunista katseltavaa toki ole, joskaan ei nyt ehkä ihan yhtä hirveätäkään kuin mitä kuvaukseni perusteella voisi kuvitella. Mutta olisko kellään niitä vinkkejä? Tai onko edes muita samankaltaisia?

Etkö häpeä kynsiäsi? Miten kehtaat mennä treffeille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis alkoi vähän pelottamaan, että oonko minä kirjoittanut tuon:)

eli täällä siis yksi, samanlainen kuin sinä.

en ole ennen hävennyt kynsiäni, mutta nykyään _vähän_häpeän - mutta en niin paljoa, että se olisi vaikuttanut pureskeluun.

olen myös ollut aina suosittu mm. miesten keskuudessa ja ainoa, mikä olis oikeesti saattanut joskus auttaa tähän, olis ehkä ollut se, että joku kundi olis sanonut, että hyi sun kynsiäs nainen...mutta kukaan ei sanonut mitään:)

olen alkanut harkitsemaan geelikynsien laittamista, mutta ei kai niitä tälläsiin nysiin voi liimata?

on nää juu aika hirveet, hyh hyh:DDD

Vierailija
4/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi kynsien lakkaaminen. Kun kynsissä on kaunis lakkaus niin niitä ei tee mieli alkaa repimään ja pureskelemaan. Tietty välillä sitä alkaa tekemään ihan huomaamatta mutta sitten lakka pois ja uusi siisti lakkaus kehiin. Nykyään kynteni voivat paljon paremmin kuin ennen eivätkä lohkeile yhtä paljoa, joten se kannustaa lakkaamaan ja olemaan syömättä. Nykyään kynteni ovat myös sen verran vahvat, ettei niitä niin vaan pureskellakaan :D

Vierailija
5/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lakka ei sitten saa olla mitään nudelakkaa vaan tummaa tai kirkasta. Muuten siitä ei näy jos osa lähtee lipettiin joko ajan tai pureskelun takia.

Vierailija
6/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lakkaaminen on mullakin aina ajoittain auttanut. Onpa mulla ollut sellanen vuoden-parinkin kausi, jolloin kynnet oli ihan nätitkin. Tai siis ainakin ihan siiistit. Alkuun oli pakko laittaa sitä karmean makuista tököttiä, mutta myöhemmin lakkaus ajoi saman asian, ei tehnyt enää mieli purra. Mutta nyt mulla on taas ollut tosi paha "kausi" päällä, viimeset kolme-neljä vuotta. Kun lapset on olleet vauvoja ja itse raskaana niin ei ole tehnyt mieli kauheasti lakkojen kanssa läträtä, mutta kai se on pakko vaan taas. Tää tapa on jotenkin niin sitkeässä, oon ihan aina tehnyt sitä. Äitini ja siskoni ovat samanlaisia. Pahinta on, että nyt nä

Vierailija
7/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lakkaaminen on mullakin aina ajoittain auttanut. Onpa mulla ollut sellanen vuoden-parinkin kausi, jolloin kynnet oli ihan nätitkin. Tai siis ainakin ihan siiistit. Alkuun oli pakko laittaa sitä karmean makuista tököttiä, mutta myöhemmin lakkaus ajoi saman asian, ei tehnyt enää mieli purra. Mutta nyt mulla on taas ollut tosi paha "kausi" päällä, viimeset kolme-neljä vuotta. Kun lapset on olleet vauvoja ja itse raskaana niin ei ole tehnyt mieli kauheasti lakkojen kanssa läträtä, mutta kai se on pakko vaan taas. Tää tapa on jotenkin niin sitkeässä, oon ihan aina tehnyt sitä. Äitini ja siskoni ovat samanlaisia. Pahinta on, että nyt nä

Siis niin, pahinta on kun nyt näen omassa tyttäressäni merkkejä samaan taipumukseen. Pakko päästä tästä eroon :(

T. Ap

Vierailija
8/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla etten oo ainoa. Kohtalotoveri. Aletaanks kirjeenvaihtoon, hehe. Mäkin oon muuten miettinyt just jotain tommosta ratkaisuÄa, tietäisköhän joku että voiks niitä geelejä tai mitä lie laittaa meidänkaltaisille?

En siis todellakaan oo minäkään kokenut tätä niin häiritseväksi että siitä olisi koitunut sen suurempi ongelma. Jos olisin, niin kai tän jotenkin olis voinut saada kuriin. Ehkä. Enemmän kuin se esteettinen haitta mua häiritsee tässä Se, että kun sormenpäissä on vaan sellaset nahkapallot niin usein ei saa vaikka hyvin otetta jostain, jos pitää vaikka rapsuttaa jotain, avata tölkki tms. Tai silloin kun kädet on kauheimmillaan niin se tietenkin, että sattuu kun kynnet on liian lyhyet.

siis alkoi vähän pelottamaan, että oonko minä kirjoittanut tuon:)

eli täällä siis yksi, samanlainen kuin sinä.

en ole ennen hävennyt kynsiäni, mutta nykyään _vähän_häpeän - mutta en niin paljoa, että se olisi vaikuttanut pureskeluun.

olen myös ollut aina suosittu mm. miesten keskuudessa ja ainoa, mikä olis oikeesti saattanut joskus auttaa tähän, olis ehkä ollut se, että joku kundi olis sanonut, että hyi sun kynsiäs nainen...mutta kukaan ei sanonut mitään:)

olen alkanut harkitsemaan geelikynsien laittamista, mutta ei kai niitä tälläsiin nysiin voi liimata?

on nää juu aika hirveet, hyh hyh:DDD

Vierailija
9/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, kalliix tulee, mutta mutta... Samalla muuten loppui yllättäen myös nahkojen pureskelu.

Vierailija
10/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ap:n kaltainen pureskelija, kynsistä ei ollut kuin muutama milli jäljellä ja hävetti aina kun joku kiinnitti asiaan huomiota. Jossain joku suositteli rakennekysiä ja ajattelin kokeilla. Noloa oli mennä näyttämään kynsiä ja kysymään että voiko niille mitään tehdä, mutta kyllä niihin nysiin sai laitettua sellaisen teipin avulla geelijatkot. Muutaman kerran kävin huollattamassa kynsiä ja sitten poistin ne. Sen jälkeen olen aina pitänyt huolta että omat kynteni ovat hyvin lakattu ja hoidettu jolloin kiusaus pureskella on pienempi. Toki omat kynnet olivat aluksi huonossa kunnossa rakennekynsien poiston jälkeen, mutta kun oli ne kovat geelikynnet niin oppi olemaan järsimättä. Se on niin pinttynyt tapa ettei sitä edes huomaa ennen kuin on kaikki kynnet jo kaluttu rystystä myöten. Nykyisin mulla on todella vahvat ja kauniit kynnet joita moni epäilee rakennekynsiksi. Onnea lopettamiseen! :)

Vierailija
11/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsien alta kaikki paskat suuhun. Näyttää lisäksi karmealta, kun aikuiset ihmiset julkisillakin paikoilla pitävät sormiaan suussa.

Tapa varmaankin periytyy, pitäisi kiireellä kitkeä lapsilta tuollainen pois.

Nythän apteekki myy jotain uutta ainetta kynsienpureskelun estoon, en muista nimeä..

Vierailija
12/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ei ole vielä mennyt kynsinauhat tms. mutta kynteni kyllä jyrsin. Olen tehnyt tuota ihan pienestä pitäen eikä ole paljoa kynnelit sun muut auttaneet.

Eipä asia oikein minua häiritse, tuntuu että muut näkevät enemmän vaivaa asiasta.

Vierailija
13/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vielä nielee sormista irtoavat nahanriekaleet autuaallisen näköisenä.

Vierailija
14/14 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä pitäen oon pureskellu/rapannu kynsiäni. Tosi inhottava tapa ja NIIN haluaision kohtuupitkät ja sievät kynnet. Viime vuonna jotenkin kummallisesti onnistuin kasvattamaan nätit kynnet ja niitä lakkailinkin jatkuvasti. En ole varmaan ikinä ostanutkaan niin paljon kynsilakkoja mitä sillon :). Ja sit, kun kynnet olikin muutaman päivän ilman lakkaa, lohkesivat ja rupeskelu alkoi taas..:/

Nyt oon koittanu taas tsempata ja oon alkanu syömään kalkkitabletteja. Mulla lisäks tuntuu auttavan, kun rasvaan käsiäni tiuhaan.