Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lasten saaminen lihottaa?

Vierailija
17.03.2011 |

Siis kun monet kirjoittavat, että kahden lapsen jälkeen painavat +15 kiloa enemmän (vaikka lapset olisi kouluikäisiä)?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, anteeksi, että en ole lihava

Enpä ole minäkään lihava, mutta ymmärrän, että eri ihmisten kehot toimivat eri lailla. Mä en ole koskaan joutunut vahtimaan suupaloja tai laihduttamaan, mutta tiedän, että monet ihmiset joutuu, koska heidän kehonsa toimii eri lailla kuin mun. Se, että sinä olet sitä tai tätä, tai että minä olen jotain, ei tarkoita sitä, että kaikki muut ovat. ymmärrätkö pointtini?

Vierailija
62/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan minua lihottanut. Nythän sitä vasta saa juosta kieli vyön alla paikasta toiseen ja lasten perässä. Ei lastensaanti voi olla syy lihomiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisas ja ymmärtäväinen kuina sinä

get a life

Vierailija
64/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen lopettaminen oli kohtalokasta. Imetysaikana saattoi syödä mitä vaan ja kuinka paljon tahansa eikä tuntunut missään. Tämä jäi päälle.

Lisäksi kun sitä uupuneena tulee töistä ja yrittää selvitä uhmaikäisen kanssa, heittää nassuunsa helposti suklaapatukan, jotta jaksaa laittaa ruokaa ja huomioida lapset. Eikä siitä siis mitään hyvää seuraa. Tai kun on saanut lapset nukkumaan, niin mikäs sen rentouttavampaa kuin tuojottaa TV:ta ja mutustella keksejä.

Tämä lastensaannissa siis lihottaa + ajan varaaminen liikuntaan vatii suurempaa suunnitelmallisuutta.

Vierailija
65/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se lastensaanti itsessään lihota.

tästä nyt kuitenkin sen muuttujan, että monelle saattaa tulla painoa aika reippaastikin raskausaikana, eikä se kaikilla lähde imettäessä. Eräs lähisukulaiseni on tästä hyvä esimerkki. Imettäessä ei myöskään oikein voi laihduttaa, koska maidontulo vaarantuu.

Jos tämä sukulaiseni ei aktiivisesti pudottaisi painoa imettämisen loppumisen jälkeen, hän jäisi lihavaksi. On kyllä joka raskauden ja imetyksen jälkeen pudottanut kilot, mutta vaatii todella ihan aktiivista laihdutusta.

Terv. sua edellinen kirjoittaja

raskauden aikana tulee joo painoa, mutta ei se lastensaanti silti lihota, se on se ruoka joka lihottaa. Tai se liika ruoka mitä syö. Itselläni nuo 20kg oli aika paljon ihan nestettä, ja sen takia lähtivätkin varmasti aika hyvin pois, mutta jos 20kg tulee raskauden aikana muuta kuin nestettä niin syömällä se on tullut. Eli se syöminen lihottaa, ei lastensaaminen. Ja ne pitää sitten vaan laihduttaa pois, ei se ole mikään hyväksyttävä tekosyy jäädä lihavaksi, vaan sen takia, että on saanut lapsia! Toki jos itse haluaa jäädä niin ok, mutta ei sitten pidä valittaa ja syyttää sitä raskautta siitä. Ihan peiliin se pitää katsoa.

Vierailija
66/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis väittääkö joku tosissaan, että kaikkien keho ei toimi siten, että ihminen lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa? Että joku voisi lihoa saamatta energiaa mistään?

Vierailija
67/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään "raskauskiloja". On vain kiloja, jotka on saatu syömällä enemmän energiaa kuin on kulutettu. Fakta. Syyt tähän ovat tietenkin jokaisella omansa, miksi on tullut syötyä eikä ole voinut liikkua.

EI PIDÄ PAIKKAANSA! KYLLÄ HORM0NIT SAATTAA KERRYTTÄÄ KILOJA!!T.KÄVELYÄ 6 KM/PV ÄITIYLOMAN ALKUUN JA 1 SUKLAAPATUKKA KOKO RASKAUDEN AIKANA JA JATKUVAA OKSENTULUA

mikähän mahtaa olla se hormooni, joka rasvaa kerryttää?

6km kävely päivässä ei ole paljon mitään. Hassua, että meidänkin suvussa on lihavuusgeeni ja minä olen ainoa joka meidän suvun naisista on hoikka ja urheilullinen?

...Vastaus löytyy suoraan syömisestä ja ei ne yhtä suklaapatukkaa vuodessa syö ;)

Vierailija
68/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että raskaudenaikana joillekkin kertyy nestettä jne. mutta eikö ne kilot lähde synnytyksen jälkeen?

Eli jäävät kilot ovat ihan läskiä.

Minä olen lievästi ylipainoinen, raskauden aikana tuli 9kg painoa, söin tasan samalla tavalla, kuin ennenkin raskautta. Nuo 9kg lähti kahdessa viikossa synnytyksessä. Pari kuukautta siitä, oli omia kiloja tippunut 12kg. Söin vähemmän kuin ennen ja liikuin enemmän.

Kyllä ne kilot karisee aika helposti, vaikka vain ulkoilemalla lapsen kanssa säännöllisesti ja syömällä samaan aikaan ja samaa ruokaa kuin lapsi.

Ärsyttää ystäväperheiden mammat, jotka valittaa, kun ei mahdu vanhoihin vaatteisiin "raskauskilojen" takia. Ja sitten vielä "miten sä vaan hoikistut koko ajan" Voi hyvää päivää, kyllä sen niiden syömistottumuksissa näkee, mistä ne "raskauskilot" ovat peräisin.

Eli allekirjoitan väitteen: Tekosyy läskille.

Kyllä minäkin syön päivittäin iltaisin suklaata tms. Mutta kilot pysyvät poiss tekemättä mitään erityistä. En harrasta mitään liikuntaa erikseen. Ja korostan olen edelleen lievästi ylipainoinen, eli turha tulla sanomaan, että helppo laihojen on puhua.

Vierailija
69/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en voinut liikkua ensimmäisen kolmenneksen jälkeen juuri lainkaan. Olin jopa vuodelevossa ajoittain. Joten minusta lasten saanti (=raskaus) toi minulle kiloja.

se vuodelepokaan ketään lihota, jos mitoittaa energiansa tarpeeseensa, tietysti jos haluaa syödä yhtä paljon kuin liikkuessakin, mutta se on täysin oma valinta. Eli tekosyy.

Eipä niin, muuten meillä tuskin olisi laihoja vuodepotilaita, jopa vuosia vuodelevossa olleita.

Sanoin että VUODELEPO ei lihota. vana se, että kulutus on pienempää kuin se ruuan ahtaminen nassuun vaatisi. Eli sitä syödyn ruuan määrää pitäisi vähentää, ettei lihoisi.

Vertaatko sä ihan tosissasi elinvoimaista, tervettä raskaana olevaa naista vuosikausia vuodelevossa olleeseen? Suurin osa niistä tapauksista on syystä tai toisesta aliravittuja, kun eivät osaa/pysty/halua syödä elimistönsä kaipaamaa määrää. Lihakset surkastuvat, josta suurin osa ihannoimastasi laihuudesta johtuu. Ihan järkyttävää alkaa vertaamaan noita kahta toisiinsa...

Vierailija
70/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää katsoa mitä syö ja miten kuluttaa

ei sellasta lihavuushormonia kai ole olemassakaan

Vierailija
71/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis väittääkö joku tosissaan, että kaikkien keho ei toimi siten, että ihminen lihoo jos syö enemmän kuin kuluttaa? Että joku voisi lihoa saamatta energiaa mistään?

Vierailija
72/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kertyi kroppaan läskiä, pois olen saanut 10kg, tullut vähän takaisin. Silti ennen lapsia lukemaan on vielä matkaa 30kg!

Multa loppui päivittäiset salikäynnit lasten myötä. Loppui työmatkapyöräilyt ynnä muut. Jäljelle jäi kotiäiti hipsuttamassa kaapeilla, napostelu ainut oma ilo lasten päiväunien aikaan. Sieltäpä ne mun kilot ovat tulleet.

Vielä lopuksi, lapset ovat 2 ja 5 vuotiaita.

Vierailija
73/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä missään tapauksissa ne lapset ole lihottaneet, vaan se, mitä on tehnyt lapsista johtuvan stressin seurauksena, siis alkanut vaikka syödä kauheasti suklaata. Sehän ei kuitenkaan ole paras taipa hoitaa stressiä. Oikeammin pitäisi sanoa, että väärät ruokailutottumukset lihottivat, mutta jostain syystä kaikki mainitsee kuitenkin vain ne lapset. Kyllä minäkin lihoin masentuneena, kun teki mieli syödä kaikkea paskaa, mutta en silti sano, että masennus lihotti, koska eihän se pidä paikkaansa. Raskaus lihottaa kyllä, mutta ei lapsista siirry mitään läskikemikaalia äitiin.

Vierailija
74/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Koska kerran naapurin kerttukaan ei ole lihonut grammaakaan vaikka hänellä on 15 lasta). Mistä sitten johtuu, että suuri osa naisista lihoo raskauden aikana?

Syyksi ei kelpaa se, että syövät enemmän kuin kuluttavat, se on liian helppo selitys.

Vierailija
75/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset vie kaiken energian ja sitä itse siinä rättiväsyneenä laahustaa päivästä päivään eteenpäin. Sitä pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja laihduttaa sekä kuntoilla, eikä vaan antautua siihen kotiäidin rooliin. Kyllä ne kilot syömällä tulee, ja syömällä (vähemmän) ne myös lähtee. Mutta kyllä se vaatii vähän panostusta, harvoilla ne itsekseen lähtee. Raskaudet ei siis lihota itsessään pidemmän päälle, vaan se, miten raskauden jälkeen itseään hoitaa. Valitettavasti monet vaan jää siihen äidin rooliin, eivätkä enää huolehdi itsestään millään lailla.

Vierailija
76/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Koska kerran naapurin kerttukaan ei ole lihonut grammaakaan vaikka hänellä on 15 lasta). Mistä sitten johtuu, että suuri osa naisista lihoo raskauden aikana?

Syyksi ei kelpaa se, että syövät enemmän kuin kuluttavat, se on liian helppo selitys.

monihan luulee että raskauden aikana pitää syödä kahden edestä. Höpönlöpöä, suunnilleen yksi voileipä enemmän päivässä on se tarvittava määrä.

Vierailija
77/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vastaushan onkin juuri noin yksinkertainen, sitä vain moni ei halua toteuttaa =D

Vierailija
78/78 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lopputulos onkin saman näköinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme