Miten lasten saaminen lihottaa?
Siis kun monet kirjoittavat, että kahden lapsen jälkeen painavat +15 kiloa enemmän (vaikka lapset olisi kouluikäisiä)?
Kommentit (78)
mutta en voinut liikkua ensimmäisen kolmenneksen jälkeen juuri lainkaan. Olin jopa vuodelevossa ajoittain. Joten minusta lasten saanti (=raskaus) toi minulle kiloja.
se vuodelepokaan ketään lihota, jos mitoittaa energiansa tarpeeseensa, tietysti jos haluaa syödä yhtä paljon kuin liikkuessakin, mutta se on täysin oma valinta. Eli tekosyy.
Eipä niin, muuten meillä tuskin olisi laihoja vuodepotilaita, jopa vuosia vuodelevossa olleita.
mutta en voinut liikkua ensimmäisen kolmenneksen jälkeen juuri lainkaan. Olin jopa vuodelevossa ajoittain. Joten minusta lasten saanti (=raskaus) toi minulle kiloja.
Sinun olisi pitänyt syödä vähemmän. Jos kulutus pienenee, energiansaantia on vastaavasti pienennettävä.
mutta kyllä mulla ainakin oli raskauden 1. kolmanneksessa jatkuvasti nälkä ja jos en syönyt, tuli hirveän paha olo. En siis itse ollut vuodelevossa tai kerännyt painoa, mutta kyllä mulle olis ollut ainakin hirvittävän vaikeaa olla syömättä silloin kun oli nälkä.
Kaikki on niin yksinkertaista kun toisille neuvoo!
vaikka olen lähes 50 v ja 5 lasta synnyttänyt, olen edelleen hoikahko, kuten ennen raskauksiakin.
se lastensaaminen vaan antaa joillekin tekosyyn lössähtää. eikä kaikkien ekä ole tarkoitettukaan säilyvän samassa kuosissa aina.
että me ihmiset olemme erilaisia ja kehomme toimivat eri lailla. Sinä et ole mikään mittapuu.
Mulla on molemmista raskauksista jäänyt kiloja ihan sen vuoksi, että olen syönyt koko raskauden. Jos ei koko ajan kädenulottuvilla ollut jotain syömistä pyörtyilin ja oksentelin. Eli mieluummin sitten söin. Yli 20 kiloa kun tulee raskauden aikana painoa, niin sitä on vaikea tuosta vaan saada tippumaan. Eikä mulla ole pienten lasten äitinä ollut kiinnostusta tehdä ensin eri ruokaa lapsille ja sen jälkeen laihisruokaa äidille. Lisäksi olen ennen lapsia käynyt aktiivisesti salilla ja jumpissa, nyt käyn vain kerran viikossa jumpassa.
ja vielä niin kauan kun esikoinen ei kävellyt vaunulenkeillä, säilyi paino normaalina.
Mutta kun esikoinen ei suostunut istumaan rattaissa vaan käveli hurjaa 1v vauhtia meni oma kävely löntystelyksi ja kauppareissu kesti joko 2h tai sitten mentiin nopsaan autolla.
Kuopusta odottaessa lonkat kipeytyivät niin että liikunta väheni lisää, korkeintaa 3xviikossa tai en päässyt kahteen viikkoon sängystä ylös.
Lisäksi kun lapselle pitää opettaa että kaikkea on maistettava on oltava esimerkkinä, kertyyhän siitä kiloja.
Mutta oikeasti ihan itse olen nämä yli kilot syönyt, en voi niistä lapsia syyttää.
kalorimäärä olisi kulutusta pienempi, laihtumista ei tapahdu välttämättä lyhyellä aikavälillä. Laihdutusmatematiikka ei ole noin yksinkertaista.
(Koska kerran naapurin kerttukaan ei ole lihonut grammaakaan vaikka hänellä on 15 lasta). Mistä sitten johtuu, että suuri osa naisista lihoo raskauden aikana?
Syyksi ei kelpaa se, että syövät enemmän kuin kuluttavat, se on liian helppo selitys.
se vastaushan onkin juuri noin yksinkertainen, sitä vain moni ei halua toteuttaa =D
kalorimäärä olisi kulutusta pienempi, laihtumista ei tapahdu välttämättä lyhyellä aikavälillä. Laihdutusmatematiikka ei ole noin yksinkertaista.
(Koska kerran naapurin kerttukaan ei ole lihonut grammaakaan vaikka hänellä on 15 lasta). Mistä sitten johtuu, että suuri osa naisista lihoo raskauden aikana?
Syyksi ei kelpaa se, että syövät enemmän kuin kuluttavat, se on liian helppo selitys.
se vastaushan onkin juuri noin yksinkertainen, sitä vain moni ei halua toteuttaa =D
sitten sä et vaan osaa laihduttaa. Ihminen laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Siihen ei sen enempää tarvitse perehtyä.
Raskauden aikana tulevat kilot jäävät synnärille, ellei niitä ole syömällä hankittu.
lihottaa, mutta jos raskaudesta on kulunut jo monta vuotta, niin eihän sen enää pitäisi vaikuttaa?
näissä missään tapauksissa ne lapset ole lihottaneet, vaan se, mitä on tehnyt lapsista johtuvan stressin seurauksena,
Niin kuin nro 40 sanoi: Lapset aiheuttavat elintapojen muutoksen joka johtaa lihomiseen. Siinä mielessä voi sanoa, että lapset lihottavat.
Toisia ne laihduttavat, koska eivät ehdi syödä.
Pitää odottaa kuukausia tai tehdä vaikka vuoden suunnitelma. Jos on vuosikausia lihottanut itseään niin parissa viikossa on turha ihmeitä odottaa. Tuohon ne monet laihdutusyritykset varmaan kaatuukin kun hätähousut ei malta odottaa.
höpöhöpö sitten sä et vaan osaa laihduttaa. Ihminen laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Siihen ei sen enempää tarvitse perehtyä.
parissa viikossa tapahdukkaan =D
elämäntavat muuttuu vaikka uuden työpaikan tai avioliiton seurauksena, kuten usein käy, niin sanotteko, että työ tai parisuhde lihotti? Onko siis jotenkin hyväksytympää käyttää lapsia syynä lihomiseen, eikä sitä, että on vain syönyt liikaa? Liikunnallahan ei ole suurta vaikutusta laihtumiseen vaikka se terveellistä onkin.
näissä missään tapauksissa ne lapset ole lihottaneet, vaan se, mitä on tehnyt lapsista johtuvan stressin seurauksena,
Niin kuin nro 40 sanoi: Lapset aiheuttavat elintapojen muutoksen joka johtaa lihomiseen. Siinä mielessä voi sanoa, että lapset lihottavat.
Toisia ne laihduttavat, koska eivät ehdi syödä.
Ei ne lapset mitään aiheuta. Oma valinta se on!
höpöhöpö sitten sä et vaan osaa laihduttaa. Ihminen laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Siihen ei sen enempää tarvitse perehtyä.
parissa viikossa tapahdukkaan =D
että ei ne pelkät kalorit vaan myös oikeanlainen ruoka.
elämäntavat muuttuu vaikka uuden työpaikan tai avioliiton seurauksena, kuten usein käy, niin sanotteko, että työ tai parisuhde lihotti? Onko siis jotenkin hyväksytympää käyttää lapsia syynä lihomiseen, eikä sitä, että on vain syönyt liikaa? Liikunnallahan ei ole suurta vaikutusta laihtumiseen vaikka se terveellistä onkin.
olen usein kuullut sanottavan että työ lihottaa.
Harrastin ennen hikiliikuntaa 12 tuntia viikossa. Ei ollut enää mitään saumoja lapsen jälkeen jatkaa liikuntaa yhtä aktiivisesti. Yövalvomisten aiheuttama väsymys altisti myös turhalle makeanhimolle.
Ei ole mitään "raskauskiloja". On vain kiloja, jotka on saatu syömällä enemmän energiaa kuin on kulutettu. Fakta. Syyt tähän ovat tietenkin jokaisella omansa, miksi on tullut syötyä eikä ole voinut liikkua.
KYLLÄ HORM0NIT SAATTAA KERRYTTÄÄ KILOJA!!T.KÄVELYÄ 6 KM/PV ÄITIYLOMAN ALKUUN JA 1 SUKLAAPATUKKA KOKO RASKAUDEN AIKANA JA JATKUVAA OKSENTULUA
se vuodelepokaan ketään lihota, jos mitoittaa energiansa tarpeeseensa, tietysti jos haluaa syödä yhtä paljon kuin liikkuessakin, mutta se on täysin oma valinta. Eli tekosyy.
Eipä niin, muuten meillä tuskin olisi laihoja vuodepotilaita, jopa vuosia vuodelevossa olleita.
Vertaatko sä ihan tosissasi elinvoimaista, tervettä raskaana olevaa naista vuosikausia vuodelevossa olleeseen? Suurin osa niistä tapauksista on syystä tai toisesta aliravittuja, kun eivät osaa/pysty/halua syödä elimistönsä kaipaamaa määrää. Lihakset surkastuvat, josta suurin osa ihannoimastasi laihuudesta johtuu. Ihan järkyttävää alkaa vertaamaan noita kahta toisiinsa...
vaikka olen lähes 50 v ja 5 lasta synnyttänyt, olen edelleen hoikahko, kuten ennen raskauksiakin.
se lastensaaminen vaan antaa joillekin tekosyyn lössähtää. eikä kaikkien ekä ole tarkoitettukaan säilyvän samassa kuosissa aina.