Pidäkö huonopana/tyhmenmpänä ihmisenä jos on lukihäiriö?
Minulla on ja en jaksa ain korjata kirjoituksia, kun nopeasti kijrotan.
Se etä on lukihäriö ei TAKOITA ETTÄ OLEN TYHMÄ myöskään.
Kommentit (12)
mutta jos luen tuntemattoman ihmisen tekstiä jossa paljon virheitä, niin kyllä pidän vähän tyhmänä kirjoittajaa.
Valitettavasti näin.
eihän se tule esille muuta kuin kirjoittaessa tai lukiessa.. ja jos luen jonkun tekstiä en jaksa kiinnittää huomiota pieniin virheisiin. ehkä sitten jos kaikki kielioppi, lauserakenteet ja koko ilmaisu on päin mäntyä niin sitten saatan miettiä että mikäs tyyppi tää nyt on..
mutta jos luen tuntemattoman ihmisen tekstiä jossa paljon virheitä, niin kyllä pidän vähän tyhmänä kirjoittajaa. Valitettavasti näin.
Mut nykyään on hyvät oikolukuohjelmat, joiden avulla tekstin saa ainakin jollain lailla virheettömäksi, ja ihmettelen jos joku ei niitä käytä (nettipalstat on tietenkin erikseen).
En minä mikään niin älykäs ole, mutta ainkin tavalisessa työssä ja koulujakin jonkiverran käynyt.
Harvemmin viitsin kirjotaa minnekkään luen meielelläni vaan muiden kirjoituksia.
Työsäni en joudu tuottamaan teksiä.
ap
eksä on tohtori ja nykyiseni keskisuuren kansainvälisen it-firman toimitusjohtaja. kumpikaan eivät ole tyhmiä.
lukihäiriö. Meni kolme vuotta koulussa, että oppi lukemaan ja kirjoittamaan. Tuskanen oli alku taival.. Aapiset lenteli ja itkua oli paljon.
Hyvin fiksu ja pärjäävä nuori mies on nykyään :)
tai edes hitaana ;)
Pikkuveljellä paha lukihäiriö ja silti se mokoma on Mensan jäsen ja erittäin korkeilla pisteillä. Itse en pääsis lähellekään edes sitä rajaa...
Yhdellä hyvällä ystävälläni on lukihäiriö ja hän on ihan fiksu ja oiken mukava tyyppi.
Nettikirjoittelussa tosin pistää vähän silmään jos on virheitä. Erityisesti mua tympii yhdysanavirheet. Ei haittaa väärät lyönnit tai edes pilkutus mutta ne yhdyssanat... Jos niitä virheitä on kovasti ja ihan tosi perussanoissakin (esim. vanhain koti= vanhain ei ei missään yhteydessä voisi esiintyä yksinään)niin mietin kyllä että voi aargh. Ja mietin kyllä myös tällaisessa tilanteessa että onkohan vähän yksinkertainen tyyppi.
Jos luen lukihäiriöisen tuottamaa tekstiä, se saattaa kuulostaa aivan päättömältä, jolloin ajattelen ettei oo tarpeeksi inkkareita kanootissa.
Kun en aina jaksa muistaa, että se vois olla myös lukihäiriöstä johtuvaa. Varsinkaan tällä palstalla, kun täällä viiraa joka toisella.
Oon naimisissa lukihärön kanssa.