Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun aloit suunnitella lapsen hankitaa tai toista lasta

Vierailija
17.03.2011 |

miten hyvit otit selvää tuista, päivärahoista, niiden määristä, säännöistä mikä niiden laskemiseen vaikuttaa jne.

Minulle oli itsestään selvää että selvitin asiat etukäteen, laskelmoin toisen lapsen hankintaan sen mukaan (silloi piti olla vähintään puoli vuotta välillä töissä, että sai täyden äpvrahan) jne.

Tuttavissa törmää usein siihen, että heille tulee ihan yllätyksenä paljonko saavat ätiyspäivärahaa, tai kun palaavat osapäiväsenä töihin, niin sitten odottelevat vaan päätöstä että mitä sit saa.

Minä ainakin haluan tietää missä meidän perhe taloudellisesti menee.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä laskelmoinut, halusimme toisen lapsen mahdollisimman nopeasti, mutta tiesimme ensimmäisen perusteella, että meillä voi mennä kaksikin vuotta ennen kuin tärppää. Ikää alkoi kuitenkin kertyä. Raha-asiat on meillä helpompi selvittää kuin hedelmöittymisen vaikeudet!

Vierailija
2/7 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin paras mahdollinen tilin saldo :)

En siis laskenut etukäteen mitään, raha-asiat eivät vaikuttaneet päätöksiimme. Muutenkin olen elämässä sillä asenteella, että asioita on turha murehtia etukäteen, kyllä kaikki aina järjestyy (ja emme ole siis mitään sossun rahoilla eläviä lurjuksia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös oli enemmän 'henkinen', siis että olemmeko valmiita isoon elämänmuutokseen jne. Tiesin kyllä, että jotain ansiosidonnaista rahaa jonkin aikaa ja sitten jotain matalampaa... Taloudelliset edellytykset olivat siinä mielessä kunnossa, että meillä oli asunto ja työpaikat. Henkisesti varauduimme myös siihen, että asiaa ei voi liikaa suunnitella, vaan raskautumiseen voi mennä pitkäkin aika.

Kakkosen kohdalla olenkin sitten 'kikkaillut' enemmän, mm. siirrellyt opintovapaakuukausia niin, että saan sen 6 kk täyteen juuri ennen äitiyslomalle jäämistä, hoitovapaalla kun olin edellisessä verotuksessa. Mulla on kuitenkin suht hyvä palkka, niin jäisi harmittamaan, jos tietäisin, mitä olisin voinut saada.

Vierailija
4/7 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kokenut siihen tarvetta...ollaan pärjäilyt ilman suunnitteluakin.

Vierailija
5/7 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ja sen mukaan tuli rahat. Kakkosen kohdalla sitten maksoin itselleni 6 kk ajalta isompaa palkkaa, että sain ihan hyvän äitiyspäivärahan.

Nyt kolmannen kohdalla ei mietitty yhtään, kun tuli pikkusen yllättäin kuitenkin. Jos la on marraskuussa, niin minkä vuoden tulojen mukaan se päiväraha määrätytyy?

Vierailija
6/7 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ja sen mukaan tuli rahat. Kakkosen kohdalla sitten maksoin itselleni 6 kk ajalta isompaa palkkaa, että sain ihan hyvän äitiyspäivärahan.

Nyt kolmannen kohdalla ei mietitty yhtään, kun tuli pikkusen yllättäin kuitenkin. Jos la on marraskuussa, niin minkä vuoden tulojen mukaan se päiväraha määrätytyy?

Vierailija
7/7 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toinen lapsi ilmoitti tulostaan (yritetty vuosi tolkulla) niin ihan sama mikä oli taloudellinen tilanne. Tosin oli ihan hyvä, mutta sillä ei olisi ollut mitään merkitystä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä