Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa tuo Helsinki keskeisyys.

Vierailija
16.03.2011 |

Ei kaikkien ole pakko siellä asua, työpaikkoja löytyy muualtakin!

Itse asun perheeni kanssa keskisuuressa kaupungissa, molemmat töissä ja meillä on iso omakotitalo, isolla tontilla.

Itse teen vaan töitä osa-aikaisesti.

Rahaa on matkustaa ja shoppailla miten haluaa.

Toista se on Helsingissä asuvat perheet. Töitä paiskitaan pitkiä päiviä ja silti ei ole rahaa matkustaa yms.

Asian ydin oli se että elämää on muuallakin. Parempaa elämää, voisin väittää.

Helsigissä on ylihinnoiteltu asuntojen hinnat. Helsinki on loppuen lopuksi kuitenkin pieni kaupunki ja siihen nähden asuminen naurettavan hintaista.

Pakko kysyä lopuksi, mikä teitä kiehtoo Helsingissä asumisessa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisihan se kiva ettei kaikkea keskitettäis pääkaupunki-seudulle.

Tuntuu täältä maaseudulta kaikki katoavan. :/

Enkä kuitenkaan haluaisi lähteä mihinkään etelään tai suureen kaupunkiin vain sen takia koska kaikki palvelut ovat niissä.

Vierailija
22/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin tuo Helsingin moittiminen.

Mistäpä muusta se voisi johtua kuin kateudesta -tietenkään eivät sitä myönnä.

Ja ei, en asu Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkukin on tarpeeksi iso kaupunki, ja töitä riitti, mutta täällä pk-seudulla saamme suorastaan valita työpaikkamme. Tarjonta on niin suurta.

Palkka täällä on myös suurempi kuin Turussa, saati sitten jossain Pieksämäellä tai vastaavissa.

Kulttuuri-, harrastus- ja koulutusmahdollisuudet ovat käytännössä rajattomat. Voimme laittaa lapsemme millaiseen kouluun tahansa.

Työtä emme tee sen enempää kuin muuallakaan tekisimme, minä 38 h 15 min viikkoa ja mies 25-50 h/viikko vaihtelevasti.

Meillä on rahaa matkustaa, ja koska asumme täällä Helsingissä niin lennot, laivat ja junatkin menevät joka suuntaan lähes kotiovelta!

Vierailija
24/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti asun täällä :( Joissain ihan kivoissa kaupungeissa saa asunnon vaikka keskustasta siihen hintaan mitä täältä mellunmäestä pienen kaksion. Ihan naurettavaa. Mutta fakta on, että kaikkea työtä ei ole siellä muualla. Tai sitä on niin vähän, että ei uskalla ottaa riskiä ja muuttaa. Nykyään kun työpaikka voi mennä alta milloin vain.

Vierailija
25/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-400 e? Ap, haukut helsinkileskeisiä mutta olet itse omanapakeskeinen, eli sinulle se missä asut nastolassa on paras, eli itse hehkutat sitä.

Vierailija
26/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti asun täällä :( Joissain ihan kivoissa kaupungeissa saa asunnon vaikka keskustasta siihen hintaan mitä täältä mellunmäestä pienen kaksion. Ihan naurettavaa. Mutta fakta on, että kaikkea työtä ei ole siellä muualla. Tai sitä on niin vähän, että ei uskalla ottaa riskiä ja muuttaa. Nykyään kun työpaikka voi mennä alta milloin vain.

piti sanoman täältä Helsingistä esimerkiksi mellunmäestä. En omista edes asuntoa. Ei normaaleilla ole täällä asuntoihin varaa.

Vierailija
27/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere, missä on palveluja ja kulttuuria, mutta kuitenkin pientä, helppoa ja huokeammat asunnot.

Helsingissä moni paikka on osa perhehistoriaani. Harvoin sitä mietin, mutta joskus katson jotain paikkaa ja mietin, että tuolla isoäitini tosiaan kävi koulua tai toi rakennus oli isoisoisäni työpaikka.

Toisin kuin moni ulkopaikkakuntalainen luulee, niin Helsingissä on loistavat ulkoilumahdollisuudet ja luonto lähellä. Asunnot ovat kyllä poskettoman hintaisia, siitä olen aivan samaa mieltä aloittajan kanssa.

Vierailija
28/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muusta kaupungista ei saa tällä palstalla kunnon dissausketjua aikaiseksi kuin Helsingistä. Ja dissaajien kokemus kaupungista on suunnilleen luokkaretki tänne joskus ala-asteella.

Jokainen on varmaan tyytyväinen omaan kotipaikkaansa tai sitten muuttaa pois. Itse en muuttaisi mihinkään, sillä täällä on työn ja kodin lisäksi myös vanhempani ja jo huonokuntoiset isovanhempani, joita en halua jättää pitkän välimatkan päähän.

Vierailija
29/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulun just niihin hyvätuloisiin joilla ei silti ole rahaa matkustaa niin paljon kuin haluaisivat.

Yritän lohduttautua sillä, että koska kuitenkaan en halua asua Suomessa loppuelämääni, rahani ovat periaatteessa "tallessa" tässä talossa sitten kun tämän myyn ja ostan asunnon jostain kivemmasta maasta.

Vierailija
30/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koti

ystävät

omaiset

työpaikka