Eikös kaikilla muka olisi varaa yhteen reissuun vuodessa jos oikeen tarkoille katsoisi
Kommentit (76)
2 aikuista ja 2 lasta, vuokra, vesi ja autopaikka yht. jo vajaa 900.
Voidaan joko matkustaa kerran vuodessa TAI lapset voivat harrastaa vähän kalliimpia juttuja, ollaan valittu tuo lasten harrastaminen.
Paitsi jos kerran vuodessa laivamatka Ruotsiin sukulaisiin lasketaan, sitten me sekä matkustellaan että harrastetaan;-)
ervetul elämään. Kaiilla E_I ole varaa edes yhteen reisuun vuodessa. Ei kotimaahan ei ulkomaille. Ehkä huvipuistoon on varaa viedä lapset kerran kesässä ja se on siinä.
Ihan oikeesti, Suomesta(kin) löytyy äärimmäisen köyhiä ihmisiä vaikka heillä on asunto, vaatteita ja ruokaa.
Minä en ymmärrä sitä että niitä pieniä lapsia roudataan sinne ulkomaille, kun ei ne siitä edes mitään kunnolla muista. Menee vähän ne kokemusten ja muistojen hakureissut hukkaan.
Ei se alle 10 vee siitä reissusta oikeasti mitään saa kun ei kunnolla mitään vielä ymmärrä.
Kyläl meillä on reissattu siitä astien kun lapset ovat olleet 5kk ja syynä on ihan se, että me vanhemmat olemme halunneet pois kotiympyröistä.
Minä en ymmärrä sitä että niitä pieniä lapsia roudataan sinne ulkomaille, kun ei ne siitä edes mitään kunnolla muista. Menee vähän ne kokemusten ja muistojen hakureissut hukkaan.
Ei se alle 10 vee siitä reissusta oikeasti mitään saa kun ei kunnolla mitään vielä ymmärrä.Kyläl meillä on reissattu siitä astien kun lapset ovat olleet 5kk ja syynä on ihan se, että me vanhemmat olemme halunneet pois kotiympyröistä.
Aika itsekästä raijata noin pientä mukanaan ulkomaanmatkoilla..
mutta pätkätyöläisenä aika vaikea jotain matkaa varailla. Koskaan ei tiedä milloin tulee työvuoroja ja minkä pituiselle jaksolle.
Ensi kesänäkään ei ole lomaa, lomitan taas vakituisia. Epäilen, ettei mulla ole enää ikinä kesälomaa...
Itse olen työtön yh. Ja vuokran jälkeen, ruokaan, vaippoihin, lääkkeisiin, sähköön (onneksi tulee vaan joka toinen kuukausi) (itselläni astma ja allergioita) jää n. 250 euroa kuussa! Eli ei siinä kuule laitella hirveesti säästöön! Onko sitä nyt noin vaikea ymmärtää, että jotkut elävät kädsetä suuhun?!!
Meillä minä ja 2v taapero.
koska mies haluaa. Minä en niin välitä koko matkustelemisesta, mutta onhan se kiva tehdä jotain yhteistä miehen kanssa..
Siis kaikki ei tod kaipaa matkustelua. Olisin mielummin se joka eläisi täydellä ja ylpeästi omaa elämäänsä ja jonka elämää muut ihmiset matkustavat katsomaan kun se joka matkustelee ympäri maailmaa katsomassa muiden elämistä ja elää niiden matkojen väliä säästellen ja unelmoiden vain tulevasta matkasta.
Itse olen työtön yh. Ja vuokran jälkeen, ruokaan, vaippoihin, lääkkeisiin, sähköön (onneksi tulee vaan joka toinen kuukausi) (itselläni astma ja allergioita) jää n. 250 euroa kuussa! Eli ei siinä kuule laitella hirveesti säästöön! Onko sitä nyt noin vaikea ymmärtää, että jotkut elävät kädsetä suuhun?!!
Meillä minä ja 2v taapero.
Ei se alle 10 vee siitä reissusta oikeasti mitään saa kun ei kunnolla mitään vielä ymmärrä.Kyläl meillä on reissattu siitä astien kun lapset ovat olleet 5kk ja syynä on ihan se, että me vanhemmat olemme halunneet pois kotiympyröistä.
Aika itsekästä raijata noin pientä mukanaan ulkomaanmatkoilla..
ja muuten on vanhempiensa seurassa, mikä tässä eroaa kotona olemisesta, kuin ehkä ulkoilman lämpötila, noin lapsen näkökulmasta? JOs sinä haluat eristäytyä kotiin niin ole hyvä vaan, mutta ällä tule lässyttämään itsekkyydestä yhtään mitään.
Kaikki me ei haluta johonkin turistirysään ostamaan rääsää.
Minä odotin ensimmäistä ulkomaanmatkaani tosi kiihkeästi pari vuotta sitten ja petyin tosi paljon.
Lentokoneessa jo mua vain sattui korviin niin paljon että itku tuli.
Perillä kohteessa sain vatsataudin ja ripulin.
Poltin itseni auringossa.
En pitänyt ruuasta.
Kerjäläiset ahdisteli minua koko ajan.
Joku ihme tyyppi yritti tyrkyttää jotain huumeita.Kyllä minä olen mieluummin kotona.
mitä traumoja he ovat saaneet kun ollaan reissattu ulkomailla ihan vauva-iästä saakka. Ilmeisesti siitä jotain traumoja av-mammojen mukaan tulee?
Opiskellessa (tein myös töitä) ei rahat riittäneet mihinkään, ei ollut varaa edes talvitakkiin, saatikka sitten matkusteluun. Niska limassa opiskelin ja tein töitä jotta saisin katettua ne kulut joita ihan perus elämisestä aiheutuu.
En varmasti ole ainoa, eikä tämä ole vain opiskelijoiden ongelma. Että mielellään olisin matkustellut, vaan mistä ne rahat?
Ja ei, en todellakaan keksi mistä säästäisin jotta päästäisiin ulkomaille tai edes kotimaanmatkalle. Ei ole autoa ja asunto on 40m2. Eli ei edes "tuhlata" sitä lomailurahaa muihin hienouksiin. Lapsille olen luvannut kesäksi Puuhamaa-reissun (onnistuu päiväseltään) sekä Muumimaailma-reissun ja nyt kovasti säästetään. Saa nähdä onnistuuko Muumimaailma-reissu sillä se vaatisi käytännössä kaksi hotelliyötä ja se oli aika hullu lupaus...
Ja ei, en todellakaan keksi mistä säästäisin jotta päästäisiin ulkomaille tai edes kotimaanmatkalle. Ei ole autoa ja asunto on 40m2. Eli ei edes "tuhlata" sitä lomailurahaa muihin hienouksiin. Lapsille olen luvannut kesäksi Puuhamaa-reissun (onnistuu päiväseltään) sekä Muumimaailma-reissun ja nyt kovasti säästetään. Saa nähdä onnistuuko Muumimaailma-reissu sillä se vaatisi käytännössä kaksi hotelliyötä ja se oli aika hullu lupaus...
leirintäalueella kun kerran kesäaikaan olette menossa Muumimaahan. Meidän muksut tykkäsivtä hulluna kun pääsivät uimaan ja paistamaan makkaraa jne. Voipi tulla halvemmaksi kuin hotelliyö :)
t.nro 66
Mun mielestä olis tosi tylsää elää niukasti ja säästäen koko vuoden ja sitten laittaa kaikki säästöt reissuun, joka kestää 2 viikkoa. Mieluummin elän koko ajan hyvin ja mukavasti ja teen pieniä reissuja Suomessa ja naapurimaissa.
Että osalla perhe on toisella paikkakunnalla ja jo opiskeluajoista lähtien ylimääräiset rahat ovat menneet maaseudeun sukulaisten tapaamisiin. Junamatkustaminen on yllättävän kallista, varsinkin jos perheessä toinen tai molemmat ei opiskele.
Kyllä nuo jotka huutavat että rahat riittävät, eivät joko ole normaaleja tai sitten eivät tiedä mitä on olla köyhä. Esimerkiksi lapsettoman on vaikea käsittää miten paljon lapsi vie rahaa. Yhtäkkiä on flunssia ja lääkärilaskuja ja putkituksia pilvin pimein, pesukone kuluu kun jyllää yötä päivää. Ruokaan menee enemmän rahaa ja lapset tarvitsevat sukset ja pulkat ja luistimet ja ulkovaatteet, mitkä on ihan hirveän kalliita uutena. Kaikilla ei ole aikaa tai jaksamista kiertää kirppareilla ja aina vaatteita ei vain löydä. Tuloerot ovat niin hurjia, että monet ovat jo kadottaneet käsityksen siitä, mitä on elää tiukasti. Köyhä ei käy kampaajalla ja jos käy, niin se on jostain muusta tärkestä pois.