Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipas lääkärikäynti :(

Vierailija
16.03.2011 |

Olen nyt koko viime syksyn/alkuvuoden ollut todella uupunut ja ahdistunut. Nyt ollaan siinä pisteessä, että en saa enää nukuttua öitä, tulee paniikkikohtauksia (?) jos jään yksin, vatvon työasioita lakkaamatta ja tuntuu, etten saa enää happea ja rintaa puristaa. Työasiat täysin hunningolla, rutiinijutut saan juuri ja juuri tehtyä ja tämä luonnollisesti lisää taas ahdistusta. Ajatus ei kulje ja puhelimessa saatan unohtaa yhtäkkiä mitä olen puhumassa...

Noh, menin aika suurin odotuksin lääkärille tänään, kuvittelin että saisin jotain konkreettista apua tämän umpisolmun avausyritykseen. Jep, unilääkeresepti käteen ja neuvona pitää huolipäiväkirjaa!!! "jos unilääke ei auta, tule kuukauden päästä uudelleen..."

Pudotus oli aika kova ja nyt sitten istun työpisteelläni ja nieleskelen kyyneleitä. Jos mahdollista, niin entistä toivottomampana. Ymmärrän kyllä että pörssiyhtiön työterveydenkin rahoja on vähennetty, mutta joo...

Olisiko jollain kiltillä ihmisellä neuvoja, mitä tulisi tehdä? Mistä ihmeestä voisin saada apua? Nyt ei omat voimat enää riitä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet pörssiyhtiöss töissä niin varmaan sulla on varaa mennä yksityiselle psykiatrille. Sinne pääsee jo vaikka huomenna.

Vierailija
22/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ongelmien purkaminen voi alkaa uudesta alusta sitäkin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa saikun syyksi masennuksen, niin minulle tehtiin. KELA kun ei tykkää diagnoosista työuupumus.

Ja joku aikaisempi ketjussa sanoi taas ettei MTT:oon tarvitse lääkärin lähetettä - se riippuu ihan kunnasta, minulla kokemusta kahdesta eri asuinpaikasta, joissa lähete vaadittiin.

Kyllä minä AP:n asemassa koittaisin saada uuden lääkäriajan pian ja eri lääkäriltä. "Unilääkkeet hyvä renki, mutta huono isäntä"

Jaksamista avun hakemiseen sinulle AP!

Vierailija
24/30 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä työnantaja tarjoaa pari-kolme psykologin käyntiä. Lääkäreistä kun ei (aina ja ikävä kyllä) ole välttämättä keskusteluavun antajiksi.

Vierailija
25/30 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta hakeudu hyvälle lääkärille ja kerro oireet, mutta älä hyväksy sairaslomalappuun diagnoosiksi työuupumusta. Kyllä, oireilusi johtuu työstä, mutta oireesi ovat myös ihan oikeita oireita, jotka haittaavat elämääsi. Se, että lopettaisit työn nyt tähän paikkaan ei sinua luultavasti vielä parantaisi, vaan tarvitsisit tukea/lääkitystä (uniongelmiin, ahdistukseen, masennukseen?). Eli vaadi ehdottomasti sairaslomalappuun kunnollinen sairasdiagnoosi, jotta saat sen ansaitsemasi palkallisen sairasloman tuosta paskapuljusta. Nimim. Been there, not going back.

Vierailija
26/30 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja inhottavaa, ettet sitä saanut :/

Sain aikoinani lääkäriltä lähetteen psykiatrian poliklinikalle, jossa kuntoutustarpeeni kartoitettiin, siellä lääkäri määräsi masennuslääkkeet. Sain suosituksen psykoterapiaan ja paras alku toipumiselle oli 4vk sairaslomaa. Syyksi laitettiin keskivaikea masennus, jotta kela hyväksyi.

Olin ensin sen 4vk sairaslomalla, jonka jälkeen palasin töihin kuukaudeksi. Sitten olin vielä 4vk sairaslomalla. Kävin siellä psykiatrian poliklinikalla ja luojan kiitos kelalta tuli myöntävä päätös psykoterapialle, jossa kävin sitten kolme vuotta.

Vierailija
27/30 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pörssiyhtiöt ovat niitä huonoimpia palkanmaksajia muille kuin hallituksensa jäsenille.

Mä olen myös isossa pörssithtiössä ja meill on 30- vuotiaita burn out lomilla koko ajan, koska työmäärät ovat järkyttäviä per ihminen. Lisäksi meillä laitetaan trdenomeja selliasiin töihin, joihin heillä ei ole kapasitettia, koska tradenomille voidaan maksaa niin paljon pienempää palkkaa kuin KTM:lle. Ja soppa on valmis...

Meillä työterveyslääkäri kirjoittaa ensin 3 vkoa saikkua ja jatkaa tarpeen mukaan. Jos saikun syy on pelkkä burn out niin se on palkatonta. Mutta meidän työterveyslääkäri kirjoittaa lisäsyyksi aina jotakin muuta, koska sitten sen saa palkallisena. On fiksu lääkäri ja sanoo itsekin että pörssiyhtiöt on niitä raadollisimpia palkanmaksajia.

olet pörssiyhtiöss töissä niin varmaan sulla on varaa mennä yksityiselle psykiatrille. Sinne pääsee jo vaikka huomenna.

Vierailija
28/30 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä sairauslomalla, syynä jatkuva kiire kiire työpaikalla ja sairas lapsi joka valvottaa öisin. Oireina hirveä väsymys, niin että voisin nukahtaa istualleen, mutta iltaisin saatan sängyssä pyöriä 3-4 tuntia ennenkuin lopulta nukahdin. Tai sitten säpsähtelen yöllä jatkuvasti hereille. Jos lapsi siis hetkenkään nukkuu rauhallisesti. Aamuisin tuntuu etten pääse sängystä ylös kun lihakset tärisee. Ajatukset ei pysy kasassa, kesken keskustelun saatan unohtaa täysin mistä puhutaan.

Sanoin töissä esimiehelle suoraan ja hän käski mennä työterveyshuoltoon hakemaan sairasloman. Lääkäri kirjoitti samantien 2 viikon sairausloman ja käski viedä lapset hoitoon jotta saan edes päivisin levättyä jos ei öisin onnistu. Todistukseen kirjoitti huonovointisuus ja väsymys. Kela saa tykätä tai olla tykkäämättä, ei kiinnosta.

Vierailija
29/30 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tämä on nyt ainoa "varaventtiili" tällä hetkellä.

Otan tänään illalla unilääkkeen ensimmäistä kertaa, eilen en vielä uskaltanut, koska tänään oli kuitenkin pakko tulla töihin ja pelotti mahdollinen lisätokkura. Siinä mielessä vähän hassua, että kyseinen lääke ilmeisesti on enemmän nukahtamiseen auttava. Siinähän ei kuitenkaan ole ongelmaa ollut, vaan heräämisessä keskellä yötä ja sitten vaan näiden asioiden vatvominen, eikä nukahtaminen ole enää onnistunut. Toivon kyllä sydämestäni, että lääke vaikuttaa niin pitkään, että saisin nuo unet pidemmiksi.

Työpaikan vaihto on oikeastaan ainoa tie ulos tästä sotkusta, tai ainakin siltä tuntuu tällä hetkellä. Esimieheni on äärimmäisen mukava ihminen ja on näköjään osannut junailla asiat sillä tavalla, ettei lisätöistä ole tajunnut kieltäytyä eikä asioista ruveta rähjäämään ajoissa :( Pari viime vuotta olen tehnyt käytännössä kahden ihmisen työt, ja mikä hölmöintä, työ ei millään lailla edes vastaa koulutustani. En edes itse tajua, miten tähän tilanteeseen olen ajautunut. Olen viimeisen vuoden ajan etsinyt työtä aktiivisesti, mutta ei vaan ole onnistanut. Ehkä olen sitten alitajuisesti ollut niin kireänä ja epätoivoisena että sekin on vaikuttanut epäonnistumiseen ja sitten vaan lisännyt tätä ahdinkoa.

Huolipäiväkirjakin varmaan on pitkällä juoksulla ihan hyvä ideä, mutta eilen sitä kokeillessani en saanut aikaiseksi muuta kuin hallitsematonta itkua. Mutta ehkä tämä nyt sitten on vaan rämmittävä jotenkin läpi...

Valitettavasti työterveydestä ei saa aikoja oikeastaan muille kuin tälle yhdelle lääkärille, mutta päätin mennä nyt viikonloppuna yksityiselle. Jos tulee jotain sanomista, niin voin sitten ainakin vedota siihen, ettei työterveys ole viikonloppuna auki... Tätä tarinaa kun tähän kirjoittaa, niin alkaa jo itsestänikin tuntua käsittämättömältä, miten olen tähän suohon ajautunutkaan...

Ap

Vierailija
30/30 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sellaiseksi se vähän meni...

Ihan tiedoksesi vaan, että meillä palkkataso on tavallisten toimihenkilöiden kohdalla todella matala. Omalla kohdallani on talukkoja venytetty ja työkuvan luokitusta alennettu, jotta ei tarvitse palkkaa nostaa. Viimeiset korotuskierrokset ovat jääneet nollille, koska yrityksellä menee niin huonosti...

Älkää kysykö, miksi olen suostunut tuohon ja miksi ihmeessä olen tuossa työssä edelleen, en tosiaan itsekään tiedä...

Ap