Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä energiamuodon tuotannon sinä hyväksyisit naapuriisi?

Vierailija
16.03.2011 |

kukaan ei halua ydinvoimalaa naapuriinsa, mutta harvapa haluaa tuuluvoimalaa, patoa tai hiiliovoimalaakaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

passaa ydinvoimala ihan mukavasti, onhan noi nykyisetkin Olkiluodon voimalat lähes naapurissa.

Vierailija
22/24 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa ei asu paljon ketään.

Sinne voisi hyvin sijoittaa tuuli- ym. voimaloita, jotka häiritsisi mahdollisimman harvaa ihmistä.

Mutta itseasiassa olen sitä mieltä, että kaikenmaailman huippu-urheiludoping- ja musiikkitalohankkeiden tukemisen sijaan voitaisiin panostaa rahaa uusien energianlähteiden tutkimiseen. Uskon, että ratkaisu löytyy niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne nyt siellä muutamaa merimetsoa häiritsee melullaan, niin ei mitään väliä!

Vierailija
24/24 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä millään mikä ongelma ihmisillä on tuulivoimalasta?

tuulivoimalat tuottaa kovin huonosti energiaa per voimala. Koska sekin vähä tuotetaan huonolla hyötysuhteella. Tyynellä tai toisaalta liian tuulisella säällä tuulivoimalat eivät tuota yhtään mitään.

Lisäksi niitä tarvittaisi niin saatanan paljon, että kuka haluaa enää asua moisessa tuulipuistossa, en minä ainakaan. Jos koko Suomen sähkönkulutus haluttaisi tuottaa 2,5 MW:n tuulivoimaloilla, pitäisi niitä olla puolitoista miljoonaa kappaletta eli keskimäärin 4,4 kpl jokaista neliökilometriä kohti, niin maalla, järvissä kuin joissakin ja koska meillä on paljon kaupunkeja/taajamia/teitä/rautateitä, joihin niitä ei voi laittaa, olisi niitä ihan vitun tiheästi jokaisessa muussa valtakunnan kolkassa.

Sellaiset ongelmat tuulivoimassa, koita yrittää käsittää. ;)