Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ilmaiseen kirkkotilaisuuteen mennä ilman että ostaa käsiohjelmaa?

Vierailija
27.06.2026 |

Minua kiinnostaisi yksi tapahtuma, mutta minulla ei ole tällä hetkellä valitettavasti yhtään ylimääräistä rahaa. 
Tiedän että tämä on hölmö kysymys, mutta oletetaanko osallistujan kuitenkin ostavan käsiohjelman vaikka itse tilaisuus on ilmainen? 

Hävettää kyllä mennä ilmaiseksi kun käsiohjelman rahat käytettäisiin kuitenkin esiintyjän /  kirkon tukeen. Ajattelin että voisin myöhemmin lahjoittaa saman summan kirkolle.  

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapahtuma on ilmoitettu ilmaiseksi, voit mennä. Ohjelman ostaminen ei ole pakollista. 

Vierailija
2/3 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelman ostaminen ei ole pakollista. Olin monta vuotta erään harrastelijasinfoniaorkesterin rahastonhoitaja. Pidimme yleensä konsertit kirkossa. Konserttiin tulleesta yleisöstä alle puolet osti ohjelman.

Toivoisin kuitenkin, että ne ostaisivat ohjelman, joille se on taloudellisesti mahdollista. Omassa orkesterissamme suurin osa konserteista tuotti tappiota. Solistien, kapellimestarin ja palkattujen avustajien (palkattu niihin soittimiin, joita orkesterissa ei ollut tarpeeksi esitettävää teosta varten) palkkiot sivukuluineen olivat yhteensä suuremmat kuin konsertin ohjelmien myynnistä saadut tulot. Käytännössä orkesterin jäsenet maksoivat loput jäsenmaksuissaan.

Mutta jos rahatilanne ei salli ohjelman ostamista, tule silti yleisöön ilman ohjelmaa. Esiintyjille on aina mukavampaa, kun yleisöä on enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Arvelinkin että tällaisten tilaisuuksien taustalla on paljon suurta vaivannäköä ja ilmaistyötä ja harmittaa etten pysty nyt sitä tukemaan. Voi kun pystyisi maksamaan Epassilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan