Voinko jäädä ilman sairausloman palkkaa ?
Olen aina ajatellut itsestään selvänä että lääkärin antamasta sairauslomasta työnantaja maksaa palkan.
Itselleni tuli tänään 2 viikkoa sairauslomaa, ekaa kertaa tällä työnantajalla.
Olen ollut 5 kk. työssä ja työsopimus on suullinen.
Voinko jäädä ilman palkkaa jostain syystä.
Kommentit (12)
ja mikä on sairasloman syy?
Meidän työehtosopimuksen mukaan ekan kuukauden aikana sairastaessa saa vaan puolet palkasta. Sen jälkeen koko palkan.
Sairasloman palkan saa jos loman syy on sairaus, onko se nyt A-todistus. Jos syy on vaikka kauneusleikkaus, niin palkkaa ei välttämättä saa.
Miksi sinulla on vain suullinen työsopimus???
suullisen sopimuksen, ei siinä sen kummempaa selitystä.
Mutta saanko palkkaa....... vai miksi en muka saisi.
ap
ja tes:in saat selville siitä työsopimuksesta, joten se kannattaisi kyllä olla kirjallinen...
ja mikä on sairasloman syy?
Meidän työehtosopimuksen mukaan ekan kuukauden aikana sairastaessa saa vaan puolet palkasta. Sen jälkeen koko palkan.
Sairasloman palkan saa jos loman syy on sairaus, onko se nyt A-todistus. Jos syy on vaikka kauneusleikkaus, niin palkkaa ei välttämättä saa.
Työehtosopimusta en tiedä.
ap
Ellei työnantaja ole hellämielinen.
Onhan sulla jotain dokumenttia työssäolostasi, esimerkiksi tuntilistoja tai palkkanauhoja? Jos työnantaja päättäisin väittää, ettet olekaan töissä hänellä, miten voisit todistaa asiasi?
kirjallista työsopimusta, etkä edes tiedä mitä TESiä työpaikalla sovelletaan (jos sovelletaan)? Ja ikää oli..? Kannattaisi ottaa selvää ihan perusasioista siinä vaiheessa kun on hakeutumassa töihin. Ja jo oman edun vuoksi työsopimus on syytä aina olla kirjallisena.
Mutta miten et voi tietää TES:iä? Oletko harmaassa työssä? Silloin et saa palkkaa eikä sulla muutenkaan ole mitään suojaa
Jos minä olisin sinun pomo niin et saisi palkkaa.
Mitäs teit suullisen sopimuksen!
Miksi sinulla on vain suullinen työsopimus???