Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotias haluaisi imeä rintaa

Vierailija
14.03.2011 |

Imetän vauvaamme ja neljävuotias isoveli on usein pyytänyt saada myös imeä rintaa hänkin haluaa maitoa.

Onko arveluttavaa jos annan pojan imeä rintaa vaikka imetys on loppunut vuosia sitten hänen kohdallaan? Luulen että kaipaa läheisyyttä vaikkei pusuttelua ja halittelua muuten oikein enää halua.

Kun eihän tuosta mitään haittaakaan olisi..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin tuonikäinen toteaa että yäk eikä pyydä enää.Mitään haitta siitä ei tosiaan ole, imetetäänhän tuoikäisiä muutenkin.

Vierailija
2/3 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka taaperoimettäjä olenkin. Itse jotenkin ajattelen, että lapsesi ei enää todennäköisesti osaa imuotetta, sehän on refleksi, joka häviää kun imetys loppuu. Eli ainakin tässä mielessä vähän arveluttavaa. Sinänsähän siinä ei ole mitään pahaa jos imettää nelivuotiasta mutta ehkä imetyksen olisi kuitenkin pitänyt jatkua yhtäjaksoisesti. Vähän taantumiseltahan se tuntuu jos imetys loppuu ja alkaa sitten uudesaan. Ethän anna hänen alkaa syödä vauvan soseitakaan ruuaksi? Tai siis ainakaan pelkästään, voihan niitä toki aikuisetkin syödä :)

Mutta tämä ei tosiaan perustu tietoon. Itse voisin varmaan vastaavassa tilanteessa lipsahtaa siihen, että antaisin isomman lapsen koettaa. Karies riskin vuoksi kannattaa varmasti ainakin olla tosi huolellinen jos alat häntäkin imettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias haluaa paljon muutakin mihin en suostuisi. Kyllä minä sanoisin että vain vauvat syövät rintaa, sinä osaat juoda jo mukista.

Ei jokaisen tahtoon tarvi suostua, vaikka kaikesta ei olisikaan haittaa. Meillä äiti ja isä päättää miten meillä toimitaan, ei lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan