Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen epätoivoinen tuon työnhaun kanssa jo!

Vierailija
14.03.2011 |

Olen ruvennut laittamaan hakemuksia kaikenlaisiin ihan pikkupätkiin ja kesätöihinkin. :-/ Masentaa kun ei mitään löydy vaikka kuinka yritän.

Suomalainen yhteiskunta ei selkeestikään tarvitse mua.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuurauksia ja sijaisuuksia?? Keski-pohjanmaalla niitä olisi vaikka kuinka paljon, ja tottahan se on, että kun vakipaikka vapautuu - otetaan siihen yleensä joku pätkätöitä tekevistä halukkaista.

Hyödyntäkää siis pätkätyöt jos alallanne niitä on.

Kotiäidit, käykää pph -kurssi, koska sehän muuttuu nyt niin että pph:n omatkin lapset lasketaan hoitolapsiksi. Ja kun tuo koulutus on ja työkokemusta, pääsee muihinkin alan töihin helpommin!

Käykää työkkärissä keskustelemassa henkilön kanssa, joka hoitaa aikuiskoulutuksia...sieltä löytyy myös mahdollisuuksia räätälöityihin koulutuksiin jolloin saat lisää alasi koulutusta lyhyellä ajalla, ja mielenkiinto työnantajilla taas sinua kohtaan kasvaa kun olet halukas oppimaan ja kouluttamaan itseäsi.

Vierailija
2/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sosiaali- ja terveysalan koulutus ja mikä paikkakunta on jos ei töitä löydy lainkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka luulisi, että hoidettavia olisi pilvin pimein, työpaikkoja ei kuitenkaan ole.

Vierailija
4/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulemaan kokoajan lisää ja lisää, koska eläkkeelle jää vuosittain paljon hoitajia ja muita alalla työskenteleviä.

Ja tosiaan ottakaa niitä tuon alan pätkiä, koska niillä saatte vapautuvia vakitöitä. Ja mikä vika pätkissä on, jos niitä saa vähän väliä?

Vierailija
5/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulemaan kokoajan lisää ja lisää, koska eläkkeelle jää vuosittain paljon hoitajia ja muita alalla työskenteleviä.

Ja tosiaan ottakaa niitä tuon alan pätkiä, koska niillä saatte vapautuvia vakitöitä. Ja mikä vika pätkissä on, jos niitä saa vähän väliä?

kun on sitä jo vuosikausia tehnyt. Ja toisekseen perehdydystä työhön ei ole vaan joutuu kylmiltään vaikeisiinkin töihin. Voi olla myös, ettei ole ketään neuvomassa vaan on uudessa paikassa ihan yksin. Ei yhtään kivaa. Alkaa stressaamaan vanhemmiten.

Vierailija
6/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sos. ja terv. ala ei ole sama kuin hoitotyö, muitakin ammatteja löytyy sieltä

Vierailija
7/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niissäkin väki vanhenee ja eläkkeelle jää vuosittain yli 10 %.

Ja aktiiviset syö hitaat ja passiiviset töiden saannissa!

Miettikääpä jos olisitte työnantaja; kumman ottaisitte jos hakijat muuten samanlaisia, mutta toinen ollut työtön (toki omien sanojen mukaan hakenut aktiivisesti töitä), vai hakijan joka tehnyt pätkätöitä alalla?

Vierailija
8/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niissäkin väki vanhenee ja eläkkeelle jää vuosittain yli 10 %.

Ja aktiiviset syö hitaat ja passiiviset töiden saannissa!

Miettikääpä jos olisitte työnantaja; kumman ottaisitte jos hakijat muuten samanlaisia, mutta toinen ollut työtön (toki omien sanojen mukaan hakenut aktiivisesti töitä), vai hakijan joka tehnyt pätkätöitä alalla?

Minulle on viimeisen viiden kuukauden aikana tarjottu kaksi kertaa rekrystä töitä, toinen oli 3 päivää, toinen 2 päivää. Siinäpä ne pätkät tuli tehtyä joo, ei poikineet lisätöitä ei...

Vierailija
9/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävän nuorena. Olen hitusen yli 40-vuotias ja työkokemusta on kertynyt yli 10 vuotta. Minulla on vakituinen ja hyvä työpaikka mutta työmatka on aika pitkä, joten olen hakenut kolmea oman alani työpaikkaa läheltä kotiani. Joka kerran on valittu nuori (alle 30-kymppinen), vastavalmistunut, vähäisellä työkokemuksella. Ja nämä eivät ole olleet mitään vasta-alkajan paikkoja.

Rekrytoijat ovat olleet selvästi kiusaantuneita kun ovat soittaneet ja ilmoittaneet valinnan tuloksesta - ovat kai pelänneet että alan hankalaksi, kun minut pätevämpänä hakijana on sivuutettu. Yksi rekrytoija ilmoitti jopa kutsuessaan minut haastatteluun ettei minun kannattaisi hakea paikkaa kun minulla on jo niin hyvä työpaikka.

Vierailija
10/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo väki jää eläkkeelle, mutta ei niinhin uusia palkata, virat lakkautetaan."

Sitä mukaa kun ihmiset jää eläkkeelle, työpaikkoja lakkautetaan. Saman olen huomannut. Toisekseen, muutaman päivän keikka ei poi`i ikinä muuta kuin uudelleen samanlaisen lyhyen keikan joskus pitkän ajan päästä.

Vierailija
11/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättävän nuorena. Olen hitusen yli 40-vuotias ja työkokemusta on kertynyt yli 10 vuotta. Minulla on vakituinen ja hyvä työpaikka mutta työmatka on aika pitkä, joten olen hakenut kolmea oman alani työpaikkaa läheltä kotiani. Joka kerran on valittu nuori (alle 30-kymppinen), vastavalmistunut, vähäisellä työkokemuksella. Ja nämä eivät ole olleet mitään vasta-alkajan paikkoja.

Rekrytoijat ovat olleet selvästi kiusaantuneita kun ovat soittaneet ja ilmoittaneet valinnan tuloksesta - ovat kai pelänneet että alan hankalaksi, kun minut pätevämpänä hakijana on sivuutettu. Yksi rekrytoija ilmoitti jopa kutsuessaan minut haastatteluun ettei minun kannattaisi hakea paikkaa kun minulla on jo niin hyvä työpaikka.

Vierailija
12/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. terveydenhoitoala tarvitsee aina esim. hoitajia, sihteereitä, saneluiden purkajia jne.

itse juttelin juuri sairaalan rekry-vastaajan kanssa ja joka vuosi eläkkeelle jää tuolta "paperipuolelta" n. 10 % joiden tilalle on palkattava uusi. Hän myös sanoi että toki ottavat vakituisen, koska tämä on paljon tehokkaampi kuin aina uusi pätkän tekijä joka pitää jonkun perehdyttää ja opettaa jne.

Vierailija
13/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. terveydenhoitoala tarvitsee aina esim. hoitajia, sihteereitä, saneluiden purkajia jne.

itse juttelin juuri sairaalan rekry-vastaajan kanssa ja joka vuosi eläkkeelle jää tuolta "paperipuolelta" n. 10 % joiden tilalle on palkattava uusi. Hän myös sanoi että toki ottavat vakituisen, koska tämä on paljon tehokkaampi kuin aina uusi pätkän tekijä joka pitää jonkun perehdyttää ja opettaa jne.

Saneluidenpurkajia vähentää uudet ohjelmat, samoin sihteereitä

Vierailija
14/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain taas valmistuttuani 26 vuotiaana varmaan 100 paikkaan ja aina tuli vastaan se että ei ole tarpeeksi kokemusta. Joka paikkaan olisi pitänyt olla vähintään 5 vuoden työkokemus ja kokemusta tietokoneohjelmista ja järjestelmistä ja ties mistä.

Linja oli kuntien työpaikoissa se että kokeneet henkilöt vaihtoivat paikkoja kuntien välillä. Otti päähän, ku ihmiset hakevat paikkoja, vaikka niillä on jo hyvä työpaikka.

Joskus sain kuulla, että vanha työntekijä oli ensin lähtenyt ja paikka oli laitettu työkkäriin hakuun. Sitten kun vanha työntekijä oli huomannut, että ei se nurmi olekaan vihreämpää toisessa paikassa oli palannut vanhaan paikkaan tuosta vaan. Meitä kokemattomia juoksutetaan turhaan haastatteluissa toisten oikkujen mukaan.

Joskus sanottiin haastattelussa suoraan, että paikka on jo luvattu omille valmiiksi, mutta oli pakko laittaa hakuun yleisestikin.

Onneksi sain lopulta paikan vähän sivuavalta alalta yksityisestä firmasta, enkä varmasti hae enää kunnille töihin.

Vierailija
15/42 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeesti mol.fi sivuille tulee vaan ne ilmot jotka on pakko panna julkiseen hakuun tai rekryjen kautta ei oo löytyny sopivaa. Firmat tekee työkkärin kautta salaisia hakuja eli paikka ei oo haussa julkisesti vaan ne ettii sen CVnetin kautta työntekijät. Toisekseen kantsii käydä kaikkien isojen rekryfirmojen sivuilla ja jättää hakemus. Iss, vmp jne. Ja edelleen ottaa selvää mitä tukia on itellä käytettävissä ja sitten soittamaan työnantajille tai suoraan käymään. Mahdollisesti kysyä et pääsenkö teille kuukaudeksi tutustumaan ja sitä kautta koipi oven väliin.

Vierailija
16/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama homma, koulutus KTM.

Vierailija
17/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla liian vanha enää töihin otettavaksi, työuraa yli 20 vuotta. Olen menettänyt uskoni työtaitoihini ja osaamiseeni ja kohta vähän kaikkeen.. :(

Vierailija
18/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin työnhaun viime kesäkuussa. Lokakuussa sitten kuulin että olen saanut paikan, joulukuussa aloitin siellä työt. Eli puoli vuotta työnhakuprosessiin meni aikaa.

Olin varsin aktiivinen, hain vain oman alan töitä, hakemuksia laitoin arviolta noin 30 kpl. Taisin käydä haastattelussa lähes kymmenessä paikassa ennen kuin onnisti.

Mikä sun koulutus on? ENtä työhistoria? Työkkärihän järjestää erilaisia valmennuksia myös työnhakuun jos tuntuu että tarvitsee preppausta hakemuksien tekoon, haastattelutilanteisiin jne.

Kyllä sullekin vielä töitä kun vaan sitkeästi haet ja haet. Joka päivä katsot uudet avoimet paikat MOL:sta ja muista työpaikkasaiteista. Laitat hekemukset ajoissa, olet aktiivinen ja soittelet paikkoihin. Ja hae myös määräaikaisia paikkoja sillä niistä voi poikia pidempiä juttuja.

Äläkä unohda myöskään koulutus-asioita. Nykyään myös ansiosidonnaisella työttömuustuella saa opiskella!

Tsemppiä ja pää pystyyn:-)

Vierailija
19/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin työnhaun viime kesäkuussa. Lokakuussa sitten kuulin että olen saanut paikan, joulukuussa aloitin siellä työt. Eli puoli vuotta työnhakuprosessiin meni aikaa.

Olin varsin aktiivinen, hain vain oman alan töitä, hakemuksia laitoin arviolta noin 30 kpl. Taisin käydä haastattelussa lähes kymmenessä paikassa ennen kuin onnisti.

Mikä sun koulutus on? ENtä työhistoria? Työkkärihän järjestää erilaisia valmennuksia myös työnhakuun jos tuntuu että tarvitsee preppausta hakemuksien tekoon, haastattelutilanteisiin jne.

Kyllä sullekin vielä töitä kun vaan sitkeästi haet ja haet. Joka päivä katsot uudet avoimet paikat MOL:sta ja muista työpaikkasaiteista. Laitat hekemukset ajoissa, olet aktiivinen ja soittelet paikkoihin. Ja hae myös määräaikaisia paikkoja sillä niistä voi poikia pidempiä juttuja.

Äläkä unohda myöskään koulutus-asioita. Nykyään myös ansiosidonnaisella työttömuustuella saa opiskella!

Tsemppiä ja pää pystyyn:-)

Vierailija
20/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan hakemuksia kaikkiin paikkoihin, oman alan paikkoihin koko Suomessa ja omalla alueella kaikkeen, mihin vaan suurinpiirtein kelpaisin. Mutta työkokemukseni on eri alalta kuin opintoni, joten en pääse opintoalalleni (jolle siis oikeasti haluaisin), enkä edes työkokemusalalleni, koska siellä taas nuo opinnot epäilyttävät.

Jos olis edes jotain hyödyllisiä suhteita, uskon, että jos saisi esim. vuoden pätkän jossain, niin seuraava kerta helpottuisi niin paljon, ei tarvitsisi hävetä sitten haastatteluissa sitä, kun ei työkokemustakaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä