Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen epätoivoinen tuon työnhaun kanssa jo!

Vierailija
14.03.2011 |

Olen ruvennut laittamaan hakemuksia kaikenlaisiin ihan pikkupätkiin ja kesätöihinkin. :-/ Masentaa kun ei mitään löydy vaikka kuinka yritän.

Suomalainen yhteiskunta ei selkeestikään tarvitse mua.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka auttaisi eteenpäin. Mutta toisaalta mulla on ollut jo monenlaista pätkää mutta mikään ei koskaan tunnu auttavan eteenpäin yhtään minnekään.

Suhteita ei ole mullakaan.

laitan hakemuksia kaikkiin paikkoihin, oman alan paikkoihin koko Suomessa ja omalla alueella kaikkeen, mihin vaan suurinpiirtein kelpaisin. Mutta työkokemukseni on eri alalta kuin opintoni, joten en pääse opintoalalleni (jolle siis oikeasti haluaisin), enkä edes työkokemusalalleni, koska siellä taas nuo opinnot epäilyttävät.

Jos olis edes jotain hyödyllisiä suhteita, uskon, että jos saisi esim. vuoden pätkän jossain, niin seuraava kerta helpottuisi niin paljon, ei tarvitsisi hävetä sitten haastatteluissa sitä, kun ei työkokemustakaan ole.

Vierailija
22/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joko soittaa yritykseen, tai mahd. mukaan itse viedä sinne työhakemus ja yrittää vielä antaa se palkkaajalle.

Toki jos haku käynnissä, toivotaan monesti hakemusta, mutta silloinkin kannattaa soittaa jos ilmoituksessa on puhelinnumero!!!

Muuten olet vain hakemus muiden joukossa, etkä erotu mitenkään, saatu tuo omaa persoonallisuuttasi esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan menkää rohkeasti yrityksiin ja kysykää töitä!! Ainakin muistavat heti (jätä yht.tietosi ja cv), jos ja kun työpaikka aukenee. Itse pohjanmaalla huomasin että täällä työmarkkinat niin erilaiset kuin pk-seudulla.

Pk-seudulla netti täys avoimia paikkoja, täällä ei oikein mitään, kunnes joku sanoi ettei täällä paikat tule nettiin kun ihmiset soittaa ja kiertää itse aktiivisesti yrityksiä! Kertoo työnantajalle hakijan motivaatiosta paljon enemmän kuin hakemus joka lähetetään pienillä muutoksilla kymmeneen yritykseen!

Vierailija
24/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan menkää rohkeasti yrityksiin ja kysykää töitä!! Ainakin muistavat heti (jätä yht.tietosi ja cv), jos ja kun työpaikka aukenee. Itse pohjanmaalla huomasin että täällä työmarkkinat niin erilaiset kuin pk-seudulla.

Pk-seudulla netti täys avoimia paikkoja, täällä ei oikein mitään, kunnes joku sanoi ettei täällä paikat tule nettiin kun ihmiset soittaa ja kiertää itse aktiivisesti yrityksiä! Kertoo työnantajalle hakijan motivaatiosta paljon enemmän kuin hakemus joka lähetetään pienillä muutoksilla kymmeneen yritykseen!

kyllä sut nauretaan pellolle jos tuota yrität...

Vierailija
25/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sut nauretaan pellolle jos tuota yrität...

Kumpi on parempi, lähettää turhana hakemuksia, joita ei koskaan noteerata vai mennä paikan päälle kysymään töitä ja saada vastaus suoraan heti? Ainakin voi soittaa yritykseen jos ei paikan päälle kehtaa mennä.

Vierailija
27/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut työssäni ottanut vastaan työhakemuksia eri vakansseihin lukemattomia kertoja. Jotkut tuovat hakemuksia oikein käteen saakka ja siitä ei ole mitään hyötyä, koska minä sihteerinä otan ne vastaan. Päätökset tekee päälliköt joiden luokse ei pääse ilman tapaamisaikaa. Jotkut soittavat turhia jaarituksia tehdäkseen itseään tykö. Sellainen katkaisee työni turhaan ja lähinnä ärsyttää, ellei todellista kysyttävää todella ole.

Toki joihinkin paikkoihin kannattanee soitella saadakseen nimeään esille, mutta aina sellainen ei välttämättä tuo pointseja, päinvastoin.

Vierailija
28/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen melko pienessä yrityksessä vastuussa työhönotosta, ja hakemukset (jos ei haku päällä) menevät monesti pinkkaan "luen kun ehdin"...valitettavasti, ja usein jäävätkin sinne kun uusia tulee joka viikko.

Jos taas joku soittaa ja kyselee, vastaan ja kuulostelen millaiselta hakija kuulostaa, tai jos joku tuo henk.kohtaisesti hakemuksen yritykseen ja siis minulle, näen kerralla hakijan ja tiedän onko hän tarkoitettu meille.

Toki alueittain /aloittain voi olla paljon poikkeuksia, mutta itse pidän siitä että hakija tekee jotain työpaikkansa eteen. Hakemuksista myös näkee onko se kirjoitettu juuri meitä varten, vai onko se sellainen yleishakemus moniin yrityksiin, joihin vain nimi vaihdettu.

Vierailija
29/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin se tepsii. Lähinnä silloin jos onnistuu soittamaan juuri sille henkilölle joka palkkaamiset päättää.

Vierailija
30/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pohjanmaalla todella kierretään yrityksiä, ja se on täällä käytäntö. Myös työkkärissä niin sanoivat aikoinaan kun kävin siellä.

Joten täällä sille ei naureta, enemmänkin niille jotka lähettävät hakemuksia, joista ei saa ihmisestä mitään irti :)

Vierailija
31/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa yrityksissä on nimetty siihen henkilö, ja pienissä taas monesti yksi ihminen tekee monia asioita, myös päättää uusista työntekijöistä. Vaikka et pääsisi jostain syystä palkkauksista vastaavan puheille, monet sihteerit kirjoittavat soittajien nimet ylös jotta näkevät mielenkiintoa ja yritystä. Tietenkään tämä soittaminen ei takaa työpaikkaa, mutta ei siitä haittakaan ole jos vaikka pääsisit finaalikierrokselle :)

Vierailija
32/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko oman alan työpaikat yrityksissä vain valtiolla ja kunnissa. Oman alani työpaikat on tällä alueella pääosin muutamassa em. työpaikassa. Voinhan mä mennä sinne viemään hakemuksen, mut ne paikat on masentavia; ensin ovet avaa joku tradenomi, joka on siellä palkattomassa harjoittelussa, sit mennään läpi atk-osaston, joka pyörii täysin sivareiden ilmaisella työpanoksella, sit ohitetaan toimistot johon on ahdettu monta pätkätyöntekijää, joista osalla on jo toistakymmentä vuotta työ ollut pätkissä, ja sit kun viimein pääsee sen ensimmäisen, oikeasti palkatun tyypin luo, niin saa kuulla että hakijoita on pari sataa ja valtiollahan ei ole rahaa oikeasti palkata ketään, vaan tähänkin työpaikkaan otetaan työvoimatuella "palkattu" henkilö. (Minä olen siis myös ollut kaikissa näissä organisaatioissa aikanaan palkattomana harjoittelijana tai sitten työelämävalmennuksessa tai muuten valtion rahoilla.)

Mä en ehkä ihan hahmota tämän päivän työelämää, mut minusta tuntuu että se on yhtä pätkää, projektia ja hanketta, eikä mikään sais maksaa mitään - tai siis ne rahat pitäis tulla valtiolta jossain muodossa avustuksina.

Vierailija
33/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yrittää ja yrittää eikä saa mitään töitä. Olen hakenut jo kaikkea mahdollista mihin taitoni voisivat sopia mutta ei vaan onnistu. Tuntuu tosi pahalta kun ei kelpaa.

Taidan ruveta juoksemaan lääkärissä ja haen mielenterveyslääkkeitä yms. Jospa sitten joskus edes pääsisin sairaseläkkeelle.

Vierailija
34/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko työllistyväni enää vakituiseen paikkaan, vaan tulen kiertämään just tätä työelämävalmennus/työtön/palkaton harjoittelija/työtön/kurssi/työtön-kehää eläkkeeseen asti

Vierailija
35/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan tuntuu ettei töitä löydy? Kannattaa miettiä sitäkin vaihtoehtoa, sillä saisi ainakin jalan oven väliin ja töitä - työttömänä pitkään olleelle vaikea saada töitä koska työnantajat monesti miettivät onko työntekijässä jotain "vikaa" kun ei löydä töitä...

Vierailija
36/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joilla ei ole lainkaan suhteita. Oletteko koskaan ollut missään työpaikassa tai koulutuksessa? Jos ette, niin sitten ymmärrän. Jos kyllä, niin eikö noita verkostoja voi hyödyntää?

Minä siis tekisin niin, että soittaisin kaikki vanhat työt läpi ja kertoisin olevani käytettävissä jos jotain ilmaantuu. Samoin sanoisin, että mun nimeä saa laittaa eteenpäin.

Sitten voisin vanhoista tutuista paikoista myös kysellä ihan suoraa palautetta hakemuksesta ja työntekotavastani ja ottaisin siitä opikseni.

Ja kyllä: mä olen IT-alalla rekrytoinneista päättävä ja kyllä pääsee aika pitkälle jos esittää hyvän CV:n ja soittaa perään. Just sillä hetkellä ei välttämättä satu olemaan mitään, mutta tilanteet elävät koko ajan. Toki osaamisen pitää olla kohdallaan.

Vierailija
37/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne. Kotiäidiksi ajattelin taas jäädä, kun ei muukaan auta:(

Vierailija
38/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin vaihtaa työpaikkaa, akateeminen koulutus, työkokemusta 12 vuotta omalta ja monipuolisesti myös vastuullisista tehtävistä. Ikää vasta 34 eli pitäisi olla unelma: kokenut, koulutettu ja vielä nuorehko.

Vaikeaa on...

Vierailija
39/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAKITUISEN paikan, kun puoli vuotta täitä hain. Että kyllä sinnekin ihmisiä palkataan muutakin kuin pätkiksi.

t. 4

Vierailija
40/42 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAKITUISEN paikan, kun puoli vuotta täitä hain. Että kyllä sinnekin ihmisiä palkataan muutakin kuin pätkiksi. t. 4