Missä iässä lapsellanne alkanut hiki haista. Miten se on muuttanut rutiinejanne? Meillä
Lapsi on kolmannella luokalla ja 9-vuotias.
Nyt sitten on vaatteet vissiin haisteltava ja sen mukaan laitettava pesuun. Komennettava kainaloiden pesulle joka päivä. (Ei käy suihkussa joka päivä.)
Ostettava deodorantti? Millainen? Hajustetuille minä olen (hajulle) allerginen, joten semmoinen alumiinia sisältävä hajutonko on ainoa vaihtoehto? Ei tunnu sekään mukavalta.
Miten teillä rutiinit muuttuneet ja missä iässä alkoi?
Kommentit (13)
päivittäin suihkussa tai ainakin pesee kainalot.
Miten paljon tuossa erisanissa on tuoksua?
En halua että lapsi tuoksuu vielä miehiselle, hänen kaverinsa välillä tuoksahtavat todella äijämäisille dödöille - ei kiitti mun vauvalle :) Muita merkkejä ei kyllä kauheasti nuuskittukaan kaupassa, kun halusin valita alumiinittoman kuitenkin.
Dödö ostettiin ja suihkussa käyntiä on lisätty.
ei tuosta kannata mitäään numeroa tehdä, lapselle tulee vain vaivaantunut olo. Ihmiset kun hikoilevat, niin joskus se voi haista.
Meillä tytön hiki alkoi haisemaan jo ekalla luokalla. Ostin dödön, ekaks sellaisen rexona girl-dödön, käytiin yhdessä ostamassa, haisteltiin ja hän sai itse valita. siitä lähtien joka päivä kainalopesu, aamurutiineihin kuuluu dödön laitto. Olen itse selittänyt asian niin, että kainalot pestään ja dödö laitetaan, että on hyvä ja raikas olo.En siis ole niin sitä hajuasiaa puheessani maininnut. Kun paita on haissut ja pitänyt esimerkiksi kesken päivän vaihtaa, olen sanonut sen olevan hikinen, EN siis että se haisee.
Nykyään meillä on myöskin tuo hajuton erisan käytössä, jotenkin nuo mietohajuisimmatkin tuntuvat liian voimakastuoksuisilta pienelle tytölle.
Toden totta: alumiiniton ja hajuton. Luulin, ettei tuollaista yhdistelmää ole. (Itse olen joskus sellaista etsinyt itselleni. Taitaa olla aika uusi tuote)
Valtavan hyvä vinkki. Kyllä tyttö nyt ilahtuu, kun eilen alkoi deodoranttia pyytää ja se on jo ostettu!
Tyttöni on oikein innoissaan hienhajustaan. Sehän on merkki "isoksi" tulemisesta.
Kertokaa vaan lisää vinkkejä, miten hienhajuisen lapsen kanssa toimitaan. (Lapsellani allergisen herkkä iho, joten pesu kerran päivässä riittänee. Uusi tilanne, että lapsukaiseni vaatteita joutuu hajun vuoksi laittamaan pyykkiin. Voi, miksi ihmiselle tulee tämä hienhaju ollenkaan.)
ap
ap
1-luokkalaisemme joka tänään täyttää 8v :-) alkoi haiskahtamaan joskus viimevuonna..
Erisanin alumiinitonta dödöä ostimme hälle, ei sitä joka päivä tule käytettyä mutta kuitenkin.
Ei ole muuttanut rutiineja, käy 1-2x/pvässä suihkussa kuten ennenkin, riippuen siitä onko jalkapallotreenä tai matsia tms.
Niin ovat erilaisia, 3-luokkalainen ei mielstäni vielä ole haiskahtnaut..
Jaa, ettei tule joka päivä edes laitettua ja silti pärjätään. Ehkä minäkin sitten neuvon vaan pesemään kainaloita päivittäin ja laittamaan deodoranttia, kun on hikiliikuntaa ohjelmassa.
ap
Ihan innoissaan kainaloiden pesusta (leikkivät apinaa ja pikkuvelikin pesee).
Yksilöllistähän se toki on miten sitä dödöä tarvitsee, olen vähän niinkuin varoiksi pyytänyt poikaa sitä laittamaan kouluunkin ettei siellä haiskahtaisi ja sitten siitä joku rupeaisi ehkä kiusaamaankin..
Mutta selkeästi se haju on selvä ja vahvakin esim jos hän on äkäinen tai hepuloi jostakin tai urheilee.
-9-
Erisan auttanut. Tuli hiki läpi. Ostin apteekista Bats dödön mitä itsekin käytän. Toimii
Erisanin toimimattomuudesta. No, onkos tässä Bats:ssa sitten alumiinia tai hajusteita.
Harmillista, jos erisan ei toimisi, niin joutuisin sitten ostamaan alumiinillisen, kun en pysty allergikkona olemaan tuoksussa. En sitten millään.
ap
Joo moikka ! Eli oon 10v tyttö ja hiki haisee kammottavalle. Tiedän ja ymmärrän jos suihku ei maistu mutta suositttele stikkiä hänelle!
Alumiinittoman Erisanin.