Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut jota ei Japanin tuho hetkauta?

Vierailija
13.03.2011 |

Mielestäni luonnonkatastrofit ovat arkipäivää ja niitä sattuu silloin kun sattuu. Ei kukaan sitä voi päättää, koska se tapahtuu vai tapahtuuko ollenkaan.

Katsotaan vain, että tämän kuun lopussa koko Japani ollaan jo unohdettu. Näin kävi Haitinkin kanssa.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei hetkauta, miksi kehut sillä täällä? Hetkauttaisiko, jos kantaisit omaa kuollutta lastasi? Mieti vähän.

sanottu että siinä kannettiin kuollutta lasta.

Vierailija
22/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin lasten. Kun ajattelen että pieni lapsi jää yskin sinne raunioiden keskelle ilman äitiä ja isää... Tai kuolleen äitinsä viereen pariksi päiväksi ennen kuin pelastajat tulee. Lapsi itkee eikä ymmärrä miksi äiti ei herää... Äitinä minulla on kauhea halu suojella lapsiani ja suren aivan kauheasti kun tuolla niin moni lapsi joutuu nyt kärsimään :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät kykene kokemaan empatiaa.

Pidän aloittajaa ja kaltaisiaan sairaina yksilöinä.

Vierailija
24/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on niin paljon yksilöllisiä trgedioita ja suruja ettei niitä pysty edes tajuamaan.

Saati sitten mitä vielä on tulossa.

Vierailija
25/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nämä Euroopassa myytävät

Mielestäni luonnonkatastrofit ovat arkipäivää ja niitä sattuu silloin kun sattuu. Ei kukaan sitä voi päättää, koska se tapahtuu vai tapahtuuko ollenkaan. Katsotaan vain, että tämän kuun lopussa koko Japani ollaan jo unohdettu. Näin kävi Haitinkin kanssa.

vihdoinkin paasta itku jos bensa kallistuu eika saa japanilaisia autoja.

Vierailija
26/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tänään itkenyt niitä tuhansia lapsia, jotka ovat kuolleet esimerkiksi malariaan?

Vierailija
27/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tänään itkenyt niitä tuhansia lapsia, jotka ovat kuolleet esimerkiksi malariaan?

Tässä tullaan median rooliin. Media päättää mitä asiaa pidetään esillä. Kyllä useimmilla tippa tulee linssiin kun näytetään kuvaa sairaista lapsista vaikka Afrikassa.

Saa olla vähän ihme tapaus jos vaikka tällaista kuvaa pystyy katsomaan samaan tapaan kuin jotain sääennustetta:

http://letschangetogether.files.wordpress.com/2009/12/20070406_ethiopia…

Vierailija
28/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla vähän ihme tapaus jos vaikka tällaista kuvaa pystyy katsomaan samaan tapaan kuin jotain sääennustetta:

<a href="http://letschangetogether.files.wordpress.com/2009/12/20070406_ethiopia…" alt="http://letschangetogether.files.wordpress.com/2009/12/20070406_ethiopia…">http://letschangetogether.files.wordpress.com/2009/12/20070406_ethiopia…;

niin tavallisia kuvia, että oletettavasti sääennuste nimenomaan kuohahduttaa enemmän.

Vierailija
30/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuon kuvan linkkaaja, mutta miten niin oletettavasti?

Siten niin oletettavasti, että sää voi olla myös mieleinen, silloin se ei kuohauta.

Vierailija
31/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuon kuvan linkkaaja, mutta miten niin oletettavasti?

Siten niin oletettavasti, että sää voi olla myös mieleinen, silloin se ei kuohauta.

Vierailija
32/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Nyt en ymmärtänyt enää mitään! Antaa olla.

Se oli helppoa :D

Vierailija
33/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleehan syöpäänkin päivittäin ihmisiä lapsesta faariin ja ei me voida jokaista kuollutta ruveta itkemään. mutta kyllä normaalia ihmistä, jolla on edes jonkinmoiset tunteet(ja medianlukutaito) tää järkyttää.

Vierailija
34/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elämä on saman arvoinen. Oikeastaan ihmisiä pitäisi enemmän järkyttää nälkäkuolemat, koska tällaiset kuolemat ovat estettävissä toisin kuin luonnonmullistukset.

Kuoleehan syöpäänkin päivittäin ihmisiä lapsesta faariin ja ei me voida jokaista kuollutta ruveta itkemään. mutta kyllä normaalia ihmistä, jolla on edes jonkinmoiset tunteet(ja medianlukutaito) tää järkyttää.

Vierailija
35/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidänkin hymy hyytyy, jos tuosta ydinvoimalankin onnettomuudesta seuraa vielä pahempaa. En nyt puhu mistään jodi hössötyksestä, vaan sillä voikin olla sitten aika moinenkin isku talouteen ja osua suoraan monen meidänkin nilkkaan. Tietenkään sossun luukulla käyvää tämä tuskin heilauttaa, kun ei tajuakkaan mitä asia pahimmillaan voi tarkoittaa.

Meidän perheessä ainakin panikoidaan hieman juuri tätä.

Ja isoin suru on ihmisten kärsimyksestä. Kyllä minua ainakin riipaiseea ajatellakin mitä sielä käydään juuri nyt läpi. Kyllä tippa on herkässä, kun näkee sen tuhon laajuuden ja peloissaan olevat lapset. Mutta tuskin jotain Ypäjän perällä asuvaa kiinnostaa muu kun ne 10 vuotta sitten muodista menneet tummansiniset farkut, jotka on persuksen ja reisien kohdalta valkoiset...

Vierailija
36/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidänkin hymy hyytyy, jos tuosta ydinvoimalankin onnettomuudesta seuraa vielä pahempaa. En nyt puhu mistään jodi hössötyksestä, vaan sillä voikin olla sitten aika moinenkin isku talouteen ja osua suoraan monen meidänkin nilkkaan.

Se vaikutus voi olla talouteen hyväkin, muille kuin Japanille. Yhden maan tappio on toisen voitto.

Vierailija
37/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt miksi en tunne mitään isompaa tuosta Japanin katastrofista.

Ensinnäkin olen mielestäni erittäin empaattinen ihminen ja autan naapureita, tuttuja ja sukulaisia mielelläni. Mutta koen hyödyllisemmäksi sen että kävin eilen katsomassa kahta vanhaa ja yksinäistä setää perheeni kanssa ja ilahdutin heitä mitä että olisin sen ajan KATSONUT vaikka Japanista tehtyjä uutisia. Siis kesityn enemmän niihin asioihin mihin voi oikeasti vaikuttaa.

Ja toisaalta omassa perheessä ja lasten terveydessäkin riittää tekemistä ja murehtimista. Päivittäisten välillä kivuliaidenkin hoitojen tekemiset omalle lapselle jne pakottavat hieman kovettamaan luonnetta niin että voi tehdä nuo asiat ja kestää sen että vaikka kuinka olen tehnyt kaiken mahdollisen niin silti lapseni kärsii välillä kivusta ja kurjasta olosta.

Minusta ei ole tuomitsemaan niitä jotka ei murehdi Japanin katastrofia. Se tapahtui ja emme voi sille mitään murehdimme tai emme. Niitä tulee jatkossakin tapahtumaan. Oleellista on että alueen ihmisiä pystyttäisiin auttamaan hyvin mutta sille minä en voi mitään.

Vierailija
38/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua juurikaan hetkauta. Ikävää toki, varmasti siellä on suurta surua, mutta sellaista se elämä on.

Ihminen suree niitä asioita mitkä ovat itselle merkityksellisiä. Ihminen pyrkii suojelemaan itseään maailmantuskalta, sillä kaikkien tragedioiden sureminen ei välttämättä vie mihinkään hyvään.

Kyllä minua silti kiinnostaa se, mitä Japanissa tapahtuu. Ei siksi että huolehtisin niiden ihmisten puolesta, vaan siksi, että henkilökohtaisesti kiinnostaa se, kuinka ao. kansakunta surunsa kohtaa, kuinka nopeasti se eheytyy ja millaisia ratkaisuja se tulevaisuutta ajatellen tekee.

Tunnepohjalla Japanin tilanne ei juuri kiinnosta, sen hetken ensireaktion jälkeen. Miksi pitäisi, kun sille en mitään voi.

Vierailija
39/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen empaattinen.

Vierailija
40/65 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahalta se näyttää, mut eipä juuri muuten hetkauta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan