Onko 11e/h ok palkka lapsenlikalle?
Tarvitsemme siis heinäkuuksi lapsenlikkaa. Meillä on kaksi lasta 4v ja 9v, ruoka tulee tietysti lapsenlikalle kanssa ja päivät 6h-pitkiä.
Palkka maksetaan verokortilla, ei pimeästi.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (27)
Kiva, että joku ymmärtää maksaa asiallisesti lapsenvahdille.
Minusta joku 6-7e/h olisi ihan ok, varsinkin kun kyse ei ole mistään satunnaisista tunnin-parin keikoista.
millainen lapsenlikka, nuori /opiskelija?
sanoisin, että 8-9e tunti verokortilla olisi enemmän oikeaan suuntaan..
ammattikoulussa ja nyt työharjottelussa. Työ on raskasta ja vaativaa. Palkka 10 e/h.
lapsenhoitaja tekee arvokasta ja vastuullista työtä, haluan maksaa siitä reilun korvauksen. Ja tiedän itse aikoinaan nuorena samaa hommaa tehneenä, että hyvä palkka kyllä motivoi ;)
emme palkkaa ala-ikäistä vaan tyyliin abitytön tai nuoren opiskelijan.
kiitos kaikille asiallisista kommenteista.
ap
olen ollut kaupanalalla jo 19v ja tuntipalkka on vähän reilu 11e/h
Tuollaista palkkaa ei saa yleensä kesätöistä ja kun ruokakin tulee vielä ilmaiseksi niin vau. Riemusta kiljuen ottaisin paikan vastaan. Yleensä kesätöistä 8 tuntia/päivä on saatu alle 10€/tunti. Useamman vuoden samassa paikassa olleet saavat sitten tuon 11€/tunti.
Itse toivon, että saisin kesätöistä tuntipalkkaa 9€. Enemmän on tietysti plussaa :)
lapsenhoitaja tekee arvokasta ja vastuullista työtä, haluan maksaa siitä reilun korvauksen. Ja tiedän itse aikoinaan nuorena samaa hommaa tehneenä, että hyvä palkka kyllä motivoi ;)
emme palkkaa ala-ikäistä vaan tyyliin abitytön tai nuoren opiskelijan.
kiitos kaikille asiallisista kommenteista.
ap
Olet ihan oikeilla linjoilla. Oletko kuullut hoitopaikka.fi -nettisaitista? Sieltä voisin löytyä esim. kasvatustieteen opiskelijoita, jotka kesällä tekevät mielellään lastenhoitotyötä.
Itse saan alle 9€/t ja olen ollut tässä työssä jo 15v.
pelkäsin ihan kamalia ja asiattomia vastauksia, kun niitä yleensä täällä satelee.
Ei tule sitten niin suurta pettymystä kun ei seuraavassa työssä saakaan noin hyvää palkkaa. Eikä myöskään ylimielistä asennetta, että ei suostu menemään johonkin töihin kun eivät maksa enempää.
Muistathan että aika moni nuori on töissä työmarkkinatuella (koska muitakaan paikkoja ei tarjolla) joka on vain 370 €/kk 30 h/vk.
saat varmasti myös parempia hakijoita, kun osoitat, että arvostat heitä maksamalla palkkaa, jolla pystyy elämään.
Varsinkin jos ei ole lastenhoitoalan koulutusta, niin on ihan ruhtinaallinen palkka.
jotka on kateellisia kun AP:lla on rahaa maksaa 11eH.
Hyvä palkka,kun miettii 11x6=66e päivässä,se kerrotaan 20 viikonloppuja ei lasketa niin siitä tulee 1320 e kk ja siitä sitten se tietty vero prossa,niin jää ihan hyvin vielä käteen :)
Hyvä ap jos sulla varaa maksaa niin maksa se :)
Hyvä palkka,kun miettii 11x6=66e päivässä,se kerrotaan 20 viikonloppuja ei lasketa niin siitä tulee 1320 e kk ja siitä sitten se tietty vero prossa,niin jää ihan hyvin vielä käteen :)Hyvä ap jos sulla varaa maksaa niin maksa se :)
Mäkään en ihan ymmärrä näitä "älä maksa noin paljon" -kommentteja. Kun maksaa kunnolla, saa todennäköisemmin motivoituneen, hyvän hoitajan, jolla on jo ehkä alan opintojakin takana. Kyse on kuitenkin omien lasten turvallisuudesta ja viihtyvyydestä.
Ei nuori siitä mene pilalle, että se kerrankin elämässään saa kohtuullista palkkaa. Eikä lastenhoito kuitenkaan niin kevyttä ja helppoa ole, vaikka siihen pystyykin "kuka tahansa".
Luuserinuori tulee kiljuen tuolla palkalla istumaan koneen ääreen päivät ja katsotuttaa lapsille tv.tä siinä sivussa. Ei taatusti jätä paikkaa sen takia, että siinä on hyvä palkka.
Hyvä palkka,kun miettii 11x6=66e päivässä,se kerrotaan 20 viikonloppuja ei lasketa niin siitä tulee 1320 e kk ja siitä sitten se tietty vero prossa,niin jää ihan hyvin vielä käteen :)Hyvä ap jos sulla varaa maksaa niin maksa se :)
Mäkään en ihan ymmärrä näitä "älä maksa noin paljon" -kommentteja. Kun maksaa kunnolla, saa todennäköisemmin motivoituneen, hyvän hoitajan, jolla on jo ehkä alan opintojakin takana. Kyse on kuitenkin omien lasten turvallisuudesta ja viihtyvyydestä.
Ei nuori siitä mene pilalle, että se kerrankin elämässään saa kohtuullista palkkaa. Eikä lastenhoito kuitenkaan niin kevyttä ja helppoa ole, vaikka siihen pystyykin "kuka tahansa".
koska a) kyllä se oikeasti kertoo työn tekijälle, minkä tasoita työtä häneltä odotetaan. Kunnolla maksaessaan on myös varaa vaatia vähän enemmän.
b) kotitalousvähennyksen jälkeen tuosta jää maksettavaksi itselle aika vähän.
VOi koittaa myös 10 €.