Onko 11e/h ok palkka lapsenlikalle?
Tarvitsemme siis heinäkuuksi lapsenlikkaa. Meillä on kaksi lasta 4v ja 9v, ruoka tulee tietysti lapsenlikalle kanssa ja päivät 6h-pitkiä.
Palkka maksetaan verokortilla, ei pimeästi.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (27)
että hyvä palkka ei millään tavalla takaa, että saa hyvän työntekijän. Enemmän kannattaa panostaa haastatteluun ja kuunnella vaistojaan.
Pienemmällä palkalla jää onnenonkijat pois ja hakijat on motivoituneempia. Mutta ymmärrän kyllä, ettei noin lyhyessä työsuhteessa ole mitään merkitystä sillä maksaako tekijälle 9 vai 11 euroa, joten antaa mennä vain.
Musta toi on aika vähän... mutta siis jos hyvän saat tolla hinnalla, niin mikäs siinä.
Minusta kahden lapsen hoidosta sopiva. Itse tein kaksi vuotta sitten orjatyötä; kolme lasta ja 6e/h. Siivous ja ruoanlaitto päälle. Olin poikki neljän tunnin työpäivinäkin. Tosi hyvältä palkalta vaikuttaa!
meillä on siis jo tiedossa kandidaatit (tuttavaperheiden kunnollisia lapsia) eli yleiseen hakuun paikka ei mene.
Ja jos ei olisi, niin tottamooses mä nyt haastattelen kandidaatit ja kysyn suositukset yms.
Ja 9vee osaa jo aika hyvin kertoa, jos babysitter viihdyttää vain itseään. Se on varppi.
Mutta kiitos vielä kerran mukaville vastaajille, uskon, että olemme oikealla tiellä ;)
ap
tuntipalkkani on noin 12€/h. Eli mielestäni palkka on todella hyvä tutulle koululaiselle tai tuntemattomalle alan opiskelijalle.
Koen tekeväni aika paljon vastuullisempaa, raskaampaa ja vaativampaa työtä kuin kahden ison lapsen vahtiminen.
Hyvässä palkan maksussa on puolensa eihän ketään saa riistää, mutta antaa myös aika epätodellisen kuvan nuorelle lukiolaiselle millaisiin tuloihin valmistuneet ammattilaiset pääsevät.
Eiköhän ap kuitenkin meinaa jonkinlaisen haastattelukierroksen pitää, jossa nämä av-mammahenkiset tyypit paljastuvat. 6-7 tunnin tuntipalkalla on sen sijaan turha odottaa kiinnostusta oikeasti ammattitaitoisilta.
Tuo kotitalousvähennys oli myös hyvä pointti.