Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppipa se vetäisi herneet taas nenään. ov

Vierailija
13.03.2011 |

Mies ja minä oltiin eilen yhden kaverin hautajaisissa ja lapset menivät mammalaan hoitoon, siunaustilaisuus olisi ollut just taaperon päiväuni aikaan eli meillä olisi sitten ollut Erittäin Kiukkuinen pikku herra käsissä ja esikoinen olisikin kyllä pärjännyt, mutta hänenkin oli parempi jäädä kotiin.

Pojat EIVÄT ikinä pääse mammalaan hoitoon, jos appiukko ei ole kotona, syynä lasten allergiat ja anopin mielipide asiasta; allergiat on pelkkää paskan jauhamista ja lapsi on vaan nirso jne.

Meillä taapero on allerginen useammalle hedelmälle ja vihannekselle ja juurekselle ja marjalle, noista ei tule mitään hengenvaarallista oiretta, ainoastaan ikävää ihottumaa ja ripaskaa ja vatsan väänteitä. Mutta pojalla on myös pahoja allergioita; munasta (jopa pienestä murusesta) hän saa hengenahdistusta, maito oli aikaisemmin yhtä paha, mutta onneksi maito käy tätä nykyä.

Esikoiselle ei sovi myöskään muna, mutta oireet eivät ole niin pahat kuin kuopuksella, pojalle ei myöskään sovi muutama hedelmä ja juures.

Appiukko on erittäin tarkka näissä asioissa ja yleensä myös varmistaa ennen kuin antaa lapsille jotain, että käykö tämän ja tämän merkkinen keksi (jossa ei pitäisi olla munaa) tai tämä ja tämä ruoka.

Mutta anoppi yrittää tuputtaa esim. pipareita lapsille, esikoinen osaa jo kieltäytyä ja sanoo, että masu tulee kipeäksi, jos mä syön noita.

Eilen oli sitten käynyt niin, että appiukko oli joutunut lähtemään töissä, kun siellä oli joku ongelma ja firmassa pari kuukautta sitten aloittaneet vastavalmistuneet jätkät eivät osanneet hoitaa tilannetta. Appi pakkasi tenavat autoon ja pojat leikkivät sen aikaa, kun appi neuvoi pojille mitä pitää tehdä.

Anoppi veti tästä herneet nenään ja esikoisen mukaan mamma oli erittäin kiukkuinen ukille ja huusi, kun ukki oli vienyt heidän töihin.

Ja myös me saatiin tuta tuosta räyhäämisestä; mekään kun ei luoteta häneen! Ja turha tuoda lapsia enää hoitoon jne.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän lapsilla on aika kummalliset aikataulut noin kokonaisuudessaan, jos ovat sen verran isoja, että yhteisleikki sujuu, mutta pienempi nukkuu päiväunet aamupäivällä ennen ruokailua.

Vierailija
22/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Usko pois, allergisen teinin äitinä tiedän tasan tarkkaan, että eivät laita suuhunsa mitään sellaista ruokaa, mistä eivät ole satavarmoja! Yksi kunnon allergiakohtaus ja teini oppii, ei ne tyhmiä ole.

[/quote]

Ja luultavasti kyseisellä teinillä ei ollut aikaisemmin ollut mitään pahaa reaktiota tms. En tiedä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, allergisen teinin äitinä tiedän tasan tarkkaan, että eivät laita suuhunsa mitään sellaista ruokaa, mistä eivät ole satavarmoja! Yksi kunnon allergiakohtaus ja teini oppii, ei ne tyhmiä ole.

Ja luultavasti kyseisellä teinillä ei ollut aikaisemmin ollut mitään pahaa reaktiota tms. En tiedä. ap

ensimmäisen allergiakohtauksen TET-harjoittelussa pähkinästä tai suklaasta???

Kuule, sun kertomus on ihana, täynnä sudenkuoppia, joihin itse putoilet.

Vierailija
24/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän lapsilla on aika kummalliset aikataulut noin kokonaisuudessaan, jos ovat sen verran isoja, että yhteisleikki sujuu, mutta pienempi nukkuu päiväunet aamupäivällä ennen ruokailua.

Jos se sulle nyt mitään kuuluu, niin meidän perheen aikataulu..

2v herää joka aamu klo 6.30 ja nukkuu ekat päikkärit klo 11-12.30 ja sen jälkeen syö lounasta. Syö aamupalan n. klo 8.00, riippuu milloin veli herää. Ja saa herättyään velliä.

Nukkuu joskus toiset päikkärit klo 16-17, yleensä ei kyllä nuku. Ja nukahtaa klo 20.00.

Ja kyllä nuo leikkivät yhdessä, ei kyllä niin kuin sinä näytät tarkoittavan vaan leikkivät autoilla jne.

ap

Vierailija
25/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo alkuasetelma tarinassa on omituinen. Ja sitten eronnut pariskunta hoitaa lapsia yhdessä, mutta appi lähtee lasten kanssa työpaikalle ennen kuin tekee näille lounaan (tietämättä, miten pitkään on liikenteessä ja täysin tietoisena siitä, että mukana olevat lapset ovat moniallergisia eli samalla ei voi käydä syömässä vaikka ABC:lla).

Vierailija
26/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä ole allerginen kaikille aineille. Jotkut vanhemmat tahtivat päteä tälläkin lailla. Minä kun olin töissä päiväkodissa ,eräskin äiti teki suuren numeron pojan ruuasta, mitä saa syödä ja mitä ei. Lapsi tuumasi syönhän minä kotonakin tuota, mutta äiti oli toista mieltä .

huomaa ihan ilman kokeita ja esim. kaikki allergiat eivät näy testeissä..

Mutta olen mäkin töissä törmännyt lapsukaisiin, jotka ovat allergisia X ruoka-aineille ja isompi lapsi sitten itse möläyttää, että mä en tykkää siitä, sen takia äiti/isi on kieltänyt antamasta mulle herneitä/papuja/tomaattia/what ever :D Eli niissä päiväkodeissa, missä olen ollut töissä, on aina vaadittu lääkärintodistus allergioista. Nuo pienet totuuden torvet olivat sellaisissa päiväkodeissa, missä olin sijaisena ja siellä ei vaadittu mitään todistusta allergioista.

ap

Vierailija
27/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sulle nyt mitään kuuluu, niin meidän perheen aikataulu.. 2v herää joka aamu klo 6.30 ja nukkuu ekat päikkärit klo 11-12.30 ja sen jälkeen syö lounasta. Syö aamupalan n. klo 8.00, riippuu milloin veli herää. Ja saa herättyään velliä. Nukkuu joskus toiset päikkärit klo 16-17, yleensä ei kyllä nuku. Ja nukahtaa klo 20.00. Ja kyllä nuo leikkivät yhdessä, ei kyllä niin kuin sinä näytät tarkoittavan vaan leikkivät autoilla jne. ap

eli ensin ruoka ja sitten vasta uni. Teillä on rytmi päivällä näköjään niin, että nukkumaan mennään tyhjällä vatsalla ja herätään ruokapöytään.

Eli appi otti lapset mukaan noin 11.00, kun uniajan piti alkaa ja sanoi, että tekee lounaan palattuaan noin klo 12.30. Eli mukana oli kiukkuinen nuori mies.

Vierailija
28/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo alkuasetelma tarinassa on omituinen. Ja sitten eronnut pariskunta hoitaa lapsia yhdessä, mutta appi lähtee lasten kanssa työpaikalle ennen kuin tekee näille lounaan (tietämättä, miten pitkään on liikenteessä ja täysin tietoisena siitä, että mukana olevat lapset ovat moniallergisia eli samalla ei voi käydä syömässä vaikka ABC:lla).

eronneet???

EN ole kuule missään väittänyt, että olisivat eronneet. Kirjoitin ekassa viestissä, että lapset pääsevät mammalaan, kun appi on kotona.

Mutta jos sä haluat haastaa riitaa ja mollata ja jauhaa paskaa, niin painu muualle!

ap

Vierailija
29/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankkaaja iski jälleen.

Vierailija
30/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten eronnut pariskunta hoitaa lapsia yhdessä

Missä muka on puhuttu eronneesta pariskunnasta? Käsittääkseni appi ja anoppi asuvat yhdessä paikassa, jota kutsutaan Mammolaksi. Lähtiessään käväisemään työpaikalla appi ottaa lapsenlapset mukaan, jottei anoppi syöttäisi heille sillä aikaa pipareita. Ja ehkä appi tietää, kuinka pitkään on liikenteessä!

Vierailija
31/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulle vänkyttäjä. Mä en jaksa vastata sulle enää.

Tuo nyt vaan on meidän rytmi. Eikä taapero mene tyhjin vatsoin nukkumaan, kun kuitenkin aamupala on kasin pintaan. Mutta näköjään se on vaikea ymmärtää, että jotkut tekevät asiat toisin kuin sinä.

ap, joka lähtee nyt ruuanlaitto puuhiin.

Vierailija
32/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka on puhuttu eronneesta pariskunnasta? Käsittääkseni appi ja anoppi asuvat yhdessä paikassa, jota kutsutaan Mammolaksi. Lähtiessään käväisemään työpaikalla appi ottaa lapsenlapset mukaan, jottei anoppi syöttäisi heille sillä aikaa pipareita. Ja ehkä appi tietää, kuinka pitkään on liikenteessä!

Kun tämä ihana jankkaaja on jotain saanut päähänsä, niin tottahan toki nuo ovat eronneet! Jotenkin tuntuu että tuo jankkaaja olisi mun anoppi.

ap

Vierailija
33/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perempi herne anopin nenässä kuin lapsi tukehtumassa. Hyvä että appesi on vastuullinen.

[/quote]

kommentoi tätä ;)

Vierailija
34/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kiukuttelivat siellä?

Ihan aidosti, ap, jos lapsi kiukuttelee kirkossa päiväuniaikaan niin kai se tekee saman apen työpaikalla?

Vierailija
35/35 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikkien, ulkoilun yms. touhuamisen jälkeen nukkumaan klo 11.00. Sama rytmi kuin maan kaikissa päiväkodeissa, ei niissäkään ennen päivälepoa lapsille lounasta anneta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi