Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektioarpi!

Vierailija
12.03.2011 |

pysty- vai vaakasuunnassa sinulla?

Mulla pystysuunnassa! Miksi näin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pystystä ei?? :o

Vierailija
22/30 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireellinen sektio eri asia kuin hätäsektio?

Terveisin tyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulevia raskauksia ajatellen parempi kohdunkin kannalta... siksikin suunnitellut sektiot tehdään vaakaan, ei vain kosmetiikan takia.

Hätä on aina hätä. Sillon mennään siitä mistä vain nopeiten päästään. Mulla pystyviilto, kun oli hätäsektio. Ruma arpi jäi, mutta paskatpa sillä väliä.

Vierailija
24/30 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että arven suunnalla, onko pysty vai vaaka, on merkitystä sen suhteen, paraneeko paremmin tai nopeammin, onko kipeä vai ei. Toimenpide sinäsä on tavallaan sama: mennään todella syvälle vatsaonteloon, monta kerrosta leikataan pois, ja vastaavasti monta kerrosta ommellaan takaisin kiinni.

Kyseessä on iso leikkaus.

Sitä voisi verrata mihin tahansa muuhun isoon leikkaukseen, joten en usko että toipumisen tai kivun suhteen arven suunnalla on merkitystä. Jos operoiva lääkäri on hyvä, hän osaa tikata lihakset takaisin "oikein" ja hyvin, riippumatta miten päin viilto tehdään.

itselläni on kaksi suunniteltua sektiota, viillot ja arvet vaakaan.

Toisesta sektiosta toivuin hitaammin: vauva oli iso, kudokset todella venyneet, niiden palautuminen kesti. Minulla oli huonompi yleiskunto, en voinut levätä samalla tavalla kuin esikoisen kanssa. En saanut apua kantamiseen, jouduin kantelemaan painavampia kuin olisi ollut lupa ja jouduin vastaamaan liikaa arjesta, vaikka todellisuudessa en olisi jaksanut niin paljoa, olin siksikin kipeä etten saanut levätä.

Lääkäri oli huonompi, sektioarven lopputulos huonompi. Ulkonäöllisesti, mutta myös tuntumana, se edelleen "tuntuu", ensimmäisen kohdalla loppui noin 1-2 vuodessa.

Vierailija
25/30 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi suunniteltua sektiota.

Vierailija
26/30 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireellinen sektio eri asia kuin hätäsektio?

Terveisin tyhmä

Vierailija
27/30 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arpi jäänyt montulle

Vierailija
28/30 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektiossa lapsi pitää saada mahd nop ulos eli kyse on minuuteista. Tällöin äiti nukutetaan ja viilto tehdään useinmiten pystyyn. Pystyviilto on nopeampi tehdä.

Kiireelliselle sektiolle määritellään yleensä aika eli esin 20 tai 30 min kuluessa. Tällöin äiti ehditään puuduttaa eikä nukutusta tarvita. Viilto tulee vaakaan bikinirajaan.

Vierailija
29/30 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin vaakaan,vaikka oli hätäsektio. Leikkaussalissa ehdittiin olla noin 5min, kun vauva oli jo ulkona. Oli pätevä lääkäri, kätilö kertoi. Monet muut olis vetänyt pystyyn. Onhan tuo kivempi tuolla piilossa. Sillä kohta 2 vuotta leikkauksesta ja edelleen ruma.

Vierailija
30/30 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arpea tuskin näkee...lapsi tosin jo 8-vuotias, eli aika on parantanut...paranin kyllä myös silloin heti synnytyksestä nopsaan, hoitaja piti mulle puhuttelun, että olin liikaa heti pystyssä ja liikenteessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän