Inhoan miesystävän teiniä!
Olen seurustellut miehen kanssa kohta vuoden, ja tilanne menee viikko viikolta pahemmaksi.
Miehen tyttö on 16v ja käyttäytyy kuin omistaisi maailman. Hänen äitinsä kuoli 4 vuotta sitten, joten olen yrittänyt ymmärtää, mutta en vaan jaksa.
Teinillä on kodissa suurin ja paras huone, iso taulutv, huoneen yhteydessä oma kylpyhuone jne. Miehen mielestä hän itse ei tarvitse mitään, pääasia, että tytöllä on kaikki. Kun minä ja lapseni (6v ha 3v) menemme joskus viikonlopuksi miehelle, ei puhettakaan, että tyttö katsoisi pienempien perään tai osoittaisi mitään kiinnostusta. Me kyhjötämme takkahuoneessa katsomassa pienen vanhan television värisevää kuvaa, tytön huoneeseen kun ei saa mennä.
Mies on puhunut sivulauseissa yhteenmuutosta eikä ymmärrä, mikä ongelma nykytilanteessa on. Hän ei suostu näkemään tyttöään lellipentuna, joka saa kaiken tahtomansa. Jos olen siellä yötä ilman omia lapsia, on teinillä yleensä omat kaverit käymässä eikä puhettakaan, että saisi olla miehen kanssa rauhassa.
Kaikkiin yrityksiini saada muutos aikaan tyttö kohauttaa olkiaan ja sanoo, että tämä on hänen kotinsa, täällä on nämä säännöt.
Kommentit (37)
Todella kakaramaista tekstiä. Ihan samoilla linjoilla olen: ei ole äitinsä menettäneen tytön asia vahtia jonkun vieraan naisen tenavia. Mitä odotat? Ja tuo tavaran kadehtiminen on todella naurettavaa. Mitä se sulle kuuluu mitä isä lapselleen ostaa? Tuleeko teille joku arvostelemaan sitä mitä olet omille lapsillesi hankkinut? Kyse on heidän perheestään, pidä vaan nokkas poissa kun suhtautumisesi on tuo, ja keskity omaan elämääsi. Olen itse yh eikä tulisi mieleenikään olettaa että jollain on velvollisuus katsoa lasteni perään omassa kodissaan, kun ko. henkilö ei ole minua sinne kutsunutkaan (mietipä tätä) - teinillä on oma elämänsä ja maailmansa, tulet sen huomaamaan aikanaan kun omasi kasvavat. Pysy tosiaan kotonasi katsomassa omaa telkkariasi jos miehen surkea ruutu noin häiritsee. Eikö teillä muuta tekemistä ole kuin katsoa televisiota? On miehen asia miten hän lapsensa kasvattaa. Kyse on jo niin pitkästä isä-tytär-suhteesta ja eletystä elämästä ja jaetuista kokemuksista että sulla ei ole mitään saumaa sekaantua heidän kahden toimintatapoihin.
Tunteeko olonsa ulkopuoliseksi eikä siksi osaa tulla tilanteisiin toisella tavalla? Yritä joskus ottaa teini mukaan ruoanlaittoon, vessan hyllyjen järjestämiseen, pyydä kanssasi ostoksille jne.
Olen seurustellut miehen kanssa kohta vuoden, ja tilanne menee viikko viikolta pahemmaksi.
Miehen tyttö on 16v ja käyttäytyy kuin omistaisi maailman. Hänen äitinsä kuoli 4 vuotta sitten, joten olen yrittänyt ymmärtää, mutta en vaan jaksa.
Teinillä on kodissa suurin ja paras huone, iso taulutv, huoneen yhteydessä oma kylpyhuone jne. Miehen mielestä hän itse ei tarvitse mitään, pääasia, että tytöllä on kaikki. Kun minä ja lapseni (6v ha 3v) menemme joskus viikonlopuksi miehelle, ei puhettakaan, että tyttö katsoisi pienempien perään tai osoittaisi mitään kiinnostusta. Me kyhjötämme takkahuoneessa katsomassa pienen vanhan television värisevää kuvaa, tytön huoneeseen kun ei saa mennä.
Mies on puhunut sivulauseissa yhteenmuutosta eikä ymmärrä, mikä ongelma nykytilanteessa on. Hän ei suostu näkemään tyttöään lellipentuna, joka saa kaiken tahtomansa. Jos olen siellä yötä ilman omia lapsia, on teinillä yleensä omat kaverit käymässä eikä puhettakaan, että saisi olla miehen kanssa rauhassa.
Kaikkiin yrityksiini saada muutos aikaan tyttö kohauttaa olkiaan ja sanoo, että tämä on hänen kotinsa, täällä on nämä säännöt.
Miksi ihmeessä sinä täysin vieras ihminen menisit tuon tytön elämään hänen elintasoaan romauttamaan? Miksi ihmeessä tuon tytön pitäisi olla millään tasolla kiinnostunut sinun lapsistasi, jotka tulevat hänen tontilleen, viemään häneltä huomiota hänen isältään?
Mitä ihmettä sä oikein odotat??? Yritä nyt vähän asettua tuon tytön asemaan.
Aika kuitenkin kuluu, ja koska tyttö on jo noin iso, hän ei enää kauaa kotona asu. Silloin sinulle saattaa löytyä enemmän tilaa. Jos ei kelpaa, etsi uusi mies.
tyttö ja isä ovat olleet perhe 16 vuotta. Sinä olet ollut osa heidän perhettään vasta vuoden. Et ole vielä siinä asemassa että voisit asettaa sääntöjä, tai määräyksiä heidän kodissaan.
Ette kuitenkaan vielä asu yhdessä. Jos olette miehen luona viettämässä aikaa, olette myös samalla teinin kotona. Onhan teinilläkin oikeus kutsua vieraita kotiin.
Parin vuoden päästähän tuo teini jo muuttaa kotoa pois, joten älä nyt rupea häntä vihaamaan :)
valitsemaan se paras huone ja telkkari? Jos sulla on omakin koti niin mene sinne katsomaan sitä isoa töllöä sitten!
katsoa isän uuden naisystävän lasten perään? Minusta siihen ei ole mitään velvollisuutta!
kuvioihin, niin tytön pitäisi antaa taulutelkkarinsa ja huoneensa käyttöösi vai siis mitä?
Kyllä on tyttö lellitty piloille,ei isällä ole enää sanavaltaa,nyt kun isä rupee ns komentamaan tyttöä,tulee ne haista v...tu ja saata...n h..mo ym..ovet paukkuu ym,ei uskalla olla yöllä yksin kotona..huh huh..kuvitteleeko et aina on joku paikalla..juuri kun avopuolisoni 13v tyttö..aivan samanlainen.
hmm...vieläköhän aloittaja on vuonna 2018 samassa tilanteessa kuin vuonna 2011? Lapsi on varmaan ainakin jo täysi-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
hmm...vieläköhän aloittaja on vuonna 2018 samassa tilanteessa kuin vuonna 2011? Lapsi on varmaan ainakin jo täysi-ikäinen.
Tämä minuakin alkoi kiinnostamaan. Millainenhan tilanne on nykyisin ja vieläkö nuo ovat yhdessä?
Taitaa olla provo koko aloitus! Olette olleet vuoden yhdessä ja yhteenmuutto?? Ei todellakaan kannata nyt. Kun tyttö tulee täysi-ikäiseksi/muuttaa pois yhteenmuuttoa voi harkita mutta ei vielä todellakaan. Ja teinillä ei ole mitään velvollisuutta kaitsea lapsiasi!!
Hyi kamala. Tää on onneksi Provo mutta kuvottavaa että joku toisi pikkulapsia teinikotiin ja olettaisi että niitä teini vahtii siellä kun hän viettää laatuaikaa isän kanssa. Itse teininä varmasti pilkkoisin ja tunkisin tehosekoittimen.
Miten 27v tyttö voi käyttäytyä noin?!
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuuluu peruskohteliaisuuteen, että kun joku tulee käymään, niin hänet huomioidaan. Ei sen teinin tarvitse hoitaa minun lapsiani, kunhan edes joskus katsoisi perään, kun minä esim. laitan ruokaa.
Ja kyllä haluan olla miehen kanssa myös muutenkin kuin joskus viikonloppuisin. Miehen luokse menemme, koska kuulemma teiniä ei voi jättää yksin yöksi (???). Kun lapseni ovat isällään, ei mies voi silloinkaan viipyä koko yötä ellei ole pyytänyt isoäitiä tai vanhempaa lastaan teinin seuraksi.
Teinillä on tietokoneet, pelikonsolit, kaikki vempeleet, mutta isällä ei ole olohuoneessa mitään viihde-elektroniikkaa. Kaikki on pitänyt kasata sinne tytön huoneeseen, mikä ei minusta ole tavisperheen tapa. Vaimon kuolemasta on jo 4 vuotta, olisi vähän aika irrottaa otetta vanhasta ja ryhtyä kasvattamaan tyttöä.
Ei minullakaan ole olohuoneessa televisiota lukuun ottamatta viihde-elektroniikkaa. Ne ovat poikani huoneessa, vaikka hän on muuttanut pois jo pari vuotta sitten. Miksi olisi halunnut aikoinaan poikani pelaamaan kavereidensa kanssa olohuoneeseen tai katsomaan elokuvaa omaan tilaani? Meillä on tilaa ja pojalla oli vierashuoneemme olohuoneenaan 5-vuotiaasta saakka. Sen verran jäin pohtimaan asiaa, että puhuin äänentoistojärjestelmästä olohuoneen telkkarille tätä kirjoittaessani - soundbar - olisi kuulemma vähän tilaa vievä edullinen tapa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla provo koko aloitus! Olette olleet vuoden yhdessä ja yhteenmuutto?? Ei todellakaan kannata nyt. Kun tyttö tulee täysi-ikäiseksi/muuttaa pois yhteenmuuttoa voi harkita mutta ei vielä todellakaan. Ja teinillä ei ole mitään velvollisuutta kaitsea lapsiasi!!
Olivat olleet yhdessä vuoden vuonna 2011, jos tuo homma on kestänyt, mitä epäilen, ovat nyt olleet yhdessä 12 vuotta.
tuohon kotiin, tuhoon tuomittu systeemi.
Teini ei tule katsomaan hyvällä sinua eikä lapsiasi se on varmaa. Miehen kanssa suhde tulee mutkistumaan jos isän ja tyttären väliin tulee kiilaa.
Malta odottaa muutama vuosi nykyisellä tavalla. Teini aikuistuu ja muuttaa kenties opintojen perässä muualle ja käy satunnaisesti lapsuuskodissaan.
Minulla on teini-ikäisiä tyttäriä kaksi ja en voisi kuvitella että meidän kotiin tulisi mies jolla kaksi päiväkoti-ikäistä lasta.
Teineillä on omat huoneensa enkä minä äitinä haluaisi kaventaa heidän elintilaansa.
Karmiva ajatus että uusi miesystävä kadehtisi ja himoitsisi teinieni huoneita ja tavaroita kenties itselleen ja lapsilleen.