Minkälaisen kuvan minusta saat?
*Olen alle 30vuotias, neljän alle 7v. lapsen äiti.
*Ensimmäisen lapsen sain 20vuotiaana.
*Olen nuoruudessani käyttänyt paljon alkoholia, myynyt itseäni ja muutenkin elänyt hyvin halveksittavaa elämää. Nykyisin käyn tanssimassa/käytän alkoholia n. 2-5kertaa vuodessa vaikka minulla on pieniä lapsia. (synnytyksen jälkeen meni 4kk kun lähdin juhlimaan).
*Olen eronnut lukuisia kertoja ennen lapsiani parisuhteista, avoliitoista ja kihloista. Kerran eronnut lapsien isästä(kolme yhteistä lasta). Nykyisin toimiva parisuhde ja uusperhe. Naimisiin menossa pitkän harkinnan jälkeen.
*Olen hyvästä perheestä lähtöisin, minulla oli kova murrosikä. Rauhoituin 17vuotiaana, mutta menovaihe iski taas hieman myöhemmin.
*Aloitin juomisen 13v. Neitsyyden menetin 14vuotiaana.
*Olen kärsinyt masennuksesta, ollut itsetuhoinen ja yrittänyt itsemurhaa kahdesti alle 20vuotiaana.
*Minulla ei ole koulutusta pitkien masennuskausien takia ja lapsien syntymisen takia.
*Kukaan lapsista ei ole suunnilteltu, mutta hyvin toivottuja kaikki.
*Olen kotiäiti.
Millaisen kuvan minusta sait? Millaiset ovat elämän arvoni, millainen äiti olen? Millainen olen kumppanina ja ihmisenä?
Kommentit (49)
Menneisyyteni? Miten nuoruuden virheet voivat kertoa jollekkin että on huono äiti? Kerroin millainen olen äitinä ja olen kuullut millainen olen äitinä(hyvin rehellistä puhetta).
Kukaan ei ole täydellinen äiti, sitä minäkään en ole. Voisin olla paljon pitkäpinnaisempi, kärsivällisempi ja aktiivisempi äitinä, mutta koen että olen hyvä äiti-sellainen normaali, keskiverto. En ole mikään aktiivinen mammakerhojen kuningatar, mutten mikään piipittävä kuoriainenkaan. Lapsesta asti minulla on ollut hyvin vahva hoivausvietti. Teen paljon hyväntekeväisyyttä, autan kaltoinkohdeltuja eläimiä ja nykyisin nuoria. Laulan paljon lapsille, luemme satuja, teemme majoja, retkeilemme, ulkoilemme, kesäisin uimme ja marjastamme. Normaaleja asioita joita itsekkin lapsuudessani sain kokea.
etkä kuuntele ketään! Selittelet, vääntelet, haet hyväksyntää.
Tervettä?
Olen punatukkainen, ja minulla on kaksi lasta. Millainen minä olen? Ei minua kiinnosta se yhtään, mitä mieltä av on minusta!!!
"Kai tiedät sen, että psykologit sanovat sen mikä on sinulle itsellesi parasta.."
Testitkin kertovat kyllä näistä asioista paljon. Jos minulla olisi rajatila niin läheiseni vähintäänkin sen tunnistaisi. Itse toimin vapaa ehtoisena tämäntyyppisessä työssä joten tiedän kyllä paljon persoonallisuushäiriöstä. Ihminen muuttuu ja oppii. Tiedän monia joilla nuoruudessaan ollut todella vaikeaa ja ongelmia, mutta silti vanhempina olleet todellakin sieltä aivan toisesta päästä. Ihminen rauhoittuu yleensä tietyssä vaiheessa ja jos ei niin sillon voidaan puhua jo persoonnallisuushäiriöistä ja muista psyykkisistä ongelmista.
Edes tuolloin kun minulla oli todella pahakausi menossa niin minun diagnoosi ei ollut mihinkään persoonnallisuushäiriöön viittaava. Puhuttiin vakavasta masennustilasta, hetkellisestä lamaantumisesta, epätoivosta jonka aiheutti liika alkoholinkulutus.
Meidän suvussa suurinosa ovat kiinnostuneita tästä samaisesta alasta jossa isänikin työskentelee. Tietenkin menen hänelle töihin koska ala minua kiinnostaa. Isäni ei ole kumminkaan ohjaajani tuolla koska asuu aivan muualla missä firma sijaitsee.
Kerron miten asiat on. Hyväksyntää en hae, hyväksyn jo menneisyyteni ja tiedän virheeni. Tiedän ettei 99%:tia naisista ymmärrä nuoruuttani ja tekemiäni valintoja.
Kummallista, miten voin vastata kirjoituksiini ilman että tavallaan selitän? Millä muulla tavoin voin kertoa valinnoistani ja elämästäni? ;)
Millainen sinä olet:
Hyvin voimakas tahtoinen nainen jota ehkä osa ihmisistä voisi pelätäkkin. Siristät silmiäsi kun alat kiihkeästi selittää omaa kantaasi. Lapsesi ovat hyvinpuettuja ja siistejä, hyvin ruodissa kasvatettuja ja odotat heiltä paljon. Miehesi on jollain tavoin tossunalla. Sinulla on myös pettymyksiä nuoruudessasi, jotain riitoja ja ongelmia kaverisuhteissa. Varmasti vieläkin. Koet että ulkoiset seikat kun pitää kunnossa niin voi näyttää kaikille että sinulla menee hyvin. Luonteesi on hyvin tavanomainen, itseluottamuksesi on ulospäin hyvin vahva, mutta sisältä olet epävarma.
Tälläisen kuvan sain sinusta punatukkainen äiti.
etkä kuuntele ketään! Selittelet, vääntelet, haet hyväksyntää.
Tervettä?
Olen punatukkainen, ja minulla on kaksi lasta. Millainen minä olen? Ei minua kiinnosta se yhtään, mitä mieltä av on minusta!!!
menneisyydessä ja oikeastaan nekään eivät olleet vikoja ja virheitä vaan kasvattivat hirveästi ja olet niiden ansiosta hienompi ihminen ja viisaskin kuin mikä ja täydellinen äiti tietysti.
En tiedä. Ehkä jos ihmisenä kasvaisit johonkin suuntaan niin vähän nöyryyttä vielä lisää ja rehellisyyttä itseään kohtaan.
Puhuin virheistä joten kyllä ne ovat olleen virheitä, en koe että kenessäkään ihmisessä on niinkään vikoja? Nuori ihminen ei minusta voi olla viallinen ellei sitten ole oikeasti jotain psyykkistä ja sekin yleensä on jonkun trauman aiheuttama. Virheitä tehdään ja viisas niistä oppii, hieman vajaampi ne toistaa. Näin ajattelen. Siksi voin rehellisesti sanoa että minä tein viisaammin ja opin ja jaan näitä kokemuksia nyt eteenpäin. Ymmärrän enemmän. Kyllä elämä kasvattaa, se on täysin tosi asia siitä on turha kiistellä. Eikä vain? Ethän sinä kasva ja opi jollet "elä"? Voi tehdä kaikki oikein, mutta voi tehdä paljon myös väärin. Minä tein heikkouttani paljon virheitä ja varmasti tulen tekemäänkään, tiedän vain sen että entisiä virheitä en toista, tulevaisuuden virheistä en taas tiedä.
Nöyrä olen ja helvetin onnellinen että jäin henkiin ja sain tähän kaiken. Pöytäni on puhdas ja mieleni tyyni.
Hyvin voimakas tahtoinen nainen jota ehkä osa ihmisistä voisi pelätäkkin.
Väärin: olen passiivis-agressiivinen. Rento ja huumorintajuinen päältä, vihainen sisältä.
Lapsesi ovat hyvinpuettuja ja siistejä, hyvin ruodissa kasvatettuja ja odotat heiltä paljon.
Väärin: uskon enemmän vapaaseen kasvatukseen ja luovuuden tukemiseen. Siistejä? He saavat itse pukea itsensä!
Miehesi on jollain tavoin tossunalla.
Väärin: mieheni oli skitsofreenikko, nyt hän asuu laitoksessa.
Sinulla on myös pettymyksiä nuoruudessasi, jotain riitoja ja ongelmia kaverisuhteissa. Varmasti vieläkin.
Oikein: eikö kaikilla?
Koet että ulkoiset seikat kun pitää kunnossa niin voi näyttää kaikille että sinulla menee hyvin. Luonteesi on hyvin tavanomainen, itseluottamuksesi on ulospäin hyvin vahva, mutta sisältä olet epävarma.
Väärin: olen aina kaikkien laatikoiden ulkopuolella, koska olen kovin luova. Se mitä muut minusta ajattelee, on minulle aika sama. Harva kuitenkaan osaa arvostaa mainosgraafikkoa alan ulkopuolella.
Kuinka mielenkiintoista?! ;-)
..hienompi ihminen en ole missään nimessä, koen olevani vain hieman kokeneempi kuin keskikerto suomalainen nainen tässä iässä. Minulla on paljon kerrottavaa ja jopa opetettavaa monille. Voin toimia esimerkkinä siitä miten elämä voi muuttua.
Tämän takia tämä onkin mielenkiintoista. Miten ihminen voi saada vääränlaisen kuvan toisesta "yleistietojen" perusteella. Myönnä sinäkin virheesi, et sinäkään ole niin taitava että voisit tietojen perusteella tehdä minulle diagnoosia persoonallisuushäiriöstä!? Vai?
Mikä saa ajattelemaan että olen lapsellinen tai epätasapainoinen? Perustele.
Lapsellinen olen kyllä tietyissä asioissa ja lapsenmielinen. Nauran paljon lasten kanssa joten ehkä sekin kertoo tietyissä määrin lapsellisuudesta. Vakavat ihmiset eivät heittäydy.
Epätasapainoinen olen ollut kyllä, mutta kaikenkaikkiaan tällä hetkellä en voisi tasapainoisempi olla. Kaikki on kunnossa niin mielessä kuin kehossakin. Voin verrata tän hetkistä tilaa entiseen joten näen sen eron kyllä millon olen tasapainoinen ja milloin en.
ja jopa lapsellisena ihmisenä.
Jos sinulla on tai on ollut viisi oiretta...
Miksi haluat että keskustelemme sinusta av:lla? Kaipaatko huomiota? Tapaamatta sinua ja kuuntelematta sinua tunteja ilman psykologin koulutusta, kaikki on villiä arvausta.
Minä heitin sinusta jotain, kivahdit kahdesti. Sinä heitit minusta jotain. Minua nauratti. Mitä haluat tällä osoittaa?
Siitä kärsivällä on suuruusharhainen kuvitelma omasta ainutlaatuisuudestaan ja kyvyistään
Yhdeltä voi sairaudentunto puuttua tyystin, kun toinen on itsekin huolissaan käytöksestään. - Olen kohdannut hyvinkin monenlaisia skitsofrenian oireita, kuten uskonnollisia harhoja. Sairastunut voi kuvitella olevansa osa jumalallista ilmoitusta.
Erittäin vahva, sosiaalinen ja varmasti hauska nainen.
Olet käynyt läpi vaikeita asioita. Sellaisia mistä toiset lukevat romaaneista.
Siksi sinulle joku vastaa aivan pas***.
Minä saan sinusta sellaisen kuvan jonka arvot ovat tänä päivänä kohdallaan ja joka on oppinut virheistään.
Lapsesi hyötyvät sinun elämänkokemuksistasi paljon. Osaat kasvattaa lapset toisin kun sinut on kasvatettu.
Arvostan sinua. Olet tehnyt täyskäännöksen elämässäsi.
Toisilla se elämän tasapainon löytyminen ei käy heti. Se ei tee sinusta huononpaa ihmistä. Vain erilaisen.
Toivotan sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää!!
Ja hienoa että sinulla on paikka isäsi firmassa valmiina, siitä on hyvä lähteä eteen päin.
Sitä se sana perhe tarkoittaa. Autetaan kun on mahdollisuus!
Olet vähän holtiton, rajaton.
Ilmeisesti olet kuitenkin itse vastannut ja huoltanut lapsistasi? Ilmeisesti lasten kanssa olet onnistunut toimimaan vastuullisesti?
Ihmettelen, miksi hyvästä perheestä ja hyvästä taustasta /kotioloista lähtöisin oleva ihminen elää ja toimii noin epävakaasti? Mikä on syynä? Onko koti sittenkään ollut niin hyvä tai tasapainoinen, koska yleensä hyvästä perheestä kasvaa edes kohtuullisen tasapainoisia ihmisiä, eikä sinusta semmoista kuvaa saa.
Toisaalta olet käynyt aika rankan elämänkoulun jo varsin nuorena, joten oletan, että sinulta riittää ymmärrystä ihmisen elämän monimuotoisuudelle, raadollisuudelle, persoonien särmille.
Oletan, ettet tuomitse toisia ihmisiä sillä perusteella, miten tämä elää tai millainen tämä sillä hetkellä on, vaan tiedät, että ihminen voi ihan oikeasti muuttua, kunhan .. saa tukea, tai kasvaa ja kypsyy..
Oletan, että oman taustasi takia et tuomitse muita äitejä siksi, etteivät he elä ns. jonkun kaavan tai normin mukaan vaan ovat omia persooniaan.
Ja: mikä on pysäyttänyt sinut nyt niin, että uskaltaudut avioliittoon?
jotka huoriin menevät. eli toosi monella miehellä. itse olen ehdottomasti huorien puolella. tekopyhää paskanjauhantaa haukkua huoria.
no asiaan...
vaikutat elämänkokeneelta - sieltä rankemmalta puolelta. vaikuttaa, ettei se tehnyt sinusta katkeraa vaan ehkä vaan opetti. no sen tiedät itse oletko katkera vaiko et...
toivon että olet nykyään onnellinen eikä menneisyys vainoa. meinaan siis masennukset ja ehkä huonot kokemukset miesten kanssa.
ja löysä moraali siis musta ihan paskapuhetta. nainen saa huseerata vittu ihan siinä missä mieskin saatana! koitakaa kestää se senkin arvostelevat nutturapäät! (taidatte itse kaivata kunnon panoja)
Ei sitä mikä on totta.
nimim. rajatila mikä rajatila.