Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikamoinen postituskulu huutiksessa. No, itsepä en kysynyt etukäteen :(

Vierailija
11.03.2011 |

Ostin pienen kirjan ja myyjä pyysi postituskuluja 2,80 euroa. No, maksoin sen tietysti kun huudon voitinkin, mutta mutta... saman sarjan kirjan saa lähetettyä 1,05 euron postarilla joten mistähän tää myyjä repi noin isot kulut?

Kirjan voi minusta pakata vaikka sanomalehtipaperiinkin, ettei tarvi mitään erikoisia postituspusseja ostella.

Mitä laitan palautteeksi? Kehtaanko siihen laittaa neutraalin ja kommentteihin kalliit postituskulut?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään aika moni myyjä lisää sen ettei palauta ylimääräisiä pennejä tms juuri kaltaistesi huutajien takia.

Itse esim asun aika kaukana postista ja myyn huutiksessa itselleni tarpeetonta, en ole mikään kauppias eikä mulla ole kotona mitään postivaakaa, harvoin lähetän mitään joten ostan ihan oikeesti niitä yksittäisiä kuoria (enkä todellakaan ala ostaa kymmeniä erikokoisia kuoria eri 'tuotteita' varten) ja postille lähden asiakseni bussilla kahden lapsen kanssa...

Ja sitten joku valittaa kun olen veloittanut 35 senttiä liikaa 'postikuluja' :D

Vierailija
22/29 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä huutikseen negoja mahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikulujen arvioinnissa tapahtuu helposti virheitä. Mulle ei ole kukaan vielä tarjoutunut maksamaan ekstraa, jos olen epähuomiossa liian vähän perinyt. Sen sijaan toistepäin on noita perijöitä ollut useampikin ja aivan mitättömistä summista, tyyliin juuri tuo 25 senttiä.

Vierailija
24/29 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos saanut jo sen kirjan? Oliko se lähetetty 2,8 e postimerkillä? Paljonko se kirja painoi? Minkä paksuinen se kirja oli?

Mielestäni on erikoista, jos pyydetään postikuluja 2,8 euroa ja kirja kulkeekin 1,05 eurolla.

Sen sijaan olen hyvinkin usein törmännyt näihin, jotka eivät ymmärrä, että postikulut on vaan sen painon ja koon mukaan. En minäkään myyjänä halua ottaa itselleni takkiin siitä, että joku esim. ostaa euron farkut kokoa 146 ja ne eivät mene 1,05 kirjeessä vaikka ostaja kuinka niin haluaisi.

Neutraalia et mielestäni voi tuolla perusteella antaa, jos et ole asiaa etukäteen kysynyt. Jokainen saa postittaa niin kuin haluaa - en mä ainakaan mihinkään sanomalehtipaperiin meiltä lähteviä tuotteita ala käärimään.

No viime aikoina näitä erikoisia negatiivisten ja neutraalien antajia on kyllä ruvennut sikiämään yhä enemmän. Suurin osa kyllä sellaisia, jotka eivät itse lunasta tuotettaan ja sitten antavat kostonegoja. Onko muut havainneet samaa ilmiöä, että ostajat ovat aikaisempaa vihamielisempiä?

Vierailija
25/29 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimittäin ole postia tässä lähinurkalla ja mulla on selkä sen verran paskana, etten kykene esim. jäisillä kaduilla konkkaamaan. Oven edestä menee sen sijaan bussi suoraan postille, mutta sillä suunnalla ei ole mitään muuta (apteekkia, ruokakauppaa tms.). Eli jos lähden postittamaan tuotetta, sisällytän postituskuluihin myös sisäisen matkalipun hinnan. Postituskulut = postimaksu + bussilippu.

Vierailija
26/29 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*FACEPALM*

Vierailija
27/29 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus ostanut Huutiksesta kauan etsimäni bikinit, joissa ei ollut mainittu postareita. Ne olikin sitten 8 euroa. Kokeneena huutisostajana ja -myyjänä yritin etukäteen väittää takaisin, että ei voi tehdä noin paljon, mutta myyjä jankkasi, että siitä tulee paketti ja muuten hän ottaa kaupoista takkiin. Maksoin sitten ja odotin 'pakettia' jännittyneenä. Siinähän se sitten tuli alle 2 euron postimaksuilla. Pyysin palauttamaan postimaksuja, josta myyjä kimmastui ja sanoi, että kohde oli muutenkin halpa, hän on köyhä, hän ei ole postimaksuista saivartelija kuten eräät hyvätuloisemmat senttiensä takaisin vinkujat... Saatiin sovittua kompromissi, että 3 euroa sain postimaksuja takaisin. En ole samalta myyjältä enää ostanut.

Vierailija
28/29 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kerran pyydettiin paketin hinta parista lastenvaatteesta, ja sekin oli ilmeisesti ihan välttämättömyys, vaikka mielestäni olisivat menneet A4-kirjekuoressa. En viitsinyt enempää väitellä asiasta, koska kyseessä oli todellinen löytö enkä halunnut purkaa kauppoja postikulujen takia. Kuinka ollakaan, myyjä tosiaan oli postittanut vaatteet isossa kuutionmallisessa pahvilaatikossa, jossa oli melkoisesti tyhjää niiden vaatteiden lisäksi.

Vierailija
29/29 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kahden euron heitto, ja hirvee polemiikki ja palautteilla kikkailu? Joo, varmaan ihan rahan kiilto silmissä huijattu...

(juuri sillon tuli tämä hinnanalennus, kohteessani luki paljon kulut postitukselleni on).

Tämä huutaja itki tuota viisi senttistä takaisin