Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mieheni sinusta teineillemme sopivan tiukka vai liian ankara?

Vierailija
11.03.2011 |

Meillä jokaisen lapsen kuuluu siivota oma huone perjantaisin. Teinit jättävät yleensä huoneensa siivoamatta, mutta kun heitä patistellaan, huone aina siivoutuu viikonlopun kuluessa. Mies ei kuitenkään tätä enää katsele. Jos huone ei ole perjantaina siivottu, hän menee ja siivoaa sen itse ja vie samantien pois tietokoneet, telkkarit yms. seuraavan viikon ajaksi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkausien patistelu.

Tosin siivouspäivän voisi sopia yhdessä teinien kanssa, niin että heilläkin olisi joku sananvalta siihen mikä se päivä on. Ja onko se teinien huoneen siivouspäivän pakko olla sama kuin muun talon siivous?

Vierailija
22/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiasta on jo kauan väännetty ja teinejä ei huvita, niin tossa on tosi hyvä konsti alkaa harjoittelemaan ettei joka asiaa tarvi venyttää loputtomiin. Veikkaan ettei koneita tarvi viedä montaa kertaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kerta vkossa. Ja antakaa itse ehdottaa rangaistusta, jos ei siivoakaan. Te tietysti päätätte kelpaako nuoren ehdotus, mutta minusta motivoi enemmän jos teini itse saa vähän sanella ehtoja. Ja niistä sitten pidetään tiukasti kiinni!

Vierailija
24/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teinit tulevat inhoamaan siivousta vielä pitkälle aikuisikään.

Meillä on ihan sama, milloin siivoavat ja voi jättää joskus väliin ja siivoavat, kun heitä innostaa. Poikkeuksena on suuremmat juhlat, silloin siivotaan ajoissa ja hyvin, mutta eihän siitä tarvi kinastella, kyllä nuoret itsekin haluavat, ettei tarvi omaa huonetta hävetä.

meilläkin tehdään! Iloa elämään.

Vierailija
25/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli lapsena todella tiukka siivouskuri. Oman huoneen lisäksi piti siivota muutakin asuntoa niin kuin vanhemmat määräävät. Heillä on edelleen tahraton ja pölytön koti. Eivät kai tee muuta kuin puunaavat eläkkeelläkään. Oma asuntoni muistuttaa lähinnä himohamstraajan kotia. Varmaan jokin vastareaktio :D

Vierailija
26/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teinit tulevat inhoamaan siivousta vielä pitkälle aikuisikään. Meillä on ihan sama, milloin siivoavat ja voi jättää joskus väliin ja siivoavat, kun heitä innostaa. Poikkeuksena on suuremmat juhlat, silloin siivotaan ajoissa ja hyvin, mutta eihän siitä tarvi kinastella, kyllä nuoret itsekin haluavat, ettei tarvi omaa huonetta hävetä.

Jessica-jannicalla ja Nico-petterillä on paljon kivempaaki tekemistä ku siivoominen. Ja tuleehan siitä paha mieli jos joku pakottaa tekee jotain mitä ei ite haluu!

Vierailija
27/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vapaaehtoisesti homma maistu, niin siitä on sitten seurauksia. Kyllä teinit äkkiä oppii mitä kannattaa jättää tekemättä ja mitä ei.

Vierailija
28/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaihtakaa siivouspäivä, esim. torstaille tai lauantaille. Sit jos eivät siivoa, niin miehesi voi toimia noin kuin toimii. Toi "viikonlopun aikana" on käsitteenä ihan typerä eikä velvoita riittävän selkeästi. Mielestäni on järkevää opettaa että jotkut asiat vaan tehdään tiettyinä hetkinä ja niistä ei luisteta. Ei töissäkään voi valita että teenpä tämän huomenna tai ylihuomenna, jos deadline menee umpeen tänään.

Vierailija
29/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin nuortenne kuullen pitäkää yhteinen linja.

Vierailija
30/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän valitsee päivän ja siivoaa silloin. Jos jää siivoamatta, hän pääsee kavereiden kanssa vasta sitten, kun huone on kunnossa. Perjantai on aika huono siivouspäivä koululaisille, koska he ovat kouluviikosta väsyneitä ja varmasti nauttivat vapaasta illasta, jos saavat nauttia.

-ope

Vierailija
31/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkin viikkoa siivota joka päivä hiukan jotain? Niin että perjantaina se huone olisi sitten kunnossa. Muutenkin huono idea opettaa tollainen kerralla suursiivous, parempi että pitävät yllä pientä siisteyttä niin ei tarvitse sitä suurta urakkaa sitten yhdellä kertaa.

Itse yrittänyt opettaa koko perheen siihen että jäljet korjataan heti, pyykit ja roskat viedään heti pois eikä jätetä mihinkään lojumaan.

Huoneissa on hyvät säilytysratkaisut ja järjestyksen ylläpito on helppoa.

Muutaman kerran olen monen sanomisen jälkeen sitten mennyt ja siivonnut itse, mitään en vienyt pois, mutta laitoin tavarat sinne missä minusta niiden oli järkevä olla ja lapsista ne oli vaikea löytää :)

Kyllä ovat oppineet pitämään itse huoneensa kunnossa ettei äiti pääse sekoittamaan :D

Vierailija
32/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien huoneet voivat olla joskus viikkoja siivoamatta. Ovet vain kiinni, niin ei häiritse muita. Hehän niissä huoneissaan elävät.

Vierailija
33/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtäisiin tuossa tilanteessa niin, että teinien huoneet pitää olla perjantaihin mennessä siivottu, esimerkiksi sitten torstaina. me siivoamme koko talon torstaina, on sitten perjantaina työn, koulun ja lasten harrastusten jälkeen mukava asettua siistiin kotiin viikonlopun viettoon. Sikäli ymmärrän miehesi harmistuksen, minuakin ärsyttäisi jos jokin huone jäisi imuroimatta. Leviää sieltä sitten pölyä ja muuta roskaa siivotulle alueelle. Meidän teiniäkin pitää jatkuvasti paristella siivoamaan ja todella ärsyttävää se onkin. Vauhdilla kuitenkin torstaina siivosi kun selväksi tehtiin ettei kaverille ole perjantaina yökylään asiaa jos ei huone ole siisti.

Vierailija
34/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinin pitää siivota huone (imuroida,pyyhkiä pölyt ja mopata)ehkä kerran/ kaksi kuussa.Yleensä tämä on lauantaina.Kerran viikossa sitten siivoaa lattialta rojunsa ja lehtensä kaappiin ja järjestelee tavaransa pöydältään.Eli keran viikkoon järjestely ja 1-2 kertaa siivous kuukaudessa.Ei meidänkään teini tätä vapaaehtoisesti tee-ei todellakaan :)

Vierailija
35/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien huoneet voivat olla joskus viikkoja siivoamatta. Ovet vain kiinni, niin ei häiritse muita. Hehän niissä huoneissaan elävät.

Meillä teini harrastaa ja tekee muuta kehittävää Myös siellä huoneessaan ja silloin siisteys ei ole etusijalla.

Vierailija
36/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teinit tulevat inhoamaan siivousta vielä pitkälle aikuisikään.

Meillä on ihan sama, milloin siivoavat ja voi jättää joskus väliin ja siivoavat, kun heitä innostaa. Poikkeuksena on suuremmat juhlat, silloin siivotaan ajoissa ja hyvin, mutta eihän siitä tarvi kinastella, kyllä nuoret itsekin haluavat, ettei tarvi omaa huonetta hävetä.

meilläkin tehdään! Iloa elämään.

Siis meillä myös näin.

Vierailija
37/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole paljon vaadittu, kyseessä sentään vain oman huoneen siivous. Ei siihen nyt luulis tunti tolkulla aikaa kuluvan.

Vierailija
38/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja musta teinien huoneet on teinien huoneita ja kun ei homeet kasva ja pöly nilkkoihin yltä, saavat siivota kun haluavat.

Vierailija
39/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja musta teinien huoneet on teinien huoneita ja kun ei homeet kasva ja pöly nilkkoihin yltä, saavat siivota kun haluavat.

sitten pullamössömussukoille onkin kova paikka kun elämän realiteetit iskevät päin naamaa...

Toki aivan sama minulle jos pilaatte lapsenne, evvk!

Vierailija
40/40 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten pullamössömussukoille onkin kova paikka kun elämän realiteetit iskevät päin naamaa...

Toki aivan sama minulle jos pilaatte lapsenne, evvk!

Meitä ei pakotettu teini-iässä siivoamaan omaa huonetta. Jokainen lapsista siivosi sitten kun huvitti, ehkä pari kertaa vuodessa oli "pakko" siivota: jouluksi ja juhannukseksi. Itse siivosin toooosi harvoin, huone saattoi olla ihan hillittömän sotkuinen välillä.

No, elämän realiteetit ei ole silleen iskeneet vasten naamaa vielä. Olen nyt 30v. 2 lapsen äiti, jonka koti on aina perussiisti, jonka lapset saa kotiruokaa, joka leipoo, ompelee, käy arvostetussa työssä. Vaikka teininä asuin sotkun keskellä. Ajatella.

Vaikka teininä en pitänyt siivoamisesta, niin olin aina innostunut kokkaamaan, leipomaan, ompelemaan. Siivoamisestakin pidän nykyään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä