Gynekologit Lahdessa
Tarvitsisin neuvoa! Eli aika pitäisi varata gynelle, mutta uusi tosiaan hakusessa kun olen juuri muuttanut Lahteen. Jos sinulla on kertoa hyvä lääkäri/lääkäreitä, niin olisin kiitollinen! Eli gynekologissa kiinnitän huomiota seuraaviin:
- Onko mukava vai ei. Mikään ilopilleri/supermukava ei tarvitse olla, mutta ns. kuivat lääkärit jotka eivät edes hymyile saa karvat nousemaan pystyyn.
- Ammattitaito, mutta sitä uskoisin kaikilta löytyvän.
- Ja sitten vielä se hinta. Eli joko Terveystaloon (ent. Hemo) menossa tai Mehiläiseen. Onko kokemusta että onko noilla kahella paljon hintaeroa Lahdessa?? Ja tosiaan tiedostan että maksaa se, mutta esim. Helsingin Mehiläisen gynet veloittaa samoista toimenpiteistä ja samasta vastaanottoajasta erilaisia summia, eli on ihan kymppienkin heittoja nimestä riippuen!
Huh, tulipa pitkä selvitys, toivottavasti joku osaa/viitsii vastata! :)
Kommentit (27)
suositteli yksi Phks:n kätilöistä, sanoi että on aivan mahtava tyyppi.
Suosittelen: Hemossa Sirkku N-J, Päivi K-V
Minä taas en menisi uudelleen ensimmäiselle, joten en voi suositellakaan.
Sirkku Nikki-Juhola, ottaa nykyisin vastaan Terveystalossa. Todella mukava ja ammattitaitoinen tapaus, ei voi kuin suositella! Hinta Mehiläisessä oli hieman alle 100 e, veikkaisin että Terveystalossa samaa luokkaa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2011 klo 21:09"]
L.P:stä ja T.V:sta
[/quote]
Onkohan sama L.P. jolla itse kävin... Iänikuiset traumat sain :(
Ammattitaidossa ei varmastikaan mitään vikaa mutta ainakin minulle tämä lääkärin valinta on ns. henkilökemiasta kiinni. LPstä nosuivat niskavillat pystyyn... O.o
Nostan vanhaa ketjua, pitäisi saada aika kierukan asetukseen ja Terveystaloon olen menossa. Naigynet tekevät näköjään vain päivävuoroa, joten joudun varaamaan ajan miespuoliselle lääkärille... Kokemuksia? Suosituksia?
Onko gynekologeja, jotka eivät ylistäisi hormoniehkäisyä ja -hoitoja?
Esim tutkimuksissa estrogeeni ei hajoa jätevedenpuhdistamoissa vaan valuu vesistöihin ja jää mutatoimaan vesieliöitä. Siksikö nuorilla naisilla on nykyisin endometrioosia ja muita gynekologisia vaivoja ja kipuja, joita ei voida/osata hoitaa? Synteettiset hormonit ovat olleet vasta parin sukupolven "koekäytössä"; äidin ja tyttären käytössä!
Miltä näyttää, kun esim Mirena kierukka johtaa Fimerassa lääkevalituksissa!?
Yksi gynekologi, sanoi, ettei antaisi vaimonsa käyttää synteettisiä hormonivalmisteita! Miksi?
kävin laitattamassa kierukan, ei ultrattu eli en tiedä hintaa. Mulla ei ollut kierukkaa mukana mutta Tiinalla oli niitä itsellä eli laittoi sen samantien ja kävin itse hakemassa alakerran apteekista reseptillä uuden ja jätin lääkärikeskuksen vastaanottoon. En muista kylklä enää yhtään hintoja kun tuosta on kolmisen vuotta.