Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut köyhät pärjäätte?

Vierailija
03.06.2008 |

Paljon teillä jää kuukaudessa käteen verojen, vuokran ja laskujen jälkeen? Pelottaa oikeen jäädä äitiyslomalle, kun laskelmien mukaan jäisi pari sataa (ehkä) käteen kuussa ja on totuttu parempaaan (ainakin mies joka tuhlaa ja ryyppää rahojaan).

Pitikin tollasen juopon kanssa ruveta perhettä perustamaan, Tai eihän se silloin ollu juoppo... Se ei muuten suostu mistään hinnasta menemään sossuun "kyykytettäväksi"... Mieluummin antais perheen olla nälässä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä kyllä noin paljon jäisi rahaa ruokaan ym. Völillä saattais mennä jopa miinukselle. Ap

Vierailija
2/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toasin eivät ota huomi9oon sellaisia laskuja kuin asunto ym. autolainat, ihan perus jutut vaan.l

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran maksun jälkeen jäi kyllä n.500 e meille kummallekin "omia rahoja" mutta kyllä ne äkkiä kuluu ihan tavalliseen perusjuttuun, esim. ruokaan ja vaippoihin jne.

Nyt oon sinnitelly kotihoidontuella muutaman kuukauden niin, että teen aina miehen vapaapäivinä keikkatöitä. Kaikki raha mikä tulee, menee myös. Emme tee lomareissuja tai mene festareille, olen iloinen jos pääsen yhden kerran kesän aikana terassille! Juhannuksena menen töihin... Ja syksyllä on pakko laittaa lapsi päiväkotiin vaikka ei oo kun vähän päälle vuoden:-(

Tätä on köyhän elämä Helsingissä. Ja meillä on sentään molemmilla tutkinnot, toisella ammattikorkeasta ja toisella hoitoalan opistotasoinen.

Vierailija
4/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa jo edessä oleva juhannus, rahaa ei jää mihinkään ylimääräiseen.

Oli ensin tarkoitus lähteä kaverin perheen mukana heidän vuokramökille mutta ei jää rahaa moiseen ylellisyyteen.

Jospa saisi muutaman grillimakkaran niin pihalla pojan kanssa grillataan ja pyörillä ajelis katsomaan kokoa jos jaksaa.

Aina samanlaista centin venytystä, nyt oli vielä pakko pojalle pyörä ostaa kun hajosi entinen. Ei toinna korjata, olisi tullut niin kalliiksi.

Vierailija
5/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi töissä?

Oletteko jotenkin ylivelkaantuneita vai missä vika?

Paljon brutto? Oletteko hakeneet asumistukea+

Vierailija
6/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttoa suunnitellaan, koska tilaa ei riitä. Mies tahtoo ison ja kalliin vuokrakämpän Helsingistä ja vain hyviltä alueilta... Mulle kelpais huonompikin.

Mies on töissä, mutta ne on pätkätöitä, joten on tosi hankalaa... Lisäksi hänellä on vanhoja velkoja, mulla ei oo...

Kun muutetaan, niin haetaan tietty asumistukea...

Ongelma tässä on mies ja hänen rahankäyttö: haluaa kalliin kämpän, ajella autolla, matkustella, syödä usein ulkona, juoda tolkuttomasti, ostella uutta, lapsille ja itselle vain uusia vaatteita jne. Ja tosiaan, sillä on vielä vanhoja velkojakin...

Mä en ymmärrä, miksi ei voisi muuttaa halvemmalle asuinalueelle? Miksi pitää törsätä? Ihan hyvin vois käyttää kirpparivaatteita jne. Mutta mies ei suostu... Ensin haluaa lapsia ja sitten ei pidä niistä huolta. :(

Ap

Tästä ei oikeesti tuu mitään. Kai mun täytyy kohta muuttaa lasten kanssa erilleen miehestä, niin päästään halvemmalla.

Vierailija
7/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eihän tuosta tulekaan mitään ellei mies herää siihen ettei teillä ole varaa sellaiseen elämäntyyliin jollaisen hän haluaisi! Taitaa olla aika tavallistakin nykyään että eletään yli varojen. En oikein tiedä mitä tuossa tilanteessa edes tekisitte. Vaikea se on sunkin mitään tehdä jos mies ei suostu itse muuttumaan ja tajuamaan että alkaisi elää kuten hänellä on varaa!

Vierailija
8/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työtön ja mieheni eläkkeellä.

Laskujen jälkeen jää noin 300 euroa kuussa kaikkeen muuhun, sillä ei mitään ylimääräistä tehdä. Mutta kuitenkin nyt on kesä ja aurinko paistaa kaikille!

Vierailija
9/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekis sille ihan paperille laskelmat tuloista ja menoista? Siitäkin se varmaan ahdistuisi. Kun aina pitäisi vaan pää kolmantena jalkana rynnätä toteuttamaan hänen suunnitelmiaan heti kun hän jotain keksii ja ikinä ei saisi mitään suunnitella etukäteen.

Lisäksi nolottaa kun hän pyytää rahaa äidiltään ja äiti antaa. Hän on niin tottunut siihen, ettei edes itse tajua kuinka noloa se on...

Ap, nyt lähdetään nauttimaan esikoisen kanssa ihanasta ilmasta. :)

Vierailija
10/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen elämäntapa on täysin kestämätön, ette voi elää jatkuvasti yli varojenne, ja sun täytyy omalta osaltasi pistää stoppia niin plajon kun pystyt. Rauhallinen tilanteen selvittely ja laskelmat.

Vierailija
11/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät vain oman pääsi ja jossei muu auta niin eroatte. Miehen täytyy alkaa ymmärtämään omaa rahankäyttöään..

Vierailija
12/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla olin viemässä elämäni ensimmästä toimeentulotukihakemusta soskuun. ihan ystävällisiä olivat ja lupasivat rahaa jo tällä viikolla. Minä olen hoitovapaalla ja mies työttömänä, jäi kuukausi sitten eikä ole vielä saanut päivärahoja, saa ehkä heinäkuussa. Lupasivat vielä ettei näitä toukokuun rahoja peritä takaisin.

Asuntolainassa on lyhennysvapaata ja menot on karsittu minimiin. Kirpareilla myyn kaikkea mahdollista.

Vierailija
13/13 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran maksun jälkeen jäi kyllä n.500 e meille kummallekin "omia rahoja" mutta kyllä ne äkkiä kuluu ihan tavalliseen perusjuttuun, esim. ruokaan ja vaippoihin jne.

Nyt oon sinnitelly kotihoidontuella muutaman kuukauden niin, että teen aina miehen vapaapäivinä keikkatöitä. Kaikki raha mikä tulee, menee myös. Emme tee lomareissuja tai mene festareille, olen iloinen jos pääsen yhden kerran kesän aikana terassille! Juhannuksena menen töihin... Ja syksyllä on pakko laittaa lapsi päiväkotiin vaikka ei oo kun vähän päälle vuoden:-(

Tätä on köyhän elämä Helsingissä. Ja meillä on sentään molemmilla tutkinnot, toisella ammattikorkeasta ja toisella hoitoalan opistotasoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan