Sydäntä raastaen olin pakotettu lähettämään 8 %:n vuokrankorotuskirjeet
Inflaatio uhkaa muuten syödä voitot. Muuta vaihtoehtoa ei minulla ollut. Sydäntä raastaen postitin kirjeet. Tiedän, että monessa perheessä joudutaan nyt tinkimään ruuasta jne. Mutta minulla ei kertakaikkiaan ollut vaihtoehtoa voittojen turvaamiseksi.
Kommentit (33)
Ota kopio. Uusi korotus vuodenvaihteessa eli joulun tienoilla kirjeet postiin.
Vuokranantajan pitää olla kova jotta pärjää tässä maailmassa. Sääliksi kyllä käy vuokralaisia.
No, jos vuokralaisesi olivat noin huonosti lukeneet sopimuksen, niin sitten voi käydä noin. Itse en allekirjoittaisi vuokrasopimusta jossa on noin huoleton vuokrankorotusehto.
Voi olla, että ap joutuu etsimään uusia vuokralaisia. Nyt on vuokra-asunnoista ylitarjontaa ja hyvistä vuokralaisista kysyntää. Ap:lta lähtee töissä käyvä perhe viisaamman vuokrantantajan hoiviin ja tilalle tulee Kelan sponssaamia vuokralaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustuu 8% korotus?
Inflaation kattamiseen. Minun on saatava vähintään 5 % tuottoa. Tämä on aritmetiikkaa. Nykyiset vuokrat ovat perustuneet pienelle inflaatiolle. Suuri inflaatio syö voittojani eli on pakko korottaa vuokraa. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Vaikka pahaa tekee, jokainen ymmärtää.
AP
Facessa on muuten vuokranantajien ryhmiä, kannattaa mennä niihin katsomaan sitä kpäisyyden määrää.
Yksikin vuokranantaja halusi nostaa vuokraa tyyliin 100 euroa/kk ja kun vuokralainen neuvotteli, että wi käy, meinasi potkasta pihalle.
Ehkä potkikin, vaikka muut kyllä sanoi, että uuden vuokralaisen löytäminen voi kestää kuukauden tai pari ja siinä ajassa hän menettäisi jo parin vuoden korotuksen kevyesti.
Mitään arvoa tämä vuokranantaja ei antanut sille, että vuokralainen oli luotettava ja hyvä tyyppi.
Ahneudella ei ole rajoja.
Ainakin tässä melko isossa kaupungissa jossa asun, löytäisin heti tilalle samanhintaisen (=halvahkon), suunnilleen vastaavalla etäisyydellä sijaitsevan kaksion tai ison yksiön, jos vuokranantaja ryhtyisi ahneeksi nykyisessä kämpässä.
terveisin hyvä vuokralainen, joka maksaa vuokrat ja käyttää kämppää asiallisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inflaation kattamiseen. Minun on saatava vähintään 5 % tuottoa. Tämä on aritmetiikkaa. Nykyiset vuokrat ovat perustuneet pienelle inflaatiolle. Suuri inflaatio syö voittojani eli on pakko korottaa vuokraa. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Vaikka pahaa tekee, jokainen ymmärtää.
AP
No ei sun kyllä tartte saada. Korkeintaan 2% niin kuin muutkin asuntosijoittajat.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että ap joutuu etsimään uusia vuokralaisia. Nyt on vuokra-asunnoista ylitarjontaa ja hyvistä vuokralaisista kysyntää. Ap:lta lähtee töissä käyvä perhe viisaamman vuokrantantajan hoiviin ja tilalle tulee Kelan sponssaamia vuokralaisia.
Juurikin näin.
8% KOROTUS??? Aivan järkyttävää. Mikä sinua oikein vaivaa, ap? Valtion pitäisi pakkolunastaa asuntosi välittömästi. Ei kukaan voi olla noin tyhmä. Minä nostin kerralla 17%. Saan voittoa vielä entistä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ja vuokrasopimuksessa lukee millainen vuokrankorotusperuste? Voit korottaa vuokraa vain sen mukaan mitä sopimuksessa lukee. Jos perustetta ei ole, se ei voi olla sinun tuotto-odotuksiin perustuva, vaan kohtuullinen yleiseen tasoon ja asunnon kuntoon perustuva.
Itse tässä odottelen, milloin yli kasikymppinen vuokraemäntä nostaa tämän kämäsen asunnon vuokraa. Nostan välittömästi kytkintä, jos niin tapahtuu.
Voitot pitävät aina olla noususuuntaisia ja joka vuosi päätetään yhä suurempi kiihtyvyys, oli tilanne mikä tahansa. Onneksi tietyillä yrityksillä on tämä valttikortti plakkarissa.
Jännä kun mun ei tarvitse nostaa vuokraa. Mielummin pidän nykyisen hyvän vuokralaisen ja vuokran kohtuullisena.
Ei onnistu 😆 Lain vastaista Toivottavasti vuokralaiset paskoo sun kämpät pilalle 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
5%:n korotus kerralla on suurin mitä laki sallii, joten sopimuksesi on LAITON!
Sama täällä, kyynel vierähti kun ajattelin heidän tulevaa talveaan ja kurjuutta.