Työtön tohtori
Nyt kun tutkijoita on 1000 työttömänä, maistereita n. 15 000, insinöörejä/diplomi-insinöörejä 5000 jne. niinkäy usein noin! Monille kavereilleni on käynyt vastaavasti...
Kommentit (25)
että ihminen joka ei oikein natsaa työelämään, hän hakeutuu tohtorikoulutukseen. Ja on sitten valmistuttuaan uudestaan työtön.
on päihderiippuvaisia, mielenterveysongelmaisia tai kouluttamattomia. Meinaat että he sitten hakeutuvat tohtorikoulutukseen, vai?
:=DDDDDDDDDDDDDDD
Nyt elämäntapatyöttömät vaan tohtorikoulutukseen!
Mä olen kotosalla, koska en halua 15 minuuttia pidempää työmatkaa.
en kyllä hakenutkaan yhtäkään paikkaa, koska luulin ettei hommia ole.
että ihminen joka ei oikein natsaa työelämään, hän hakeutuu tohtorikoulutukseen. Ja on sitten valmistuttuaan uudestaan työtön.
joista vain harvalla on vakiduuni. Suurin osa tekee pätkätöitä, useimmat pienellä palkalla/apurahalla. Eivätkä ole humanisteja ;)
kun ei ole muutakaan homaa löytynyt.
joista vain harvalla on vakiduuni. Suurin osa tekee pätkätöitä, useimmat pienellä palkalla/apurahalla. Eivätkä ole humanisteja ;)
Hajamielisiä, omituisia, sosiaalisesti usein lahjattomia ja fakkiutuneita johonkin pieneen detaljiin, jota ovat kopperossaan mietiskelleet vuosia.
Minusta se ei ole mikään ihme, että tohtoreita ei mielellään palkata! Meillä ainakin vältellään niitä, koska ovat usein ihan omissa sfääreissä, eivätkä pysty käyttämään luovaan ongelmanratkaisuun maalaisjärkeä.
Mieluummin otan lahjakkaan merkonomin meidän mainostoimistoon kuin tohtorin!
Kaikki tehdään pätkätöitä, mut ne pätkät on aika kaukana sairaanhoitajan pätkätöistä. Nää on sellaista kahta - viittä vuotta nämä pätkät, sen mukaan millaisia projekteja on saanut hankittua. Yhtään tohtoria, joka suostuisi tekemään apurahalla, en tunne. Väitöskirjantekijä on palkaton orja - väitellyt ei.
Eikä ne palkatkaan enää valmistumisen jälkeen niin huonoja ole, vaikka tietenkään yliopistossa ei mitään yritysjohtajien palkkoja nosteta. Sitten nostetaan, jos sille puolelle lähdetään ja moni on mennytkin - kyllä sielläkin tohtoreille on työtä. Itse tein parin vuoden koukkauksen yrityselämään heti väittelyn jälkeen, ja palkka oli tokiihan hyvä, mutta päätin sit kuitenkin palata yliopistolle, koska tutkimustyö oli mielenkiintoisempaa.
Mun ainoa työttömyysjakso oli kolme kuukautta apurahan loputtua kun olin jättänyt väitöskirjan, eli sille ei voinut hakea eikä saanut rahaa, mutta sitä ei ollut vielä arvosteltu, joten en voinut hakea mitään uuttakaan vielä. Mulla oli tuossa vaiheessa myös perhekriisi, joten hoidin asioitani vähän huonosti, useimmat ei kuitenkaan putoa tuollaiseen kuoppaan tuossakaan vaiheessa.
Ja me ollaan humanisteja koko jengi.
Näissä keskusteluissa tuntuu olevan melkoinen määrä mutupohjalta tohtoreita dissaavia. Ei nykypäivänä kukaan ala tekemään väitöskirjaa parin kuukauden rahoituspätkissä, kyllä ne rahoituspätkät on normaalisti vähintään sen 6kk-1v, tyypillisesti 1-2v. Valmistuneilla tohtoreilla tyypillisesti useamman vuoden kerrallaan.
Tohtorin pätkätyöt ja esim. siivoojan pätkätyöt ovat tosiaan kaksi hieman eri asiaa...
Hajamielisiä, omituisia, sosiaalisesti usein lahjattomia ja fakkiutuneita johonkin pieneen detaljiin, jota ovat kopperossaan mietiskelleet vuosia.
Tunnetko edes yhtään tohtoria vai heitätkö ihan mutua? Ei kukaan ole niin pöllö, että palkkaisi tohtorin tekemään merkonomin tehtäviä. Pitäkööt vaan sihteerinhommansa.
Tunnetko edes yhtään tohtoria vai heitätkö ihan mutua? Ei kukaan ole niin pöllö, että palkkaisi tohtorin tekemään merkonomin tehtäviä. Pitäkööt vaan sihteerinhommansa.
Hajamielisiä, omituisia, sosiaalisesti usein lahjattomia ja fakkiutuneita johonkin pieneen detaljiin, jota ovat kopperossaan mietiskelleet vuosia. Minusta se ei ole mikään ihme, että tohtoreita ei mielellään palkata! Meillä ainakin vältellään niitä, koska ovat usein ihan omissa sfääreissä, eivätkä pysty käyttämään luovaan ongelmanratkaisuun maalaisjärkeä. Mieluummin otan lahjakkaan merkonomin meidän mainostoimistoon kuin tohtorin!
tässä vastauksessa. Itse en tunne yhtään tuollaista tohtoria, vaan kaikki tuntemani (itseni ja monet muut) ovat vaativassa ja nopeatempoisessa työssä ihmisten parissa kaukana akateemisista norsunluutorneista. Ja aikaansaapia ja ulospäinsuuntautuneita kaikki. Mainostoimistossa meistä kukaan ei (onneksi) ole joutunut leipäänsä hakemaan, vaan työnantajina on esim. KPMG, kansainvälinen öljy-yhtiö, pankkiiriliike, kansainvälinen organisaatio, valtio jne.
Hajamielisiä, omituisia, sosiaalisesti usein lahjattomia ja fakkiutuneita johonkin pieneen detaljiin, jota ovat kopperossaan mietiskelleet vuosia. Minusta se ei ole mikään ihme, että tohtoreita ei mielellään palkata! Meillä ainakin vältellään niitä, koska ovat usein ihan omissa sfääreissä, eivätkä pysty käyttämään luovaan ongelmanratkaisuun maalaisjärkeä. Mieluummin otan lahjakkaan merkonomin meidän mainostoimistoon kuin tohtorin!
tässä vastauksessa. Itse en tunne yhtään tuollaista tohtoria, vaan kaikki tuntemani (itseni ja monet muut) ovat vaativassa ja nopeatempoisessa työssä ihmisten parissa kaukana akateemisista norsunluutorneista. Ja aikaansaapia ja ulospäinsuuntautuneita kaikki. Mainostoimistossa meistä kukaan ei (onneksi) ole joutunut leipäänsä hakemaan, vaan työnantajina on esim. KPMG, kansainvälinen öljy-yhtiö, pankkiiriliike, kansainvälinen organisaatio, valtio jne.
mut väittelyn jälkeen tosiaan aika paljon isommissa kuvioissa. TÄllä hetkellä yhdessä lääkefirmassa (juu ja on humanisti, tehdään sieläl muutakin kuin labrahommia)
t 19
joiden pätkätyöt on luokkaa 5kk-1 v, eikä palkkakaan yllä keskiansioihin. JA tunnen myös niitä jotka väitelleinä tekevät hommia apurahalla, joka ei sekään läheskään aina yllä sinne keskitulojen tasalle.
Näissä keskusteluissa tuntuu olevan melkoinen määrä mutupohjalta tohtoreita dissaavia. Ei nykypäivänä kukaan ala tekemään väitöskirjaa parin kuukauden rahoituspätkissä, kyllä ne rahoituspätkät on normaalisti vähintään sen 6kk-1v, tyypillisesti 1-2v. Valmistuneilla tohtoreilla tyypillisesti useamman vuoden kerrallaan.
Tohtorin pätkätyöt ja esim. siivoojan pätkätyöt ovat tosiaan kaksi hieman eri asiaa...
Itse en tunne ainuttakaan työtöntä tohtoria. Pätkätöissä olevia sen sijaan tunnen. Riistopalkalla (lue: pieni apuraha) tekeviä en myöskään tunne. Kaikki riistopalkkalaiset ovat vielä maistereita.
Tämä siis vain minun tuttavapiirissäni. Muilla saattaa olla toisin.
t. itsekin tohtori, vakihommassa ja ihan hyvällä palkalla :) eikä vielä koskaan työttömänä
Mitä yritit sanoa muuta kuin tuon toteamuksen?
Nyt kun tutkijoita on 1000 työttömänä, maistereita n. 15 000, insinöörejä/diplomi-insinöörejä 5000 jne. niinkäy usein noin! Monille kavereilleni on käynyt vastaavasti...
mista aiheesta ja mista yliopistosta on vaitellyt. Mun aikana vaitelleista omasta yliopistostani en tunne ketaan joka olisi tyoton, pain vastoin, ovat toinen toistaan paremmissa tyopaikoissa...
mut mikäs ihme se on. Alat ovat joutavia eivätkä tuota mitään.
tieteenalasta. Mä en tiedä omalta vuosikurssiltani enkä samassa tohtoriohjelmassa olleiden joukosta ainuttakaan työtöntä. Kaikki saivat sitäpaitsi ensimmäisen työpaikkansa jo ennen opintojensa päättymistä.
t. kauppatieteilijä aikaisemmasta ketjusta
Tunnen muutamia kymmeniä tohtoreita teknillisiltä ja kaupallisilta aloilta, enkä tiedä kenenkään olleen pidempiä aikoja työttömänä. Liksatkin on kohdallaan. Kaikki tohtorit eivät muuten suinkaan ole tutkijoita!
Itse hakeuduin jatko-opintoihin ihan puhtaasti kunnianhimoisuuden vuoksi. Toiveena olisi, ettei valmistuttua tarvitsisi juosta tradenomien ja AMK-insinöörien kanssa kilpaa perinteisissä entry-hommissa. Kaipaan työltäni muutakin kuin itsestäänselvyyksien esittämistä powerpointilla.