Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta työhaastattelua kuukaudessa

Vierailija
09.03.2011 |

Kun olit työtön kuinka moneen työhaastatteluun pääsit kuukaudessa n. keskimäärin.

-Paljonko hakemuksia lähetit

- koulutus ja ala (tietyillä aloilla työllistyy nopeammin)

- tehtävät mihin hait

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukio ja pukuompelijakoulutus, kävin kaksoistutkintona. Heti valmistumisen jälkeen sain kuukaudeuksi töitä mutta sen jälkeen ei mistään mitään.

En oikeasti tiedä missä oli vika kun koulunsa keskenkin jättäneet kaverit löysivät töitä. Mulla todistukset n. kasin keskiarvoa, haastattelut on aina menneet ihan ookoosti, osaan käyttäytä ja olla kohtelias. Ei varmaan pärstä vaan miellyttäny.

Tästä duunista pidän kyllä kynsin ja hampain kiinni, työttömyys masentaa ihan mielettömästi ja vielä kun saa joka suunnasta kuulla että 'kyllä tekevälle aina töitä löytyy'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lukio sekä ammatillinen koulutus alalta, jolta ei tosiaan töitä löydy sitten mistään. Lisäksi olen opiskellut jonkin aikaa yliopistossa, mutta kas kummaa, sain kesken opintojen havaita että ei siltäkään alalta saa juuri kukaan töitä. Joten nyt opiskelen jälleen uutta alaa yliopistossa.

Nuorena en saanut juuri koskaan edes kesätöitä, vaikka kuinka hain, joten vuosi vuodelta oli vain hankalampi edes hakea kesätöitä. Ja nyt sitten cv:ssä on melkein tyhjää --> kukaan ei palkkaa -->lisää tyhjää -->kukaan ei palkkaa jne.

Vierailija
4/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päässyt suhteiden kautta tai työharjoittelujen avulla töihin. Koskaan en ole netin kautta laitetun tai postitse laitetun hakemuksen ja cv:n avulla saanut töitä. Ei ole kutsuttu edes haastatteluun. Oma alakin sellainen, ettei ihan yleisin ammatti, niin suhteilla töitä vain saa. Muuten ei onnistu. Alan vaihtoa olen miettinyt, teen meinaan nyt töitä eri alalla kun oman alan tilanne niin huono.

Työkokemusta mulla on kyllä, ongelma ei ole siinä, mutta se tavallaan on, että työkokemukseni on oikeastaan eri kuin koulutukseni. Ja kun haen paikkoja työkokemuksen mukaan (samoja töitä), niin en ole "muodollisesti pätevä" ja jos taas haluaisin hakea koulutukseni mukaan, niin niitä töitä ei vain ole (ainakaan yleisesti haussa, suhteiden kautta voi saada).

Luonnonvara-alan amk-tutkinto mulla taskussa.

Vierailija
5/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yo ja kaksi ammattitutkintoa

Vierailija
6/11 |
10.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri

Vierailija
7/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen päässyt yhteen haastatteluun. Mikä tahansa työ kelpaisi, siivous, kaupan kassa, henkilökohtainen avustaja jne. Vaan kun en pääse

Vierailija
8/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se päivä vielä paista risukasaankin kun jaksat vain yrittää. Kysy kaverilta josko hakemuksessa on jotain vikaa kun ei nappaa.

Vierailija
9/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutellut hakemusta aina sekä eri paikkoihin sopivaksi, että tietyin välein muutenkin kun ei ole tärpännyt. Joten enää en tiedä mikä auttaisi :(

T:4

Vierailija
10/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän todellakin tilanteesi, itse olin puolitoista vuotta työttömänä, tänään ensimmäinen työpäivä.

Lähettelin hakemuksia n.400-500 tuossa puolessatoissa vuodessa, kausittain enemmän ja vähemmän. Haastatteluja on ollut ehkä 10-20. Kävin myös työkkärin työllistymiskurssilla, jossa cv:ni ja hakemukseni hiottiin kuntoon. En työllistynyt senkään jälkeen. Ja hain tosiaan ihan perusduuneja, kaupan eri tehtäviin, pikaruokaloihin, vaateliikkeisiin... En tiedä miksi nyt viikko sitten tärppäsi kun onnistuin saamaan vuokratyöfirmasta paikan joka sopii täydellisesti ilta-opiskelujeni kanssa yhteen. Kävin myös omasta tahdostani työkkärin kautta parin kk:n työharjoittelun eräässä firmassa, palkkaa ei tullut mutta työkokemusta.

Toivon todella että löydät jonkinlaista työtä ja suosittelen myös että joku (tuttusi edes) lukisi hakemuksesi ja cv:si, jos niissä on jotain korjattavaa mitä itse et huomaa. Tuota työkkärin työharjoittelua suosittelen myös, varsinkin jos sinulla ei ole paljoa aikaisempaa työkokemusta. Kaikki tuollaiset ovat vain plussaa cv:ssä!

Onnea!

Vierailija
11/11 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä, joilla työnhaku tökkii? Mietin vain millä alalla/koulutuksella on ollut noin vaikeaa. Oletteko olleet pitkään kotona tms.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän