Mies kohtelee ala-arvoisesti, kun jouduin työkyvyttömyyseläkkeeelle
Mieheni on kaksi vuotta vanhempi ja huonommin koulutetumpi kuin minä. Työkyvöttömyyseläkkeeni johtuu ammattitaudista. En ole sitä sairautta voinut mitenkään estää.
Mies antaa minun edelleen maksaa asumiskulut yms., mutta kettuilee kaikesta minkä ehtii. Kuulemma olen idiootti. Olen vastannut, että niin varmaan, kun sinua katselen ja ylläpidän.
En voi sille mitään, että joissain asioissa olen hidas, mutta ei se älyyn vaikuta. Tähän asti olen jaksanut yhteisen lapsen takia, mutta nyt alkaa tuntua, että pistän tuon pihalle. Kuka loisii invalidin kustannuksella?
Kohtalokavereita?
Kommentit (34)
M 55, ja toimeentulotuella.-Ja naisystävän mielestä toisen luokan kansalainen. Omani johtuu luonteestani ja kaikesta muustakin. Mutta en tosiaankaan tykkää olla kenenkään varalompakkona.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika mahdollisimman nopeasti.
En voi kun elintasoni putoaisi niin kovasti.
Sano ettei hänen käyttäytyminen auta yhtään mitään mihinkään.
Aika törkeää käytöstä mieheltäsi. Ehkä häntä harmittaa kun ajattelee että joutuu itse kohta maksamaan asioista. Ei kukaan voi ennustaa, koska mahdollisesti sairastuu ja miehesi pitäisi päin vastoin tukea sinua.
Sulla on oikeus rauhalliseen ja stressittömään elämään, ja asua kodissasi ilman tuollaista moukkaa.
Minäkin jäin tk-eläkkeelle, ja mies on alkanut käyttäytyä vähän komentelevasti, tölvii kuin jollekin vanhukselle, vaikka olen myös 2 vuotta nuorempi.
Sairaus vaan vie kävelykyvyt, ja köpöttelen etukenossa.
Mietin myös, että onko elämäni parempaa toisaalla, kun kuulen kauppareissulla aina nuo "Tule nyt jo sieltä" jne. Muuten kehuu mun ruokia maasta taivaaseen, siivoaa ja tekee kuten pyydän. Silti kuulostaa hyvin ikävältä tällainen. Ja pakko lopuksi sanoa, että hän on se hyvätuloinen, joka ITSE HALUAA MAKSAA reilusti enemmän kuin minä kuukausittaisista menoista. Moninkertaiset tulot meikään verrattuna.
Miehiä tuntuu olevaa moneen lähtöön. Kuvittelisin, että jos oma vaimo sairastuu fyysisesti, niin hommaisin esimerkiksi kotiin apua. Viimeinen asia olisi alkaa parjata älyään.
Liekö totta?! Miksi kukaan elää liitossa vihamiehensä kanssa, vaikea tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Liekö totta?! Miksi kukaan elää liitossa vihamiehensä kanssa, vaikea tajuta.
Vuosien varrella sitä vaan hitsautuu yhteen, ja onhan joskus ollut sitä rakkauttakin. On yhteinen omaisuus ja turvalliset olot esim. omassa talossa, kun ei tarvitse miettiä mitään kummempia.
Me vanhemmat ja sairaat kun mennään usein päivä kerrallaan, ja sairaus ainakin itselläni on kuin valtameren aallokkoa, tyynestä myrskyyn. Ei ole helppoa tuosta noin vain häipyä ja alkaa myydä ja jakaa kaikkea puoliksi, jos vielä se toinen hankaloittaa prosessia, kuten yleensä asiaan kuuluu.
Jos ei fyysistä väkivaltaa ole, niin kynnys on korkeampi, veetuiluunkin tottuu. Itse huutelin viimeksi takaisin miestä neidiksi, ja jopas pisti suunsa kiinni. ei ap
Vähempikin vituttaa kun joku heittäytyy lompakkoloiseksi ja olettaa saavansa ihan samat asiat kuin ennenkin vaikka itse ei enää osallistu maksuihin
Ap täsmentää. Olen se, jonka tulot ovat olleet suurimmat koko avioliiton ajan. En voi käsittää, miten yhtäkkiä olen jotenkin muuttunut vähä-älyiseksi sen takia, että en liiku niin nopeasti kuin ennen. Mutta kaikkia yllätyksiä sitä voi kanssaihminenkin tuottaa.
Miehet yleensä lähtevät karkuun kun vaimo sairastuu.
Vaimo omaishoitaa miehensä hautaan saakka kun mies sairastuu.
Suosittelen, että otat äijästä eron vikkelästi, ap. Et ansaitse huonoa kohtelua, mutta muuhun eivät jotkut miehet kykene.
Olen myös ennenaikaisesti eläkkeellä.
Korkeammin koulutettu ex kuppasi ja loisi ja vihasi. Pohjalla kai joku impulssihäiriö, piti vaan heti saada kaikki. Erikoiskahveja 6€ kuppi monta kertaa päivässä ym.
Minä taas pidin pikku termaria mukana esim. Olin vakavarainen ja käytännöllinen sairaanakin. Häntä se vaan jotenkin suututti.
Kun sairauteni oli edennyt ja sanoin että sori voin huonosti niin hän taantui ja sanoi että "niin minäkin". Kerran hän sanoi että olisi kiva olla hoidettavana.
En voi ymmärtää. Kun olen nyt lukenut narsistisista ja autistisesta käytöksestä, hänellä oli varmaan ne.
Terveet suhteet ei perustu valta-asetteluun. Kaikenlainen alistaminen ja kiusaaminen on väärin ja fiksumman pitää lopettaa peli.
Kyllä, sairaallakin on oikeus päättää omasta elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Myötä- ja vastamäessä.
Naisten kanssa se on lähes aina pelkkää vastamäkeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myötä- ja vastamäessä.
Naisten kanssa se on lähes aina pelkkää vastamäkeä
Ota sitten mies.
Siipeilijät ansaitsee siipeilijän arvostuksen
Vierailija kirjoitti:
Itse huutelin viimeksi takaisin miestä neidiksi, ja jopas pisti suunsa kiinni. ei ap
Toivottavasti miehesi tajuaa jättää narsisti-ei-ap:n. Eihän tuollaista törkyturpaa kuuntele Erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse huutelin viimeksi takaisin miestä neidiksi, ja jopas pisti suunsa kiinni. ei ap
Toivottavasti miehesi tajuaa jättää narsisti-ei-ap:n. Eihän tuollaista törkyturpaa kuuntele Erkkikään.
Niin, sinuahan ei tietenkään kiinnosta mitä mies ensin sanoi? Eihän sillä tietenkään ole mitään väliä kun naisvihaaja pääsee vauhtiin. Vai oletko sellainen incel?
Jätä se sika mahdollisimman nopeasti.