Oletteko huomanneet miten erilaisia koira- ja kissaihmiset ovat?
Kissaihmiset vetoaa järjestyslakiin, jossa sanoataan että kissat saa kulkea vapaana.
Koiraihmiset taas eivät mainitse lakia sanallakaan, käskeehän se keräämään paskat pois hoidetulta alueelta.
Toisaalta kissaihmiset unohtavat sujuvasti laista kohdan: "pidettävä huolta siitä, ettei pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua"
Joten ei ne ehkä sittenkään ole niin erilaisia....
Kommentit (29)
noista omistajista. Ruokaostoksista kuulemma näkee. Kissalle ostaa ruokaa usein lihavan ja laiskannäköiset ja koiralle taas aktiivisemman. Tämä kuulemma 20 vuoden empiirisellä tutkimuksella. Yleistyshän tuo ja poikkeuksia on, mutta harva koiraihminen on passiivinen fyysisesti. Kissa on taas laiskan ihmisen eläin.
Tämä kuulemma lähti siitä, kun miehen eksällä oli kaksi kissaa ja on laiska kuin mikä ja paisui suhteen aikana mätisäkiksi. Silloin mies kuulemma havahtui tähän asiaan.
Kylläpä on typerä tapa lokeroida ihmisiä. Hoh hoijaa!
ihan kummallisia natseja....Miksi he eivät ulota sitä itsensä....ja keräisi niitä koiransa jätöksiä teiltä pois...?
Meidän kissat ei käy pihalla ollenkaan, eivät häiritse tai pasko kielletyille alueille. Kissanruokia en osta marketeista enkä ole lihava vaan normaalivartaloinen.
En ottaisi kissaa, tuskin koiraakaan. Mutta hevonen- siinä vasta hieno eläin. Miten hevosihminen eroaa kissa-ja koiraihmisestä?
Kissa ja koira ovat petoja- hevonen taas kasvissyöjä- toisaalta koira ja hevonen ovat laumaeläimiä, kissa käsittääkseni ei. Kissa ja koira pyörivät jaloissa, hevosella on oma tilansa.
Itse olen totaalinen kissaihminen, meillä on 2 maatiaista, en sen takia ottaisi koiraa, kun niitä on niin vaikea kouluttaa, eikä kissaa tarvitse ulkoiluttaa kolmea kertaa päivässä...
Olen huomannut. Itse olen koiraihminen mutta pidän myös kissoista.
Tätä ei voi yleistää mutta olen huomannut omassa tuttava-sukulaispiirissäni joitain eroavaisuuksia.
Koiraihmiset ovat usein rennompia, puheliaampia, elämänmyönteisiä, tupakoivat useammin, iloisia seuraihmisiä.
Kissaihmiset enemmän hiljaisempia, sisäänpäin kääntyneitä, taiteellisempia, monet aika jäykkiä ja omissa oloissaan viihtyviä, jotkut hieman estyneitäkin. Mutta kuten sanottu, karkeasti jaoteltuna, pääasia että kukin rakastaa eläimiään ja hoitaa ne hyvin.
Meillä on kissoja, ja kai sitten olen kissaihminen. Pidän kyllä koiristakin, mutta koirat on ehkä minusta liian takertuvia ja vaativat kauheasti huomiota. Mutta sen eron olen havainnut, että monet koiraihmiset ei siedä kissoja ollenkaan, mutta kaikki tuntemani "kissa"-ihmiset pitävät myös koirista. Ei toki koske kaikkia, mieheni on aina ollut aiemmin koiraihminen ( kissat on lapsen toiveesta, rakastaa kissoja).
ei sanota että kissat saavat kulkea vapaana. Siellä sanotaan että kissat eivät saa kulkea valvomatta kotipihan ulkopuolella, eli käytännössä kissaa pitää ulkoiluttaa hihnassa, valvomaton kissa ei omassa pihassa pysy.
Ja mikäs minä sitten olen kun meillä on sekä kissa että koira, ja kummastakin tykkään?