Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet miten erilaisia koira- ja kissaihmiset ovat?

Vierailija
09.03.2011 |

Kissaihmiset vetoaa järjestyslakiin, jossa sanoataan että kissat saa kulkea vapaana.

Koiraihmiset taas eivät mainitse lakia sanallakaan, käskeehän se keräämään paskat pois hoidetulta alueelta.

Toisaalta kissaihmiset unohtavat sujuvasti laista kohdan: "pidettävä huolta siitä, ettei pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua"

Joten ei ne ehkä sittenkään ole niin erilaisia....

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissa ulkoilee vapaana täällä korvessa, koira paskoo vapaasti muualla paitsi kirkonkylällä siivoan =)

Mitä tästä nyt sitten voi päätellä................ei niin yhtään mitään.

Vierailija
2/29 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset arvostavat enemmän henkisiä arvoja kuin koiraihmiset. Kissaihmiset viihtyvät yksin, äänestävät useammin vasemmistoa ja ovat rauhaa rakastavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole myyriä, rottia, hiiriä ym tuhoelukoita näkynyt.

Vierailija
4/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira-ihmiset usein (ei kaikki) kohtelee koiraansa jonain puolijumalana. Tietysti lemmikkiin kiintyy ja siitä on pidettävä hyvää huolta, mutta se on silti vain eläin (no joo-kuten ihminenkin on vain ihminen...). Ja jos mennään eläinsuojelupuolelle, vastassa on ihan hysteeristä palvontaa. Miksi?

Vierailija
5/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira-ihmiset usein (ei kaikki) kohtelee koiraansa jonain puolijumalana. Tietysti lemmikkiin kiintyy ja siitä on pidettävä hyvää huolta, mutta se on silti vain eläin (no joo-kuten ihminenkin on vain ihminen...). Ja jos mennään eläinsuojelupuolelle, vastassa on ihan hysteeristä palvontaa. Miksi?

Koiran uskollisuuteen ja rakkauteen voi luottaa joka päivä

Vierailija
6/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siisteyteen ja järjestykseen taipuvaisia? Minä olen kissaihminen. Koiraa en halua, koska sotkee ja kuolaa enemmän. Pidän hyvästä järjestyksestä, mutta siivouksen kanssa en ole hysteerinen. Meillä siis on siistiä, mutta ei puunattua.

Minun tuntemani kissaihmiset on just kaikkea muuta kuin siistejä ja järjestelmällisiö. Sottapyttyjä suorastaan

Vierailija
7/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kissa ihmiset on sellaisen näköisiä että ruokavalio on repsahtanut eikä mikään muu kiinnosta kuin loikoilu ja herkuttelu. Viettävät kissanpäiviä siis itsekin

Vierailija
8/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sinkkuja? Eikö kyetä suhteeseen ihmisen kanssa, ja lemmikki sitten paikkaa tätä suhde elämän vajaavaisuutta. Toki lemmikkejä on perhellisilläkin mutta olen huomannut heidän suhtautuvan niihin vähemmän fanaattisesti.

Vierailija
9/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa, että ne fanaattisimmat koiraihmiset ei tulekkaan sitten muiden ihmisten kanssa ollenkaan toimeen. (Koira kiintyy huonoonkin isäntään) Ja EI, en silti lokeroi kaikkia koiraihmisiä, yhteistyökyvyttömiksi. Tämä sama tosin saattaa päteä kissaihmisiinkin.

Ja aijempaan kommentoiden. Minä olen laiska (en ny ihan mätisäkki kuitenkaan) mutta ottaisin ehdottomasi kissan jos muu perhe ei olisi allerginen. ;)

Vierailija
10/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siisteyteen ja järjestykseen taipuvaisia? Minä olen kissaihminen. Koiraa en halua, koska sotkee ja kuolaa enemmän. Pidän hyvästä järjestyksestä, mutta siivouksen kanssa en ole hysteerinen. Meillä siis on siistiä, mutta ei puunattua.

Minun tuntemani kissaihmiset on just kaikkea muuta kuin siistejä ja järjestelmällisiö. Sottapyttyjä suorastaan

En ole supersiisti, mutta kissahuusholleissa on pikkuisen ällöä se, että kissankarvoja on joka paikassa, kissa kuljettaa tassuissaan kissanhiekkaa tarpeilla käytyään (ainakin "kissakylppäreissä" niitä murusia aina on) jne. Sohvat on raavittu tai sitten kalusteissa on kaikenlaisia virityksiä, ettei raapimajälkiä tulisi. Ja joo, kissoja on varmasti erilaisia, mutta minun tuttavaperheissäni näin. Ja kyllä, koirissakin on omat ongelmansa.

Vierailija
11/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sanota että kissat saavat kulkea vapaana. Siellä sanotaan että kissat eivät saa kulkea valvomatta kotipihan ulkopuolella, eli käytännössä kissaa pitää ulkoiluttaa hihnassa, valvomaton kissa ei omassa pihassa pysy.

Ja mikäs minä sitten olen kun meillä on sekä kissa että koira, ja kummastakin tykkään?

Kissaihmiset vetoaa järjestyslakiin, jossa sanoataan että kissat saa kulkea vapaana.

Koiraihmiset taas eivät mainitse lakia sanallakaan, käskeehän se keräämään paskat pois hoidetulta alueelta.

Toisaalta kissaihmiset unohtavat sujuvasti laista kohdan: "pidettävä huolta siitä, ettei pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua"

tarkoittaa se kissaihmisten mielestä että kissa saa kulkea vapaana. Unohtavat sitten kaiken muun ko lain kohdasta....

Vierailija
12/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sanota että kissat saavat kulkea vapaana. Siellä sanotaan että kissat eivät saa kulkea valvomatta kotipihan ulkopuolella, eli käytännössä kissaa pitää ulkoiluttaa hihnassa, valvomaton kissa ei omassa pihassa pysy.

Ja mikäs minä sitten olen kun meillä on sekä kissa että koira, ja kummastakin tykkään?

tarkoittaa se kissaihmisten mielestä että kissa saa kulkea vapaana. Unohtavat sitten kaiken muun ko lain kohdasta....

Vierailija
13/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme kissaa ja kaksi koiraa.

Koirien jätökset siivotaan aina, niin kotipihalta kuin lenkkireitin varreltakin. Vapaana koirat eivät ole kun omalla aidatulla pihalla.

Kissat ovat sisäkissoja, eivät siis takuulla häiritse naapureita.

Vierailija
14/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen asuu siellä tallissa ja saa kirmailla luontonsa mukaan laitumella. Ei käy raapimassa sohvia, ei pasko nurkkiin, ei tarvii tehdä sisätiloihin omituisia virityksiä. Kuitenkin on rakas eläinystävä jonka kanssa kokee hienoja hetkiä ja lapsetkin oppivat vastuuta eläimen hoitamisessa.

Että Hevosihmisyys näyttäisi olevan oikein hyvä valinta.

Vierailija
15/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se pääasiallinen ero onkin

Vierailija
16/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonen asuu siellä tallissa ja saa kirmailla luontonsa mukaan laitumella. Ei käy raapimassa sohvia, ei pasko nurkkiin, ei tarvii tehdä sisätiloihin omituisia virityksiä. Kuitenkin on rakas eläinystävä jonka kanssa kokee hienoja hetkiä ja lapsetkin oppivat vastuuta eläimen hoitamisessa. Että Hevosihmisyys näyttäisi olevan oikein hyvä valinta.

Olen sitä mieltä että ihmiset ja eläimet eivät asu saman katon alla. Se on luonnotonta

Vierailija
17/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska äänestän vasemmistoa, arvostan henkisiä arvoja, viihdyn yksin enkä ole kovin innostunut sosiaalisesta elämästä ja olen rauhaa rakastava, olen siis kissaihminen?

Hehe. Koira löytyy ja toinen tulossa.

Ei sillä että kissoja mitään vastaan olisi, paitsi allergia

Vierailija
18/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siisteyteen ja järjestykseen taipuvaisia?

Minä olen kissaihminen. Koiraa en halua, koska sotkee ja kuolaa enemmän. Pidän hyvästä järjestyksestä, mutta siivouksen kanssa en ole hysteerinen. Meillä siis on siistiä, mutta ei puunattua.

Vierailija
19/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista omistajista. Ruokaostoksista kuulemma näkee. Kissalle ostaa ruokaa usein lihavan ja laiskannäköiset ja koiralle taas aktiivisemman. Tämä kuulemma 20 vuoden empiirisellä tutkimuksella. Yleistyshän tuo ja poikkeuksia on, mutta harva koiraihminen on passiivinen fyysisesti. Kissa on taas laiskan ihmisen eläin.

Tämä kuulemma lähti siitä, kun miehen eksällä oli kaksi kissaa ja on laiska kuin mikä ja paisui suhteen aikana mätisäkiksi. Silloin mies kuulemma havahtui tähän asiaan.

Vierailija
20/29 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran niistä tykkään, etten niitä halua ehdointahdoin auton alle päästää. Meillä kissat ulkoilevat valjaissa silloin kun muukin perhe. Talvella eivät halua ulos. Muuten ovat sisäkissoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä